اقتصادی

دیدار نماینده ایران با دستیار پوتین برای توسعه تجارت

در دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه، گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پرتال پارسی، علیرضا پیمان پاک با کوبیاکوف معاون رئیس جمهور روسیه دیدار کرد. در این دیدار که در چارچوب بیست و پنجمین اجلاس بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ برگزار شد، دو طرف بر گسترش روابط تجاری بین کشورهای خود تاکید کردند.

همکاری در موضوعاتی مانند حمل و نقل، کشتیرانی، کشتی سازی، احیای کریدور شمال-جنوب، همکاری های بانکی و حمل و نقل ارز، تولید مشترک صنایع مادر دو کشور از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

پیمان پاک همچنین بر آمادگی ایران برای انعقاد قراردادهای بلندمدت در زمینه میوه و تره بار با همکاری اتاق بازرگانی ایران و روسیه برای تثبیت و توسعه صادرات ایران تاکید کرد.

کوبیاکوف همچنین از پیشنهاد رئیس سازمان توسعه تجارت برای برگزاری نمایشگاه های مشترک بین شرکت های ایرانی و روسی استقبال کرد و خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی روسیه آماده همکاری با ایران است و ایران می تواند شریک تجاری ما در بازار شود. شرکت های غربی وال استریت ژورنال بازار 100 میلیارد دلاری را ترک کرده اند.

به گزارش سازمان توسعه تجارت، در چارچوب بیست و پنجمین اجلاس بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ، ایران و روسیه با مرکز سن پترزبورگ و تهران تفاهم نامه ای به نام «نوا پارس» امضا کردند. علیرضا پیمان پاک (رئیس سازمان تجارت و توسعه جمهوری اسلامی ایران)، کاظم جلالی (سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه) و کریل والنتینویچ پولیاکوف (معاون فرماندار سن پترزبورگ)، گریگوریف اوگنی دمیتریویچ. (رئیس کمیته امور خارجی دولت سن پترزبورگ) رسید.

با راه اندازی این مرکز، توسعه تجارت متقابل در تامین تجهیزات نفت و گاز ایران و روسیه، محصولات مهندسی حمل و نقل، مهندسی، کشتی سازی، تجهیزات الکترونیکی، طراحی و ساخت تاسیسات انرژی، ساخت تجهیزات نوسازی شده است. پایگاه، کشاورزی، صنایع غذایی، داروسازی و ساختمان در دستور کار قرار دارد.

توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های پیشرو و اولویت‌دار بین شرکت‌ها، سازمان‌ها و تولیدکنندگان ایرانی، روسی، حمایت و کمک مؤثر در ایجاد روابط تجاری مستقیم بین کارآفرینان روسی و ایرانی، ایجاد مکانیسم‌های مناسب برای تسهیل روابط مالی بین شرکت‌ها جغرافیای دو طرف، افتتاح درگاه های اینترنتی معرفی پتانسیل های تجاری ایران به روسیه و بالعکس، توسعه پروژه کریدور حمل و نقل بین المللی شمال به جنوب برای تسهیل ترانزیت کالا بین دو کشور، ایجاد تمامی زیرساخت های لازم. . این مرکز شامل حضور بانک ها و شرکت های بیمه ایران و روسیه، ایجاد بخش نمایشگاهی در کشور مقابل که نشان دهنده دستاوردهای طرفین است و همچنین ایجاد مراکز فرهنگی در داخل طرفین است. اهداف مرکز تجارت ایران و روسیه.

رئیس سازمان توسعه و تجارت جمهوری اسلامی ایران راه اندازی این مرکز را فصل جدیدی از همکاری شرکت های ایرانی و روسی خواند و بر لزوم حمایت از برنامه های آن تاکید کرد.

پیمان پاک اجرای تفاهم نامه لغو روادید گروهی بین دو کشور را که قبلا امضا شده بود را یکی از راه های توسعه گردشگری در دو کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا