اقتصادی

رادیاتور ژنراتور گاز سوز

رادیاتور ژنراتور گازسوز به عنوان یک سیستم گرمایش مدرن برای تامین گرما و خنک کردن آب یک ژنراتور گازسوز، که به عنوان رادیاتور دیزلی نیز شناخته می شود، طراحی شده است. برای ایجاد چنین تجهیزات صنعتی از دو مدار با دمای کاری متفاوت به نام های LT و HT استفاده می شود. گاهی اوقات مهندس طراح دو مدار را جدا از یکدیگر قرار می دهد. اما در بیشتر موارد مدارها در داخل رادیاتور خنک می شوند. مکانیسم کار یک ژنراتور دیزلی یا گازی با هوا خنک می شود. بنابراین باید مثلث مورد نیاز را با توجه به دمای فضای مورد نظر (یعنی محل قرارگیری دستگاه) محاسبه کرد.

وظیفه اصلی این مدل رادیاتور جلوگیری از افزایش دمای غیر استاندارد ژنراتور گازسوز است، یعنی دما باید بین 70-80 درجه ثابت باشد. به طور خلاصه می توان گفت که موتور دیزل ژنراتور دارای سیستم خنک کننده ای است تا گرمای اضافی حاصل از احتراق سوخت را جذب و به فضا منتقل کند تا قسمت های داخلی موتور دیزل ذوب یا نسوزد. رادیاتور ژنراتور گاز نامیده میشود

طراحی رادیاتور ژنراتور گازی

سیستم خنک کننده برای انواع ژنراتورهای دیزلی یا گازسوز طراحی شده است تا گرما و گرمای اضافی را از موتور الکتریکی جذب کند. محاسبات و طراحی اینگونه وسایل نیازمند دانش فنی بالایی است، لذا باید توسط مهندسین فنی واجد شرایط انجام شود. شرکت تهویه مطبوع دی ایکس آنلاین با بهره گیری از بهترین مهندسین فنی و همچنین نرم افزارهای روز طراحی، اقدام به ساخت و طراحی انواع رادیاتور ژنراتور از جمله مدل های گاز سوز می کند.

در تمامی سیستم های خنک کننده به ویژه انواع صنعتی از مایع آب برای کاهش دمای موتور استفاده می شود. گاهی برای کاهش بهینه دما و جلوگیری از فرورفتن مدار رادیاتور، محلولی از اتیلن گلیکول به آب اضافه می شود. بنابراین، دیزل ژنراتور گازسوز تحت فشار کمتری است که به بهبود مکانیسم خنک کننده تجهیزات کمک می کند.

نکته: طراحی رادیاتور دیزلی به گونه ای است که غلظت ناخالصی های آب از حد استاندارد فراتر نمی رود، زیرا منجر به گرفتگی سیم پیچ مسی می شود و مکانیسم خنک کننده مولد احتراق گاز را کند می کند.

تولید انواع رادیاتور گازی ژنراتور

گروه کارخانه تهویه دی ایکس آنلاین تولید کننده رادیاتورهای دیزلی عمودی و افقی می باشد. کولرهای هوا و کولرهای خشک تولید شده توسط DX در حال حاضر محبوب ترین رادیاتورهای افقی گازسوز هستند. تفاوت بین یک ژنراتور ثابت و یک مدل تخت در ظرفیت خنک کننده، تناژ خنک کننده، بازده عملیاتی است:

  • رادیاتور تخت یک ژنراتور گازسوز: مدل افقی با توان های بالا، یعنی از 400 تا 5000 کیلو وات ساخته شده است. رادیاتور ژنراتور تخت در حین ساخت بسته به فضای مورد نظر می تواند از 4 تا 24 تیغه باشد. همچنین طرح ردیف کلاف های مسی آنها می تواند بین دو تا هشت ردیف باشد. تنظیم تراکم باله و استفاده از لوله مسی مناسب برای ایجاد نوع افقی بسیار مهم است.
  • رادیاتور دائمی دیزل ژنراتور گازسوز: مدل های عمودی در یخچال های 300 تا 500 تن با 1 تا 8 فن طراحی می شوند. نوع ثابت باید به صورت جفت روی شاسی فلزی نصب شود. پروانه مورد استفاده از نوع محوری چند پره است. لوله های کویل مسی نیز در سایزهای 1.2، 3.8، 5.8، 3.4 اینچ طراحی شده اند.

قطعات رادیاتور ژنراتور احتراق گاز

  • پنکه: گاهی اوقات مثلاً وقتی رادیاتور برقی می شود، چند فن روی آن قرار می گیرد. پروانه به صورت مکانیکی توسط قرقره ها و تسمه ها از طریق میل لنگ موتور به حرکت در می آید. همچنین می تواند توسط یک موتور الکتریکی به صورت الکتریکی هدایت شود.
  • هسته: هسته شامل یک لوله و یک بال است که مکانیزم خنک کننده در داخل آن اجرا می شود. مایع خنک کننده از طریق لوله ها جریان می یابد و سپس به تیغه ها می رسد. هوای دمیده شده توسط فن گرما را از ژنراتور خارج می کند.
  • قاب: وظیفه پشتیبانی از هسته رادیاتور احتراق گاز را بر عهده دارد. پروانه هوا را از این قسمت عبور می دهد و در حین کار، قاب موتور به لرزه در می آید.
  • مخزن انبساط: اینجا مکانی برای بررسی و افزایش سطح مایع خنک کننده است. یک محیط انبساط خنک کننده وجود دارد و سنسورهایی مانند سنسور سطح خنک کننده پایین در داخل مخزن انبساط قرار دارند.

تعمیر و نگهداری رادیاتور ژنراتور گاز

برای افزایش راندمان رادیاتور دیزل ژنراتور لازم است خطوط آن بسته به شرایط محیطی چندین بار شسته شود. هنگام شستشو، رعایت موارد زیر کار را آسان تر می کند:

  • مقدار ضد یخ در آب رادیاتور حتی در هوای گرم نیز باید به طور مرتب بررسی شود.
  • وجود فیلتر آب باعث کاهش ناخالصی های موجود در گردش سیالات در سیستم و موتور می شود.
  • ضد یخ خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی دارد که باعث افزایش طول عمر موتور و رادیاتور می شود.

توجه کنید: قیمت رادیاتور دیزل ژنراتور گازی بر اساس مدل ورق، آلیاژ سازنده، ضخامت ورق ها و تعداد لوله های مورد استفاده در ساخت آن تخمین زده می شود.

دکمه بازگشت به بالا