اقتصادی

ریشه مشکلات گاز در عرضه است/ هر چه تولید کنیم مصرف می‌کنیم

در گفتگو با پرتال پارسی:

ریشه مشکلات گاز تامین است/ هرچه تولید کنیم مصرف می کنیم

کمساری کارشناس انرژی معتقد است که مشکل در عدم تعادل عرضه و تقاضای گاز است و تا زمانی که این مشکل حل نشود، هر چه تولید کنیم مصرف می کنیم.

به گزارش خبرنگار نفت خبرگزاری پرتال پارسی، جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس درباره کمبود سرمایه گذاری در حوزه گازی کشور گفت: برای سرمایه گذاری در میدان گازی، میادین مشترک و بخش هایی از فازها به 80 میلیارد دلار نیاز داریم. . بیایید گاز مستقل پالایشگاه نفت توسعه نیافته پارس جنوبی و میادین دیگر را توسعه دهیم.

از این رو به سراغ محسن کومسری، مدیرعامل سابق شرکت ملی صادرات گاز رفتیم تا نظر وی را در این خصوص جویا شویم تا پاسخی مناسب برای رفع عدم تعادل گازی در کشور پیدا کنیم.

کمساری در گفت و گو با خبرنگار نفت خبرگزاری «بارنا» درباره عدم تعادل گاز در کشور گفت: متاسفانه کشور از مدت ها قبل راه خود را گم کرده است، به دلیل قیمت پایین گاز در مردم، به دلیل قیمت پایین گاز در کشور، به دلیل قیمت پایین گاز در کشور.» گم شد. بسته به در دسترس بودن گاز، آنها می توانند به اندازه ای که می خواهند مصرف کنند. بنابراین بهترین راه حل کنترل، کنترل قیمت است.

این کارشناس در ادامه گفت: اما به دلیل مشکلات اقتصادی گریبانگیر کشور و همچنین وابسته بودن اقتصاد به انرژی، قیمت نمی تواند واقعی باشد.

گاز

وی با تمرکز بر جذب سرمایه گذار گفت: از سوی دیگر برای افزایش تولید گاز به سرمایه گذار نیاز داریم چرا که مثلا چاه ها به پمپ نیاز دارند و همه اینها سرمایه گذار می خواهد.

کمساری افزود: اما سرمایه گذار خارجی نیاز به انگیزه جذابی دارد، از سوی دیگر نرخ سود نیز برای سرمایه گذار داخلی جذاب نیست، بنابراین کارشناسان باید برای این مشکل چاره اندیشی کنند.

این کارشناس بر ایجاد تعادل بین تولید و مصرف تاکید کرد: تا زمانی که مشکل عرضه و تقاضا حل نشود، هر چقدر سرمایه گذار به کشور بیاید، هر چقدر هم تولید افزایش یابد، شاهد افزایش مصرف خواهیم بود. بنابراین نگاه فراملی و ملی برای پرداختن به موضوع عرضه و تقاضا لازم است.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 تصویب و رای گیری 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا