اقتصادی

رشد اقتصادی انگلیس به صفر رسید

رشد اقتصادی انگلیس به صفر رسیده است

یک نظرسنجی ماهانه نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای انگلیسی انتظار رشد در سه ماه آینده را ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پرتال پارسی، یک نظرسنجی ماهانه در روز یکشنبه نشان داد که کسب‌وکارهای بریتانیایی انتظار رشد در سه ماه آینده را ندارند زیرا افزایش هزینه‌های زندگی بر تقاضای مصرف‌کننده تاثیر می‌گذارد.

آلپش پالجا، اقتصاددان در کنفدراسیون صنعت بریتانیا (CBI)، گفت: «فعالیت بخش خصوصی تا حدودی خاموش شده است زیرا شرکت ها و مصرف کنندگان همچنان تحت تأثیر افزایش قیمت ها هستند.

انتظار می رود بانک انگلستان بزرگترین افزایش نرخ بهره خود از سال 1995 را در روز پنجشنبه اعلام کند و نرخ های بهره را از 1.25 درصد به 1.75 درصد افزایش دهد تا تورم را کنترل کند که اکنون در بالاترین سطح خود در 40 سال گذشته است و قبلا به 9.4 درصد رسیده بود.

هفته گذشته، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که بریتانیا در سال آینده ضعیف‌ترین رشد را در بین تمام اقتصادهای بزرگ به جز روسیه خواهد داشت.

بر اساس گزارش CBI، تولیدکنندگان انتظار دارند رشد آهسته فعلی ادامه یابد، در حالی که خدمات مصرف کننده و مشاغل خرده فروشی شاهد کاهش فروش خواهند بود و انتظار می رود خدمات تجاری رشد را کاهش دهند.

این تعجب آور نیست، زیرا تورم فوق العاده دستمزدهای واقعی را کاهش داده است و اعتماد مصرف کننده به پایین ترین حد خود رسیده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا