بین الملل

رئیس‌جمهور لبنان: مقاومت در برابر اشغالگری، تروریسم نیست

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی، میشل عون رئیس جمهور لبنان روز سه شنبه گفت که جنبش حزب الله هیچ تأثیری بر اوضاع امنیتی این کشور ندارد.

عون در مصاحبه ای با روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا گفت که حزب الله جنوب لبنان را از اشغال اسرائیل آزاد کرده است و این جنبش بخشی از مردم لبنان است که از این رژیم آسیب دیده اند.

«مقاومت در برابر تجاوز، تروریسم نیست»، لبنان دولتی در سایه جنگ نیست، اما بخشی از کشور و بخشی از سوریه همچنان در اشغال است. [رژیم صهیونیستی] قرارداد.

وی گفت: زمانی که ما این سرزمین ها را آزاد کنیم، دیگر درگیری نظامی وجود نخواهد داشت و ممکن است مذاکرات با اسرائیل برای حفظ حقوق، حاکمیت ملی و آزادسازی آب و خاک آغاز شود.

به نوشته این روزنامه، رئیس جمهور لبنان همچنین تاکید کرد که به عدالت در مورد انفجار در بندر بیروت اعتقاد دارد و باید همه موانع بر سر راه تحقیقات برداشته شود.

نعیم قاسم، معاون دبیرکل این جنبش درباره نقش حزب الله در منطقه گفت: به طور مستقیم و غیرمستقیم در جریان پیروزی 2006 و به طور غیرمستقیم از طریق دفاع از سوریه.

سخنگوی حزب الله گفت: هماهنگی میان حزب الله و ارتش برای مبارزه با اسرائیل و تکفیری ها در چارچوب ترویکای ارتش – ملت – مقاومت، دشمن را به لرزه انداخته و آنها را به فکر ایجاد مشکلات در مثلث انداخته است. .

قاسم در پاسخ به این سوال که آمریکا در لبنان چه می خواهد، گفت: [آمریکا] او یک لبنان ضعیف می خواهد. از این رو لبنان را برای توسل به آن کشور و تحقق شرایط آن تحریم کرده و از هرج و مرج و نابودی حمایت می کند».

انتهای پیام/




این را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا