بین الملل

روسیه از تمرکز آمریکا بر چین در راستای منافع خود استفاده می‌کند/ پوتین به‌دنبال رفع اختلافات غرب آسیا

تایمز به نقل از راجر بویس گفت: “کرملین بیش از نیم قرن با خانواده اسد در سوریه در تماس بود ، ابتدا با پدر حافظ و سپس با حافظ.” بشار پسر. این یک رابطه صمیمانه و احساسی است که در صورت سرنگونی دولت بشار اسد در سوریه ، پوتین بدون شک از آن پشتیبانی خواهد کرد. وی می تواند ویلاهایی در خارج از مسکو به وی بدهد ، شخصی را مسئول خرید او بداند و از یک گروه محافظ مسلح محافظت کند تا دشمنانش را به خطر نیندازد.

بشار اسد پوتین است

ولادیمیر پوتین و بشار اسد

بر اساس این گزارش ، روابط پوتین و اسد را نمی توان با توجه به وقایع اخیر ، که هر دو از سال 2000 بر سر قدرت است ، توضیح داد. به عنوان مثال ، پایگاه هوایی حمیم لاذقیه روسیه به سرعت گسترش یافته است. سال گذشته ، سوریه زمین دیگری را برای ساخت باند دوم در پایگاه هوایی اختصاص داد ، این نشان می دهد که محاسبات برای فرود بمب افکن های استراتژیک استفاده می شود.

پایگاه حمیم روسیه اکنون یک واحد شناسایی پیشرفته و یک آشیانه مستحکم برای محافظت از ده ها هواپیمای نظامی در برابر حملات هواپیماهای بدون سرنشین دارد. این پایگاه همچنین مقر فرماندهی پدافند هوایی سوریه است. اما اکنون این س arال مطرح می شود؛ چه کسی به بمب افکن های استراتژیک نیاز دارد که سوریه آرام ترین دوره دهه گذشته را پشت سر می گذارد؟

به گفته این تحلیلگر انگلیسی ، رمز و راز دیگری وجود دارد که ممکن است به نوع رابطه دولت سوریه و رژیم صهیونیستی بستگی داشته باشد. براساس برخی گزارش ها ، چوپانان سوری در این ماه با یک زن صهیونیست تجارت می کردند. علاوه بر این ، پوتین در تلاش است تا واکسن کرونا روسی را در بین کشورهای منطقه توزیع کند ، که البته این مبلغ 1.2 میلیون دلار به مسکو می رسد.


بیشتر بخوانید:

پوتین در مرحله غرب آسیا شطرنج بازی خواهد کرد


این نویسنده انگلیسی نتیجه گرفت كه پوتین در حال گسترش نقش خود به عنوان یك بازیگر قدرتمند در غرب آسیا است تا از خلا created ایجاد شده در نتیجه خروج آمریكا از منطقه استفاده كند. بویز معتقد است که خروج ایالات متحده از منطقه ، که در زمان رئیس جمهور پیشین آمریکا باراک اوباما آغاز شد و تمرکز آن بر چین بود ، همچنین به ناتوانی حاکمان عرب در کنترل منطقه ای که روسیه اکنون پر می کند ، کمک کرد.

یک کارشناس انگلیسی می گوید مداخله نظامی روسیه در سال 2015 بشار اسد را از سقوط نجات داد و همچنان در کشورهای عربی جای خود را حفظ می کند. پوتین با حمایت نظامی اسد ثبات در سوریه را تضمین کرده و حتی در این کشور سرمایه گذاری کرده است. وی نه تنها پایگاه هوایی و فضای هوایی بلکه پایگاه دریایی بندر طرطوس را نیز مدیریت می کند.

بویس نوشت: “وقتی نوبت به صلح در سوریه می رسد ، روسیه نقش فعال تری در خنثی سازی بحران دارد و این بحران به مدیترانه شرقی نیز سرایت کرده است زیرا مسکو در برابر جاه طلبی های ترکیه مقاومت کرده است.”

پیگیری روسیه برای صلح در منطقه از سال 2007 آغاز شد ، زمانی که پریماکوف برای بررسی احتمال صلح به دمشق فرستاده شد.

به نوشته تایمز ، اسد پیش از این از طریق اقدامات ترکیه با اسرائیل در مورد بلندی های جولان گفت وگو کرده بود اما نتیجه ای نداشت. قدرت اسد تا آن زمان افزایش یافت و نیکولا سارکوزی ، رئیس جمهور وقت فرانسه ، از جمله سوریه ، باید به عنوان کشوری با ثبات تلقی می شد.

این نویسنده انگلیسی درباره حضور ایران در سوریه نوشت: اگر پریماکوف زنده بود ، می گفت؛ خروج ایران از سوریه را فراموش کنید ، زیرا ایران موقعیت خود را در دمشق تثبیت کرده و کشور را ترک نخواهد کرد. حتی اگر نیروهای ایرانی برگردند ، حزب الله و گروه های مورد حمایت ایران در آنجا می مانند.

تایمز می نویسد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ماه آینده با انتخابات دیگری روبرو خواهد شد و ممکن است از سوریه برای پیوستن به اتحادیه عرب دعوت شود.

این نویسنده انگلیسی در پایان گفت: “پوتین این فرصت را از پشت پنجره بو می کند ، همانطور که در جلسات شدید مقامات خود در پایگاه هوایی سوریه مشاهده می شود.” از سوی دیگر ، جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا با هدف بازگرداندن ایران به میز مذاكره در خاورمیانه و ترمیم توافق هسته ای است و آخرین اقدامات وی این موضوع را تأیید می كند. با این وجود نباید از نقش پوتین که می خواهد در منافع خود و منافع روسیه صلح و هماهنگی در منطقه ایجاد کند ، غافل شد.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا