رونمایی از آکادمی‌های تخصصی سما؛ هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی

گروه استانی خبرگزاری آنا ؛ حدود 750 مدرسه سما در مقاطع مختلف پیش دبستانی در سراسر کشور وجود دارد که به دلیل قابلیت های منحصر به فرد این درس است. شناسایی استعدادها و توسعه استعدادها در این مدارس ، ایجاد آکادمی های ویژه اجتناب ناپذیر است. البته ، برداشتهای متفاوتی از مفهوم دانشگاهی وجود دارد. مفهوم خاص آکادمی این است که این مرکز علاوه بر آموزش مهارت های تخصصی در زمینه های مختلف ، مباحثی مانند روانشناسی ، تغذیه و پزشکی ورزشی و همچنین زبان انگلیسی را در طول آموزش هفتگی ارائه و برنامه ریزی می کند.

افتتاح آکادمی های تخصصی سما ؛  در هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی وجود دارد

براساس توافق و تفاهم با فدراسیون پهلوی و زورخانه ، ما سه زورخانه دانشجویی را به طور همزمان در هفته تربیت بدنی در استانهای یزد ، همدان و خراسان رضوی افتتاح می کنیم.آکادمی های تخصصی ورزش سما نمونه درخشانی از نوع آکادمیک است که همراه با تعدادی دیگر از برنامه های ورزشی در دستور کار گروه تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزشی عمومی و مهارتهای دانشگاه آزاد اسلام قرار دارد.

وی در این زمینه پس از تصمیم گروه تربیت بدنی و سلامت معاون آموزشی عمومی و مهارتهای دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ایجاد آکادمی ورزشی تخصصی برای مدارس سما در هر استان با جمشید همتی صحبت کرد. مدیر تربیت بدنی و سلامت. دلیل ایجاد این آکادمی ها و سایر برنامه های ورزشی در زیر آمده است که در ادامه می خوانیم.

هر استان دارای آکادمی تخصصی ورزش است

آنا: برنامه ها و اهداف تربیت بدنی سما برای ورزش های مدرسه چیست؟

گمتی: به لطف توانایی قابل توجه در دسترسی به 750 پیش دبستانی در همه سطوح ، از جمله تعداد زیادی دانش آموز فعال ، ما توانایی منحصر به فردی در توسعه استعدادها و استعدادها داریم و مجموعه ای از برنامه ها را ایجاد کرده ایم. افتتاح آکادمی های تخصصی در هفته وی استانهایی را که افتتاح می شوند و در سراسر کشور افتتاح می شوند نامگذاری کرد و به آکادمی های تخصصی ورزش در هر استان تبدیل شد.

مفاهیم مختلفی از مفهوم آکادمی وجود دارد و خواهد بود. به عنوان مثال ، مفهوم خاص آکادمی مرکزی است که موضوعات هفتگی مانند روانشناسی ورزشی ، تغذیه ورزشی و پزشکی ورزشی را علاوه بر آموزش مهارت های ورزشی ویژه ارائه می دهد و توسط متخصصان کاملاً برنامه ریزی شده است. به به عنوان مثال ، علاوه بر آموزش مهارت های والیبال در طول دوره در آکادمی والیبال ، روانشناسی ورزشی ، تغذیه ورزشی ، آسیب های ورزشی ، پزشکی ورزشی ، مفاهیم مربوط به رشته و علوم ورزشی به طور کامل آموزش داده می شود.


بیشتر بخوانید:

شاگرد سما بروجرد در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان مدال گرفت

یک مدرسه فوتبال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس تأسیس می شود


آغاز قهرمانی از مدارس سما

آنا: چه اقداماتی برای ایجاد این آکادمی ها انجام شده است؟

گمتی: برای اخذ مجوز آکادمی ها ، ما برای صدور گواهینامه ماده پنجم ، که عمدتا مجوز افتتاح باشگاه است ، درخواست داده ایم ، به طوری که در هر استان یکی وجود دارد. باشگاه فرهنگی ورزشی ایجاد تصویری از دانشگاه آزاد اسلامی مجوزها در چندین استان صادر شده است و استانهای دیگر در تلاش هستند تا تقریباً همه مجوزها را در هفته تربیت بدنی دریافت کنند. ما قصد داریم اواخر اکتبر آکادمی ها را در سراسر کشور افتتاح کنیم.

همه مدیران استان در تلاش هستند تا این کار را انجام دهند ، پس از فراهم سازی زیرساخت ها و آموزش دانش آموزان در آکادمی ها ، ما مجوز باشگاه داریم ، بنابراین می توانیم تیم های جوانان ایجاد کنیم و در لیگ های معتبر ورزشی شرکت کنیم. همین روند می تواند زیرساختی برای تشکیل تیم های لیگ برتر باشد.

سالهاست که دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل جذب ورزشکاران و قهرمانان به این دانشگاه مورد انتقاد قرار می گیرد ، دانشگاهی که بعدها به دانشگاه معروف شد. ما می خواهیم این چرخه و چرخه را تکمیل کنیم ، یعنی از ابتدا در آکادمی های ورزشی به دانش آموزان ابتدایی ، پایه های اول و دوم آموزش می دهیم ، به طوری که وقتی در دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو می شود ، ورزشکار حرفه ای می شود. این یک باشگاه دانشگاهی است

آنا: مدارس سما در لیگ ملی چگونه است و دارای مجوز است؟

گمتی: ما در مورد لیگ جوانان جلساتی با مقامات برگزار کردیم و اکنون در چهار رشته ووشو ، تکواندو ، تنیس روی میز و کشتی (آزاد و فرنگی) تماس گرفتیم و اقدامات لازم انجام شد.

ورزشهای دیگر بخشی از برنامه های سما بود. به دلیل کمبود وقت از برخی صنایع از سراسر کشور برای معرفی و جذب افراد مستعد به مدارس سما دعوت کرده ایم.

تأسیس آکادمی برای تأمین زیرساخت ها و آموزش های لازم زمان زیادی طول خواهد کشید. تا به امروز ، ما چهار موضوع را برای شرکت معتبر در لیگ به نام دانشگاه آزاد اسلامی سما معرفی کرده ایم.

افتتاح آکادمی های تخصصی سما ؛  در هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی وجود دارد

آنا: برنامه های شما برای فوتبال تا مدارس سما چیست؟

گمتی: متناسب با علاقه و فرصت در زمینه فوتبال فوتبال در استانها وجود دارد و ما این حوزه را به خود استانها واگذار کرده ایم. با اجازه ماده پنجم ، کمیسیون باید نام موضوعاتی را که اکثر استانها برای بازی فوتبال انتخاب کرده اند ، نشان دهد. ما می خواهیم با توجه به توان استانها آکادمی بسازیم.

ما نمی خواهیم در استان بدون سابقه آکادمی بسازیم ، به عنوان مثال ، آکادمی کشتی در مازندران ، آکادمی ووشو و هنرهای رزمی در زنجان ایجاد می کنیم. به طور مشابه ، طبق تحقیقات قبلی ما در مورد استانها ، رشته هایی را در نظر گرفته ایم و فوتبال یکی از این رشته ها است.

آنا: آیا این ورزش ها می توانند در لیگ امسال شرکت کنند؟

برای اخذ مجوز آکادمی ها ، متقاضی ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان بودیم که مجوز تأسیس این باشگاه ها با اخذ گواهی از کمیسیون ماده پنجم است. گمتی: من به یقین می دانم که تکواندو و ووشو در لیگ امسال حضور خواهند داشت. از آنجا که ما کادر فنی بسیار قوی در این زمینه ها داریم ، آنها از خانواده دانشگاه آزاد و همکاران سخت کوش هستند ، ما در این دو حوزه خواهیم بود. البته این مشکل وجود دارد که لیگ جوانان در همه فدراسیون های کشور در همه زمینه هایی که می توانیم در آنها شرکت کنیم وجود ندارد. این بدان معناست که ما لیگ های گروهی جوان در بسیاری از موضوعات نداریم.

راه اندازی 3 سالن دانشجویی در هفته تربیت بدنی

آنا: چه برنامه های مدیریت تربیت بدنی دیگری برای مدارس سما در دسترس است؟

گمتی: برنامه دیگر ایجاد سالن های دانشجویی است. با موافقت و درک فدراسیون کشتی و زورخانه ، سه زورخانه دانش آموزی را همزمان در هفته تربیت بدنی در استان های یزد ، همدان و خراسان رضوی افتتاح می کنیم.

هماهنگی صورت گرفت و سه استان یزد ، همدان و خراسان رضوی به عنوان پایلوت سه سالن دانشجویی برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی انتخاب شدند. روح قهرمانی و شکل گیری جوانمردی و اخلاق در آنها. هدف سماع گسترش این فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی از طریق این میدان مبارزه جذاب در مدارس است.

آنا: آیا استان ها مجوز باشگاه دارند؟

گمتی: در نامه ای رسمی به همه 31 استان ، اعلام کردیم که برای ایجاد آکادمی ، هر استان باید حداقل یک مجوز از کمیسیون مطابق ماده 5 دریافت کند. برخی استانهای دانشگاهی مجوز باشگاه دارند. به عنوان مثال ، خراسان رضوی دارای مجوز باشگاه است و سما با استفاده از مجوزی به نام دانشگاه آکادمی ایجاد کرد. استانهای بدون مجوز نیز تحت نظارت هستند ، تعدادی از فرمها و رویه های اداری مورد نیاز است و شرکا برای چندین ماه نظارت می کنند. اما این امر به دلیل گسترش تاج و تعطیلات به تعویق افتاد.

با این حال ، حداقل 50 of از استانها تا پایان اکتبر 1400 و یک هفته تربیت بدنی مجوز دریافت می کنند ، در حالی که بقیه پس از دریافت مجوز ، آکادمی ورزش را در ماه های آینده افتتاح می کنند.

افتتاح آکادمی های تخصصی سما ؛  در هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی وجود دارد

آنا: آیا کاری برای جذب اسپانسر انجام دادید؟

گمتی: تأسیس آکادمی ها موفقیت آمیز است زیرا زیرساخت ها که یک سالن بدنسازی و زمین های ورزشی است در محوطه دانشگاه موجود است و با توجه به اینکه خانواده سما از نظر مالی از وضعیت خوبی برخوردار هستند ، ما مشکلات مالی زیادی نداریم. برای مبحث پشتیبانی ، ما نیاز داریم که سمینارهای ویژه ای برگزار کنیم که از فرصت های معلمان ، کارکنان ، قضات و مربیان حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کند.


بیشتر بخوانید:

فعالیت های 10 رشته ورزشی در باشگاه فرهنگی ورزشی سما کاشان

اجرای برنامه های ورزشی ، آموزشی و فرهنگی در شهرهای سما و یزد


زبان انگلیسی در عین حال ، مهارت های دیگری نیز در آکادمی های ورزشی آموزش داده می شود. زیرا یکی از مشکلات ورزشکاران بزرگسال این است که انگلیسی نمی دانند ، به ویژه ملی و لژیونرها و ما می خواهیم این مشکل را حل کنیم. برای این منظور ، معلم زبان طوری طراحی شده است که به زبان آموزان انگلیسی دو تا سه درس در هفته آموزش دهد ، که ارزش بیشتری به همراه دارد و با استقبال خوب خانواده ها روبرو می شود. زیرا آنها می دانند که علاوه بر آموزش ورزش در این آکادمی ها ، سایر نیازهای دانش آموزان مانند زبان انگلیسی ، روانشناسی و تغذیه ورزشی نیز برآورده خواهد شد. این آموزش ها در آکادمی ها می تواند مفید بوده و حامیان مالی را جذب کند.

ایجاد صحیح و موثر آکادمی های ورزشی

آنا: آیا همه آکادمی ها اینطور درس می خوانند؟

گمتی: می توان گفت به جز ورزش آکادمی فعال در کشور وجود ندارد پاتولوژیتغذیه ورزشی ، انگلیسی ، روانشناسی ورزش ، علم ورزش و غیره

طبق تحقیقات من در مورد مفهوم آکادمی در جهان ، مفهوم آکادمی تمرکز بر مهارت ها و نیازهای غیر از آموزش ورزش است. به عنوان مثال ، باشگاه هایی مانند لیورپول ، منچستریونایتد یا بارسلونا کودکان را از سنین پایین استخدام می کنند زیرا آنها جوان هستند و به خانواده خود وابسته هستند ، خانواده ها را در فاصله 20 تا 30 کیلومتری ورزشگاه قرار می دهند تا کودک بعد از تمرین در کنار والدین خود باشد. ؛ زیرا در تمام طول سال نمی توانید فرزندان را از خانواده جدا کنید.

آنا: آیا آکادمی آنطور که شما می خواهید کار می کند؟

گمتی: ما همیشه یک برنامه خوب داریم ؛ اما در اجرا مشکلاتی وجود دارد. ما واقعاً سعی می کنیم آن را محقق کنیم. تأکید بر اجرای صحیح آن است و ما نیاز به حمایت مدیران ، به ویژه رسانه ها داریم. سید محمد بطحایی ، معاون آموزش عمومی و مهارتهای دانشگاه آزاد اسلام ، از این پروژه استقبال کرد و در همه جلسات ما را تشویق کرد.

انتهای پیام / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا