اقتصادی

ربع سکه در بورس چند معامله شد؟

طی معاملات امروز ربع سکه در بازار سرمایه، هر قطعه از این سکه بین قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان تا هشت میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شده است.

به گزارش پرتال پارسی، دور دوم عرضه ربع سکه در بستر بورس کالا از سه‌شنبه هفته قبل آغاز شده است و به گفته بانک مرکزی به مدت ۱۰ روز کاری نیز ادامه دارد. قرار است در این دور ۴۵۰ هزار ربع سکه طلا بهار آزادی به صورت گواهی سپرده ناپیوسته عرضه می‌شود، فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم به صورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف است.

بر این اساس طی معاملات امروز ۱۸۱۲ قطعه ربع سکه بین قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان تا هشت میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شده است. بنابراین قیمت هر ربع سکه نسبت به روز معاملاتی قبل (چهارشنبه هفته قبل) ۴.۷۸ درصد افزایش داشته است.

سکه بورسی در روز چهارشنبه تا قیمت هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان در بورس کالا خریداری شد. در نخستین روز از مرحله دوم عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا نیز تعداد ۴۷۶۷ قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان در بورس کالا خریداری شد.

خریداران می‌توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس کالا، به خزانه بانک رفاه مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به صورت فیزیکی معادل سکه‌های خریداری شده را تحویل بگیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا