اقتصادی

رعایت نکردن اخلاق تجارت، سدی در برابر صادرات به ترکیه

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با تأکید بر اینکه ایران 15 میلیارد دلار پتانسیل صادرات در ترکیه دارد ، اظهار داشت: ایران از این فرصت استفاده نکرده است و بدون رعایت اصول اخلاقی می تواند به راحتی جایگزین بازارهایی شود که خریداری کرده است ” او گفت. کشورهای دیگر. ”

به گزارش پرتال پارسی مهرداد سعادت دهگان امروز صندوق نوآوری و شکوفایی صادرات یکشنبه وی با یادآوری اینکه صادرات ترکیه در سال 2020 به 169 میلیارد دلار رسیده است ، افزود: واردات ترکیه از جهان در سال 2020 حدود 219 میلیارد دلار بوده که 85 درصد آن از بخش خصوصی بوده است.

وی سهم ایران از صادرات ترکیه را 2 میلیارد دلار برآورد کرد که 1.2 میلیارد دلار آن برای صادرات گاز بود.

دهگان با تأکید بر اینکه ترکیه بعد از پاکستان دومین کشور با ظرفیت صادراتی ایران است ، گفت: از 219 میلیارد دلار واردات ترکیه از جهان ، 15 میلیارد دلار می تواند از ایران باشد. این اتفاق نیفتاد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه رعایت نکردن اصول اخلاقی تجارت را یکی از دلایل عدم توانایی ایران در صادرات محصولات عنوان کرد و یادآور شد: ما فعالیت های تبلیغاتی را در اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه انجام داده ایم. فرهنگ اخلاق تجاری. بزرگترین دانشگاه کشور تفاهم نامه مشترکی در این زمینه امضا کرده است.

وی با انتقاد از برخی بازرگانان در صادرات محصولات بی کیفیت ایرانی گفت: کیفیت کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی با گذشت زمان کاهش یافته است که این امر صادرات به سایر کشورها را آسان می کند. “بیا دیگه.

دهگان با اشاره به تجربه خوب صادرات ایران با قطر و عراق گفت: “ما در حال ورود به زمینه صادرات خوب هستیم اما در آینده شکست می خوریم زیرا اخلاق تجاری حفظ نمی شود و این جای تأمل است.”

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه با انتقاد از تصمیمات فوری در مورد صادرات گفت: روسای جمهور ایران و ترکیه توافق نامه تجارت ترجیحی امضا کردند که براساس آن دو کشور 128 کالا را مبادله می کنند ، اما در سال 2009 وزیر صمت تصمیم به عدم واردات گرفت 1400 کالا از جمله 66 کالا بین ایران و ترکیه مبادله شد.

به گفته وی ، این تصمیم به طور یک جانبه واردات 66 کالای ترکی به ایران را لغو کرده است.

دهگان گفت: ترکیه رکورد صادرات خود را در سه ماهه آخر سال 2020 در اوج تاج شکست و صادرات آن در این مدت 53 میلیارد دلار تخمین زده شد و در چهار ماه اول 2021 به 69 میلیارد دلار رسید. 33٪ افزایش یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا