اقتصادی

دولت مکلف به واگذاری رایگان اراضی خود برای تامین مسکن شد

این مصوبه اعضای مجلس شورای اسلامی را ملزم به ارائه زمین رایگان برای مسکن به کلیه وزارتخانه ها ، سازمان ها ، سازمان ها و شرکت های دولتی می کند.

به گزارش پرتال پارسی ، نمایندگان امروز (چهارشنبه) در جلسه علنی و ضمن ادامه بررسی طرح جهش در تولید و مسکن ، ماده 10 این طرح را تصویب کردند.

بر این اساس ، کلیه وزارتخانه ها ، سازمان ها و سازمان های دولتی و همچنین شرکت هایی که سرمایه و سهام آنها 100٪ متعلق به دولت است ، موظفند زمین های خود را در محدوده ماده (6) به صورت رایگان تهیه و تحویل دهند. مصوب 25 فوریه 2008 (قانون سازماندهی و حمایت از تولید و تأمین مسکن) (به استثنای چهار منطقه تحت مدیریت یک سازمان محیط زیست) ، از تاریخ لازم الاجرا برای دو ماه لازم الاجرا است. این قانون به درخواست وزارت راه و شهرسازی لازم الاجرا می شود. دفاتر ثبت اسناد و املاک و مستغلات ملزم به اختصاص و ثبت نقل و انتقال املاک در دفتر املاک هستند و ظرف یک ماه از ابلاغیه وزارتخانه ، سند مالکیت را از طرف وزارت راه و شهرسازی به دولت صادر می کنند.

هشدار 1 – اسناد و دفاتر املاک الزامی است ، در صورتی که م agenciesسسات تابعه این ماده نسبت به تهیه و تحویل زمین اقدامی نکرده و مدارک آن را ظرف دو ماه از تاریخ درخواست وزارت راه و شهرسازی ارائه ننمایند. . صدور سند مالکیت جدید به دولت به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی.

تبصره 2: اراضی متعلق به وزارت جهادکشاورزی واقع در حومه شهر مطابق ماده 12 قانون “تأسیس وزارت جهادکشاورزی” مصوب 13.109 به فروش رسیده است. 10.10 و قانون بودجه سالانه که قبل از ارائه موضوع به هیأت وزیران تصویب می شود ، تا زمانی که وزارت راه و شهرسازی تصویب نكند كه طرح انتقال زمین برای ساخت و تولید مسكن لحاظ نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا