اقتصادی

رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران شورای اسلامی در جلسه امروز این کمیسیون گفت: شورای نگهبان که قصد انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را دارد، منحل شده است.

عبدالجلال ایری در تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با پرتال پارسی، اظهار کرد: این طرح اصلاح شد. پیش نویس قانون داوری بین سازمان بنادر و دریانوردی و هند پوتز گلوبال لیمیتد نیز مورد بحث قرار گرفت، اما در نهایت با مخالفت اعضای کمیسیون مواجه شد.

وی در ادامه گفت: در این جلسه طرحی برای اصلاح قانون نظام های مهندسی و کنترل ساخت و ساز بررسی شد که به تصویب کمیسیون رسید. این کمیسیون همچنین طرح جامع اصلاح ماده 100 قانون را در نظر گرفت که بخشی از مقررات مالی دولت را تنظیم می کند که در نهایت با مخالفت اعضای کمیسیون مواجه شد.

سخنگوی کمیسیون عمران شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و درخواست تحقیق و تفحص این شرکت برای ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در نهایت با نظر اعضای کمیسیون موضوع یک ماه به تعویق افتاد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین بررسی و تفحص از وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب شیراز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از بیان ضوابط، اهداف و نیازهای آن، نماینده متقاضی در مورد موضوعات موضوعی رسیدگی تصمیم گیری کرد. شاخص های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا