اقتصادی

رکوردشکنی “صحا” در ارائه تسهیلات و صدور ضمانتنامه‌ها

رئیس و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: پوشش تسهیلات 70٪ ، ضمانت نامه ها 30٪ و سخا رکورد 21 ساله را شکسته است.

به گزارش پرتال پارسی رضا ناگی پور اصل اظهار داشت: میزان واقعی وجوه ارائه شده به متقاضیان در سال 1399 بالغ بر یک هزار و 375 میلیارد ریال بوده که 70 درصد نسبت به سال 1398 افزایش و بالاترین میزان تسهیلات ارائه شده در 21 سال گذشته است. زیرا صندوق کار خود را آغاز کرده است.

در مورد ضمانت نامه های صادره توسط سخا ، رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته ، ارزش ضمانت نامه های صادره در سال 1399 بالغ بر 1110 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است. در سال ، در بالاترین سطح از زمان تأسیس ، این صندوق به این زمان رسیده است ، بنابراین این مقدار وثیقه گام های جدیدی را در زمینه ارائه فرصت های اعتباری برداشته است.

مدیر عامل ساخا افزود که با توجه به تشدید بیماری ویروس کرونا قلب و مشکلات همه مشاغل به ویژه صنایع پیشرفته ، تلاش شده است تا بالاترین سطح خدمات اعتباری برای شرکت های فناوری ارائه شود قراردادهای فنی و تخصصی باید توسط کارفرمایان ارائه شود ، به این ترتیب امکان انعقاد و اجرای قراردادهایی به مبلغ 7000 میلیارد ریال در کشور در زمینه صنایع پیشرفته برای کشور فراهم شود.

وی تصریح کرد: در سال کبیسه در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته ، بیشترین تأییدیه را با مبلغ 1557 میلیارد ریال تسهیلات و 1783 میلیارد ریال ضمانت ، بیشترین مطالبات و تعطیلات را داشتیم. این یک سال بود که اجازه استفاده از کار یدی.

به گزارش روابط عمومی ساها ، مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه مهمترین وظیفه صندوق در سال 1400 افزایش سرمایه آن است گفت: با حمایت وزارت صمت این مهم توسط گروه جدید محقق شد. از بسیاری از شرکتهای صنعت پشتیبانی کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا