سلامت و تندرستی

رقابت ۱۵۲۷ رمان و مجموعه داستان در جایزه مهرگان ادب

به گزارش خبرگزاری پرتال پارسی ، اولین گزارش دبیرخانه جایزه مهرگان منتشر شده است که شامل تعداد آثار و دوره داوری در دو قسمت مهرگان ادب و مهرگان علم است.

به گزارش دبیرخانه جایزه مهرگان ، عنوان مجموعه 1527 رمان و داستان کوتاه چاپ اول در سالهای 1398 و 1399 به این رویداد فرهنگی رسید.تعداد کتابهای چاپ شده در قسمت مهرگان ادب منتشر شده است.

دبیرخانه جایزه مهرگان همچنین گزارش می دهد که 165 عنوان کتاب علمی و محیطی چاپ شده در چاپ اول در سالهای 1398 و 1399 که به دبیرخانه رسیده است ، نسبت به دوره قبل 15 درصد افزایش یافته است ، اما تعداد کتابهای مهرگان. دنیا تغییر نکرده است.

جایزه مهرگان علم ، سابقه و عملکرد 77 سازمان مردم نهاد محیط زیستی (1398 و 1399) توسط داوران را به رسمیت می شناسد. حضور و مشارکت این تعداد سازمان های مردم نهاد نشان می دهد که تعداد سازمان های مستقل در این دوره از اهدای جایزه مهرگان علم 25 درصد افزایش یافته است.

ارزیابی قسمت مهرگان ادب در دو مرحله با حضور دو داور و در قسمت مهرگان علم با حضور 7 داور انجام می شود.

در دور اول جایزه مهرگان ادب داوری داوران گوباد آذرآئین ، مانی پارسا ، سودابه سلگی ، آرزو چردست و کرامرضا تاجمهر انجام می شود.

جایزه مهرگان علم توسط هوشان ضیایی ، عبدالحسین وهاب زاده ، محمد درویش ، زهرا گلیچی پور ، محمدرضا داهی ، بهرام معلمی و مژگان جمشیدی اهدا می شود.

علیرضا زرگر ، مدیر جایزه مهرگان در بیستمین دوره جایزه ادبیات مهرگان با اشاره به تجربه انتخاب و اجرای بهترین “رمان به زبان مادری” اظهار داشت: این کتاب ابتدا به زبان فارسی نوشته شد. فرهنگ ایرانی – زبان مادری نویسنده – سپس به فارسی ترجمه و توسط ناشران ایرانی منتشر شد. به منظور رعایت حقوق معنوی چنین آثار نویسندگان ایرانی ، جایزه مهرگان ادب “بخش ویژه” و مجسمه سازی و جایزه “ادبیات زبان مادری” فرصتی را برای ارزیابی و ارزش گذاری این کتابها فراهم کرد. پاداش خواهد گرفت

مجموعه آثار مهرگان ادب و مهرگان علم برای این دوره و ارزیابی کتابها در پاییز 1399 آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در این مرحله ، جایزه به برندگان مجسمه مهرگان ، یک جایزه نقدی و یک هیئت در 9 نامزدی مختلف اهدا می شود.

5757

دکمه بازگشت به بالا