اقتصادی

راه آهن بوشهر در قرارداد بلندمدت ایران و چین گنجانده شود

پرتال پارسی / بوشهر رئیس مجلس نمایندگان استان بوشهر: مهمترین موضوع پروژه راه آهن بوشهر – شیراز تأمین اعتبار پروژه است که پیشنهاد می شود در توافق نامه بلند مدت بین ایران و چین گنجانده شود یا به اردوگاه خاتم الانبیا منتقل شود.

عبدالکریم جمیری در مورد جلسه مجمع نمایندگان استان بوشهر با معاون اول رئیس جمهور به خبرنگاران گفت: نمایندگان مجمع نمایندگان استان بوشهر با معاون اول رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند تا نیازها و مشکلات مهم استان را بررسی کنند.

وی اتمام پروژه راه آهن بوشهر – شیراز و توسعه بنادر استان را دو پروژه اولویت دار در این استان برشمرد و گفت: راه آهن بوشهر – شیراز از مهمترین پروژه های زیربنایی استان از جمله 450 کیلومتر در بوشهر است. قرارداد.

سخنگوی بوشهر گفت: “مهمترین مشکل این پروژه تأمین مالی این است که پیشنهاد شده است در یک توافق نامه بلند مدت بین ایران و چین گنجانده شود یا به عنوان فروش متقابل به اردوگاه خاتم الانبیا فروخته شود.”

نماینده مردم بوشهر ، ژنو و دلم در مجلس شورای اسلامی از پیشنهادهای معاون اول رئیس جمهور در مورد پروژه راه آهن بوشهر – شیراز استقبال کرد.

وی در مورد نگرانی های مردم در مورد توسعه بندر بوشهر با بیان اینکه بنادر استان توانایی دریافت کشتی های بزرگ برای بارگیری و تخلیه را ندارند ، گفت: در این جلسه معاون اول رئیس جمهور قول داد پروژه های توسعه بندر بوشهر توسط دولت اجرا می شود. توقف و پهلو گرفتن شناورهایی با ظرفیت بیش از 50000 تن.

جمیری گفت: در این جلسه معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت تمرکز بر روستاهای استان بوشهر تأکید کرد و از معاون توسعه روستایی و مناطق روستایی کشور خواست منابع خود را برای بهبود اشتغال پایدار در حومه شهر فراهم کند. در بوشهر و این روستاها فرصتهای کار راحتی ایجاد کنید.

رئیس مجلس نمایندگان استان بوشهر گفت: یکی از نگرانی های مردم استان ورود و تکمیل فاضلاب در برخی از شهرها است. فاضلاب شهرهای استان تا پایان دولت تمام خواهد شد.

عبدالکریم جمیری: پرداخت مالیات آلودگی مطابق قانون و براساس نظرات کارشناسی ، سرمایه گذاری در توسعه صنعت گردشگری و دادن قدرت بیشتر به دولت استان ، ایجاد دفاتر شرکت های بزرگ نفتی در استان ، تخریب و توسعه مناطق صنعتی در شمال. استان یکی از نگرانی ها و اظهارات مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه که نایب رئیس مجمع شورای اسلامی نیز حضور داشت ، استاندار بوشهر گزارشی از آخرین تحولات استان و پروژه های در دست اجرا ارائه داد و اقدامات انجام شده و وضعیت تاج در استان را تشریح کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا