اقتصادی

رشد بیش از دو برابری مشاغل خانگی در دوران کرونا

شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت بسیاری از شرکت ها و سبک زندگی مردم را تغییر داده است. علاوه بر این ، متخصصان در دوره کرونا به مردم توصیه می کردند که به مشاغل خانگی روی بیاورند که منجر به رشد سریع این تجارت در فضای مجازی شد.

به گزارش پرتال پارسی ، اگرچه آمار دقیقی از وضعیت کارگران و فعالان مشاغل خانگی در دست نیست ، اما تخمین زده می شود که بیش از 10 درصد شاغلان این کشور مشاغل مستقر در خانه باشند.

مشاغل خانگی اکنون یک منبع مهم درآمد است که در سالهای اخیر رواج یافته است و افرادی که از خانه کار می کنند می توانند درآمد خود را افزایش دهند ، تجارت خود را توسعه دهند و به خانواده خود کمک کنند.

گزارش ها نشان می دهد که سهم مشاغل مستقر در خانه در نرخ اشتغال کشور 4-6٪ است و پیش بینی می شود این رقم از 2 تا 2.5٪ تولید ناخالص داخلی باشد.

وزارت تعاون ، کار و تأمین اجتماعی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را به منظور توسعه مشاغل خانگی و حمایت از فعالان این حوزه در دستور کار قرار داد و این طرح را به شکل ویژه ای از دوران کرونا اجرا کرد.

این پروژه یکی از پروژه های حمایتی در زمینه اشتغال تحت برنامه اشتغال جامع وزارت تعاون ، کار و تأمین اجتماعی است که با نقش م ofثر سازمان تجاری سازی و اشتغال فارغ التحصیلان جهاد دانشگاه اجرا می شود. واسطه ، تسهیلگر و م instسسه توسعه این امر بیکاری را در استانها به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

مخناز عمدی ، دبیر سازمان مشاغل خانگی و کارمندان توسعه وزارت کار ، گفت که تعداد مشاغل خانگی در جهان بیش از دو برابر شده است.

وی درباره تعاریف مختلف مشاغل خانگی در ایران صحبت کرد و افزود: مشاغل خانگی در ایران با سایر دنیا متفاوت است. در کشور ما مشاغل خانگی مشاغل خانگی نیست و در طی بیماری بیماری کرونا قلب ، مشاغل خانگی رشد چشمگیری داشته است.

به گفته امامدادی ، در سال 1397 ابزار پرداخت بانک مرکزی برای مشاغل خانگی 800 میلیارد تومان و در سال های 1398 و 1399 200 میلیارد تومان در سال بود که پیش بینی می شود امسال 250 میلیارد تومان باشد و نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته باشد. .

طبق قانون مشاغل خانگی ، سالانه 323 موضوع به عنوان مشاغل خانگی در نظر گرفته می شود.

سال گذشته ، حدود 90٪ از فعالان مشاغل خانگی توانستند از پرداخت بیمه صندوق های روستایی و عشایری بهره مند شوند و وزارت بهداشت راهنمای ویژه مشاغل خانگی را در بخش مواد غذایی صادر و منتشر کرد که به طور قابل توجهی شرایط فعالان این بخش را تسهیل کرد .

به گزارش پرتال پارسی ، کارشناسان با توجه به شرایط دشوار کشور ، ضرورت تقویت و ارتقا the سهم مشاغل خانگی را باور دارند. اشتغال در منزل یکی از بهترین فرصت ها و سازوکارهای استخدام در تاج است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا