روتین مراقبتی برای پیر نشدن پوست

تا کنون برایتان سوال پیش آمده که پیری پوست چیست ؟   چه عواملی، جز وراثت، در پیری زودرس پوست ما نقش دارند؟     چه کارهایی به جلوگیری از پیری پوست ما کمک می کند؟شاید فکر کنید هر چه سن بیشتر باشد، پوست پیرتر به نظر می رسد. اما فقط سن باعث پیری پوست نیست. این زمانی حقیقت دارد که سن تنها عامل پیری پوست باشد. که البته این طور نیست. نشانه های پیری پوست، در بعضی از افراد زودتر پدیدار می شود. بعنوان نمونه، صورت یک شخص بیست و چند ساله ممکن است چین و چروک داشته باشد. این گونه پیر شدن غیر طبیعی پوست، پیری زودرس است.

پوست |مراقبت

بهترین روتین پوستی ضد پیری و چین چروک صورت - فروشگاه آرایشی و بهداشتی 30تا بیوتی

چرا پوست پیر می شود؟

عوامل زیادی باعث پیری پوست می شوند که همه آنها را نمی توانیم کنترل کنیم. پیری، فرآیندی اجتناب ناپذیر است. با گذشت زمان، پوست همه ی ما چروک می شود و این کاملاً طبیعی است. علاوه بر چین و چروک، پوست به مرور نازک تر و خشک تر می شود.اما خبر خوش اینکه بعضی از عواملی را که باعث پیری پوست می شوند، می توان کنترل کرد. همچنین پیری زودرس پوست، هم قابل پیشگیری است و هم قابل درمان. با استفاده از سرم لیفت گاتیو روند پیزی صورت را به تعویق بیندازید.

چگونه از پیری پوست جلوگیری کنیم؟

  1. از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید!

فرقی نمی کند کنار ساحل باشید یا بیرون یا داخل خانه. در هر حالت، در معرض اشعه های مضر خورشید هستید.حتی اگر علائم پیری پوست را دارید، می توانید با محافظت از آن در برابر آفتاب، به پوست خود این فرصت را بدهید تا آسیب های خود را ترمیم کند.

  1. برای برنزه شدن، آفتاب نگیرید!

هربار که پوست خود را برنزه می کنید، آن را بیشتر در معرض پیری زودرس قرار می دهید.باید بدانید که این فقط به آفتاب گرفتن مستقیم مربوط نیست. سولاریوم و دستگاه های دیگر برنزه کردن، اثری مشابه دارند. همه این دستگاه ها با انتشار اشعه فرابنفش (UV) روند پیری پوست را تسریع می کنند.برای در امان ماندن از این اشعه های مضر می توانید از کرم، روغن، اسپری یا محصولات برنزه کننده ی دیگر استفاده کنید.

  1. سیگار نکشید!

سیگار کشیدن سرعت پیری پوست را چند برابر می کند. چین و چروک، کدر شدن پوست و رنگ پریدگی از آسیب های پوستی ناشی از مصرف سیگار است.افراد سیگاری که مصرف سیگار را ترک می کنند، اغلب خودشان هم متوجه می شوند که پوست شان سالم تر به نظر می رسد.

سیگار نه تنها سلامت تان را به خطر می اندازد و دندان های تان را زرد می کند بلکه باعث می شود پوست تان کم آب شده و پیری زودرس را به همراه بیاورد. نیکوتین رگ های خونی را منقبض می کند و خونرسانی به پوست را کاهش می دهد. به این ترتیب سلول های پوست دچار کمبود مواد مغذی و اکسیژن می شوند و پوست چروک می خورد. علاوه بر این پک زدن به سیگار، چین و چروک های دور لب را افزایش می دهد.

  1. اخم نکنید!

اخم، خنده، تعجب یا حالت های دیگر، ماهیچه های صورت را منقبض می کنند. اگر ماهیچه های خاصی خیلی زیاد استفاده شوند، خط های مربوط به آن ماهیچه پر رنگ و ماندگار می شوند.

  1. تغذیه ی سالم داشته باشید!

بررسی ها نشان می دهد، مصرف زیاد میوه ها و سبزی های تازه باعث جلوگیری از پیری پوست می شود. اگر درصد بالایی از مواد غذایی شما حاوی مواد قندی و کربوهیدرات پیچیده مانند نان، ماکارونی، برنج و … باشد، روند پیری پوست تسریع می شود.

  1. ورزش کنید.

ورزش کردن، گردش خون و سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند. طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که بیشتر روزهای هفته ورزش می کنند، نسبت به همسالان خود پوست جوان تری دارند.

  1. عینک آفتابی بزنید.

پوست دور چشم نازک و حساس است. به همین دلیل، اولین چین و چروک ها معمولاً در این قسمت ایجاد می شوند.
بسیاری از افراد، به ویژه آن ها که چشم شان به نور حساس است، برای بهتر دیدن، چشم های خود را تنگ می کنند. این کار در دراز مدت باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می شود. استفاده از عینک آفتابی بهترین راه برای مراقبت پوستِ دور چشم و جلوگیری از پیری پوست است.

  1. صورت خود را بشویید!

برای پاک کردن صورت از مواد آرایشی و آلودگی ها. همچنین عرق کردن، پوست را تحریک می کند. پس اگر ورزش می کنید یا به هر دلیلی، زیاد عرق می کنید، حتماً بعد از ورزش، صورت و بدن خود را بشویید.

  1. برای جلوگیری از پیری پوست، آن را مرطوب نگه دارید.

هر روز به اندازه ی لازم از کرمهای مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. کرم های مرطوب کننده رطوبت پوست را حفظ میکنند، از خشکی پوست جلوگیری می کنند و ظاهر شاداب تری به آن می دهند.

مرطوب کننده ها، پوست های خشک را تسکین می دهند و می توانند چروک ها را موقتاً پنهان سازند. کرم های لایه بردار می توانند ظاهر پوست سال خورده را ترمیم کنند و با از بین بردن سلول های مرده پوست مشکل پیری چهره را برطرف کنند. کرم gatieau سفت کننده یا همان SKIN FIRMING با دارا بودن با کیفیت ترین مواد اولیه، به روز ترین فرمولاسیون جهان و بهره گیری از تکنولوژی های منحصر به فرد خط تولید، استحکام لازم را به پوست بخشیده و مانع افتادگی آن میشود.

  1. تزریق ژل بوتولینوم

نام تجاری این شیوه بوتاکس است. این تزریق ها برای درمان خطوط پیشانی و بین سینه ها استفاده می شود. آن ها با جمع کردن و از حرکت اند اختن ماهیچه هایی که خطوط بیان را تشکیل می دهند، کار می کنند. به این شیوه پوست را مسطح می کنند.

  1. استرس نداشته باشید

حذف کامل استرس از زندگی تقریبا غیرممکن است اما برای نجات زیبایی خود مجبورید عضلات پیشانی تان را شل کنید! چراکه در زمان استرس معمولا اخم می کنید و پیشانی تان را چین می اندازید. از طرفی خود این چین و چروک ها باعث افزایش استرس می شوند و پیری زودرس را به ارمغان می آورد.اخم، خنده، تعجب یا حالت های دیگر، ماهیچه های صورت را منقبض می کنند. اگر ماهیچه های خاصی خیلی زیاد استفاده شوند، خط های مربوط به آن ماهیچه پر رنگ و ماندگار می شوند.

  1. استفاده از آنتی اکسیدانها

استفاده از آنتی اکسیدانها باعث از بین رفتن رادیکالهای آزاد میشود. چراکه رادیکالهای آزاد سبب پیری پوست میگردند. آنتی اکسیدانها بطور طبیعی به وفور در طبیعت وجود دارند. غنی ترین منابع غذایی آنتی اکسیدانها گیاهان هستند. سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات بهترین منبع غذایی دریافت آنتی اکسیدان هستند.

  1. مصرف سرم های حاوی ویتامین های مفید برای پوست

  2. خواب کافی داشته باشید

با اینکه شما وقتی خواب هستید فعالیت زیادی ندارید اما پوست شما شدیدا در حال فعالیت است. سعی کنید حتما 7 الی 8 ساعت در طول شب بخوابید تا فعالیت بازسازی پوست تان بهینه شود و پوست فرصت کافی برای بازسازی داشته باشد. با این کار وقتی صبح از خواب بیدار می شوید پوستی شفاف و درخشان خواهید داشت. کمبود خواب به سلول های پوستی فشار می آورد و تولید سلول های جدید را مختل می کند.

خوابیدن به اند ازه کافی، به ویژه در طول شب، آن گودی سیاه چشم تان محو می کنند و رنگ و بافت پوست تان را بهبود می بخشد. بر روی شکم خوابیدن باعث پیری زودرس می شود.

  1. استفاده از کرم های دور چشم برای جلوگیری از پیری صورت

پوست اطراف چشم از حساس ترین مناطق صورت است و زودتر از سایر نقاط، علائم پیری را نشان می دهند. بنابراین کرم دور چشم گاتیو بیز از ضروری ترین انواع کرم پوست است.استفاده از کرم دور چشم مناسب با آب رسانی قوی، سبب کاهش یا از بین رفتن چروک های پنجه کلاغی، چین زیر چشم، و سایر چروک های ریز و مزاحم دور چشم خواهد شد.

  1. رژیم غذایی سالم داشته باشید

مصرف بیش از حد نمک، سیب زمینی سرخ کرده، قهوه و شیرینی جات نیز در طولانی مدت به پوست آسیب می رساند و باعث پیری زودرس پوست می گردد.بررسی ها نشان می دهد، مصرف زیاد میوه ها و سبزی های تازه باعث جلوگیری از پیری پوست می شود. اگر درصد بالایی از مواد غذایی شما حاوی مواد قندی و کربوهیدرات پیچیده مانند نان، ماکارونی، برنج و … باشد، روند پیری پوست تسریع می شود.

  1. از لایه بردار استفاده کنید

لایه بردارها یکی از عوامل قدرتمند برای درمان پوست و جلوگیری از پیری صورت هستند. برای از بین بردن سلول های مرده ی پوست، استفاده از لایه بردارها را در برنامه ی ماهانه خود بگنجانید. لایه بردارها سبب تحریک فرتیند تولید کلاژن، بهبود آب رسانی به پوست و… خواهند شد. لایه برداری روتین هر روزه نیست و روندی است که باید آرام و پیوسته برای بهبود و شادابی پوستتان انجام دهید.

لایه برداری اگر درست انجام نشود در عوض داشتن پوست شاداب با پوستی نازک و ملتهب سروکار دارید که حتی گاهی رگ های سطحی آن هم پاره شده اند. استفاده از ابزارهای لایه برداری پوست نیز علاوه بر لایه برداری می تواند به هیدراته و بهبود پوست شما کمک کند.

  1. صورتتان را ماساژ بدهید

در ادامه بحث جلوگیری از پیری صورت باید گفت ماساژ صورت می تواند جریان خون به بافت های صورت را افزایش دهد و باعث ایجاد پوستی جوان تر و روشن تر شود. این ماساژها می توانند به شما کمک کنند پوست خود را لیفت کنید و ظاهر پف شدگی و چین وچروک موجود بر روی پوست را کاهش دهید. افزون بر این، ماساژ صورت خوب قادر است استرس را کاهش دهد و حس آرامش را در شما ایجاد نماید.

دکمه بازگشت به بالا