بین الملل

زلنسکی: روسیه نمی‌تواند کنترل کی‌یف را به دست بگیرد/ به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم

با وجود پیشروی ارتش روسیه به سمت کی یف، رئیس جمهور اوکراین گفته است که روسیه تا زمانی که پایتخت به طور کامل نابود نشود، نمی تواند کنترل آن را در دست بگیرد.

به گزارش خبرگزاری پرتال پارسی، ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین روز شنبه در سخنرانی خود گفت روسیه تا زمانی که پایتخت به طور کامل نابود نشود، نمی تواند کنترل آن را به دست گیرد.

زلینسکی این اظهارات را زمانی بیان کرد که برخی گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند نیروهای روسی به 14 تا 40 کیلومتری کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیده‌اند و در 24 ساعت گذشته به داخل خاک اوکراین پیشروی کرده‌اند.

تصاویر ماهواره ای گرفته شده در صبح روز جمعه 11 مارس، تغییرات اساسی در ارتش و نحوه عبور کاروان بزرگ روسیه از کیف و فراتر از آن را نشان می دهد.

وی امروز گفت: «ما به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم و حاضریم هزینه آن را بپردازیم.

رئیس جمهور اوکراین همچنین با انتشار ویدئوی جدیدی در شبکه های اجتماعی به مردم کشورش گفت که ارتش روسیه در دهه های اخیر بیشترین آسیب را دیده است.

ولادیمیر زلنسکی گفت: در این مدت، ما 31 گردان از ارتش روسیه را متلاشی کرده ایم.

او با مقامات فرانسوی و آلمانی صحبت کرد و خواستار آزادی فوری شهردار ماریوپل شد که گفته می شود توسط نیروهای روسی ربوده شده است.

زلنسکی همچنین گفت که با کمیسیون اروپا برای ادامه عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در اسرع وقت همکاری خواهد کرد.

اوکراین می گوید نیروهای روسیه حومه شرقی ماریوپل را اشغال کرده اند.

شهر ماریوپول در جنوب شرق اوکراین در محاصره و یکی از اهداف اصلی روسیه است و ساکنان آن زیر آتش توپخانه روسیه قرار دارند.

کمبود آب و غذا در ماریوپل و قطع برق آن را به یک “فاجعه” تبدیل کرد.

مقامات اوکراینی تلاش کرده اند کمک های بشردوستانه را از شهر خارج کنند، اما روسیه همه تلاش ها برای کمک به بازداشت شدگان در شهر را ناکام گذاشته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا