بین الملل

روایت واشنگتن پست از آمادگی بایدن برای به رسمیت شناختن طالبان

به نوشته واشنگتن پست ، مقامات آمریکایی می گویند دولت بایدن باید در مورد به رسمیت شناختن دولت طالبان تصمیم بگیرد و این تصمیم ممکن است مدتی طول بکشد و می تواند عاملی برای بازگشت به کشور باشد.

علیرغم تمایل طالبان برای ماندن نمایندگی دیپلماتیک ایالات متحده در کابل ، دولت بایدن هنوز تصمیم نهایی در مورد نحوه حضور در آینده را اتخاذ نکرده است. ند پرایس ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت که دولت بایدن “به طور فعال” در مورد درخواست طالبان با متحدان و شرکای آمریکا در منطقه بحث می کند ، اما ایالات متحده همچنان در تماس مستقیم با طالبان است تا نامش فاش نشود. یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است. در مورد شکل نمایندگی دیپلماتیک کشورش در افغانستان بحثی نشده است.

عدم وجود برنامه مشخص در این مورد ، لغو حضور دیپلماتیک آمریکا در کابل را در هفته ها و ماه های آینده تضمین می کند و حتی بیشتر از این ، دولت بایدن می تواند به وعده خود برای ارائه کمک های آمریکایی به آمریکایی ها عمل کند. خروج از افغانستان پس از خروج واشنگتن از افغانستان ، موضوع را پیچیده می کند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه در پاسخ به این س howال که چگونه ایالات متحده به بقیه کمک خواهد کرد ، گفت: “ما در حال آماده سازی برنامه های مفصل برای ادامه حمایت کنسولی و خروج از کسانی هستیم که می خواهند آنجا را ترک کنند.” وی پس از 31 آگوست افغانستان را ترک می کند. مقامات همچنین گفتند که دولت “در حال بررسی گزینه های متعددی برای روابط دیپلماتیک ما” است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که حدود 350 آمریکایی در افغانستان به مقامات آمریکایی گفته اند که می خواهند این کشور را ترک کنند. او گفت که ممکن است برخی افراد راهی برای خروج از کابل پیدا کرده باشند. وزارت امور خارجه همچنین با 280 نفر دیگر تماس گرفت که گفتند در افغانستان آمریکایی هستند اما برنامه های خود را فاش نکرده اند یا می خواهند در افغانستان بمانند.

جان کربی ، سخنگوی پنتاگون گفت که هر دارنده گذرنامه آمریکایی مایل به ورود به فرودگاه کابل در روز شنبه می تواند وارد این فرودگاه شود ، اما تخلیه ها کند می شود. سرهنگ کل ویلیام دی. هنک تیلور ، یکی از مقامات نظامی ایالات متحده ، گفت که 6 هزار و 800 نفر بین ساعت 3 تا 6 صبح روز جمعه از کابل خارج شده اند ، از جمله 4 هزار نفر با هواپیماهای نظامی آمریکا.

تیلور گفت که از زمان شروع تخلیه در 14 آگوست ، حدود 11700 نفر ، که بیشتر آنها افغان بودند ، از فرودگاه بین المللی حامد کرزی خارج شده اند.

با این حال ، برای هزاران افغان دیگر که نگران بازگشت به زندگی در رژیم سرکوبگر طالبان هستند ، از جمله بسیاری از کسانی که به ماموریت های دیپلماتیک ، نظامی و غیردولتی ایالات متحده کمک کرده و حق خروج از آنها را دارند ، این فرصت را دارند که تا پایان این سال کابل را ترک کنند. ماه به پایین.

311311

دکمه بازگشت به بالا