بین الملل

رژیم صهیونیستی ۱۰ هزار کارگر هندی به جای فلسطینی‌ها استخدام می‌کند

دولت هند با رژیم صهیونیستی قراردادی را امضا کرد که به موجب آن این رژیم ۱۰ هزار کارگر هندی را به جای فلسطینی‌ها استخدام خواهد کرد.

به گزارش پرتال پارسی، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، براساس این توافق نیمی از کارگران برای بخش ساختمان سازی و نیمی دیگری برای بخش پرستاری هستند. قرار است در سال اول ۲۵۰۰ کارگر در بخش ساختمان و ۲۵۰۰ کارگر در بخش پرستاری وارد اراضی اشغالی شوند.

سازمان موسوم به جمعیت و مهاجرت در اراضی اشغالی اعلام کرد که کارگران استخدام شده از هند کوشا و باتجربه هستند و انگلیسی را روان صحبت می‌کنند و انتظار می‌رود نیاز روزافزون به کارگران در اراضی اشغالی در زمینه‌های پرستاری و ساخت و ساز را برطرف کنند.

در چارچوب تلاش‌ها برای دستیابی به توافق در این زمینه، یک هیئت با چند وزیر در ماه مارس گذشته از هند بازدید کرد، برنامه‌ای برای اشتغال کارگران در بخش‌های پرستاری و ساختمانی تهیه شد. این هیئت از مراکز آموزشی بازدید کردند و از آموزش‌هایی که قبل از ورود به کارگران ارائه شده بود، خرسند شدند.

در این مرحله پس از تدوین پیش‌نویس توافق‌نامه‌ها توسط متخصصان دو طرف، در مرحله نهایی باید توسط دولت‌ها تصویب شود.

 سخنگوی وزارت جمعیت و مهاجرت رژیم صهیونیستی گفت: ما انتظار داریم که توافق‌ها در مدت زمان کوتاهی تصویب شود و به زودی بتوانیم مکانیسم‌های مورد نیاز را برای جذب نیروهای ماهر و تحت نظارت آغاز کنیم.

در عین حال، کارگران فلسطینی منبع اصلی ساخت و ساز در بازار رژیم صهیونیستی هستند؛ اما رویدادهای امنیتی و تشدید تنش در بحبوحه فقدان افق سیاسی، استخدام کارگرانی از هند که دسترسی آنها به کار تحت تأثیر وضعیت امنیتی قرار نمی‌گیرد، موضوعی دلگرم کننده و جذاب و بااهمیت برای اقتصاد این رژیم است.

به گزارش وب سایت صدای کارگر تعداد کارگران فلسطینی در اراضی اشغالی در سال‌های اخیر به ویژه در صنعت ساختمان که بزرگترین بخش فعالیت کارگران فلسطینی در اراضی اشغالی است، رو به افزایش بوده است. تا اواسط سال ۲۰۲۰، بیش از ۸۰ هزار کارگر دائمی در اراضی اشغالی کار می‌کردند که حدود ۶۰ هزار نفر از آنها در صنعت ساخت و ساز بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا