فرهنگ و هنر

دورنمای گردشگری تجاری در پساکرونا

پرتال پارسی / خراسان رضوی سفرهای تجاری بخشی مهم از جهانگردی است و به بسیاری از خدمات مرتبط کمک می کند. بنابراین ، از سرگیری سفرهای تجاری در پاساکرون یکی از مواردی است که بسیاری از تحلیلگران را نگران کرده و پیش بینی های مختلفی را ارائه می دهد.

طبق اخبار ، گردشگری تجاری سودهای کلانی را برای بسیاری از مشاغل به ویژه شرکت های هواپیمایی به همراه دارد. Skyscanner گزارش داده است که بسیاری از شرکت های هواپیمایی از سفرهای تجاری درآمد کسب می کنند.

گردشگران تجاری حدود 12 درصد از برخی مسافران هواپیمایی را تشکیل می دهند ، اما به طور معمول 24 درصد از کل درآمد را تشکیل می دهند. برای دیگران ، مزایای این گروه از مسافران تا 75٪ تخمین زده شده است.

بر اساس شواهد کتبی ، شرکت پیشرو ، که راه حل های مدیریت هزینه را برای شرکت ها ارائه می دهد ، تخمین می زند 445 میلیون بار در سال سفر کند که ارزش آن حدود 251 میلیارد دلار است. طبق مطالعه ای که توسط Oxford Economics انجام شده ، هر دلار سرمایه گذاری شده در یک سفر کاری می تواند تا 12.5 دلار هزینه داشته باشد. این ارقام نشان می دهد که سفرهای تجاری نقشی اساسی در کمک به سودآوری بسیاری از مشاغل بازی می کنند. با این وجود شیوع بیماری همه گیر Kovid-19 آسیب زیادی به گردشگری وارد می کند و سفرهای تجاری نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

محدودیت های دولت ، تعطیلی قرنطینه و مسافت های فیزیکی سفرهای تجاری در سراسر جهان را متوقف کرده است. طبق نظرسنجی انجمن جهانی تجارت جهانی (GBTA) در آوریل گذشته ، 92 درصد شرکتها کلیه سفرهای تجاری داخلی را قطع کردند و 98 درصد شرکتهای عضو آن سفرهای تجاری بین المللی را لغو کردند.

به طور متوسط ​​، هر گردشگر تجاری سالانه شش تا هشت بار سفر می کند. با این حال ، طبق FCM Travel Solutions ، در سال 2023 این موارد ممکن است به سه تا چهار سفر در سال کاهش یابد. انتظار می رود چشم انداز گردشگری تجاری به طور چشمگیری تغییر کند.

از آنجا که ممکن است اقتصاد جهانی پس از یک اپیدمی راکد بماند ، بسیاری از کارآفرینان مجبور می شوند برای ادامه کار خود به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها باشند. بنابراین ، کاهش سفرهای کاری غیرضروری یکی از گزینه های مورد توجه تجارت است.

هنگامی که ادامه سفر بین کشورها امکان پذیر نباشد ، بسیاری از شرکت ها به سرعت به گزینه های دیگر مانند کار در مسافت های طولانی ، استفاده از برنامه های قرار ملاقات آنلاین برای انطباق با بحران ها و پیروی از قوانین فاصله فیزیکی روی می آورند.

موارد فوق در بهبود سفرهای کاری آینده بسیار مفید خواهد بود. پیش بینی ها و انتظارات متفاوتی برای تأمین مالی سفرهای تجاری وجود دارد ، اما بیشتر پیش بینی ها نشان می دهد که تعطیلات کندتر از سفرها است.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط مک کینزی (معتبرترین شرکت مشاور مدیریت جهانی) ، مدیران و راهنمایان تورهای جهان معتقدند که سفرهای کاری می توانند به تدریج بهبود یابند. سفرهای تجاری داخلی ممکن است در ابتدا از سر گرفته شوند ، اما بهبودی سفرهای کاری بین المللی مدت زیادی طول می کشد ، زیرا محدودیت های سفر و قرنطینه اجباری برای بسیاری از ایالت ها همچنان پیچیده و مضر است.

بسته به هدف بازدید ، سفرهای مهم کاری و جلسات حضوری را می توان در اسرع وقت از سر گرفت. جلسات یا رویدادها با تعداد زیادی از شرکت کنندگان نمی توانند در کوتاه مدت بهبود یابند زیرا به اقدامات امنیتی بیشتری نیاز دارند.

از سرگیری سفرهای تجاری در برخی صنایع مانند خدمات حرفه ای یا خرده فروشی که بیشتر تحت تأثیر Covid-19 قرار دارند ، کندتر از بخشهای صنعتی و تولیدی خواهد بود.

استوارت میدلتون مدیر عامل Skyscanner معتقد است که بازگشت از یک سفر کاری چند سال طول می کشد و ممکن است کاملاً متفاوت باشد.

وی اظهار داشت: اقتصاد هواپیمایی به طرز چشمگیری در حال تغییر است و شرکت های هواپیمایی که بیشتر سود خود را صرف تجارت می کنند باید در استراتژی های خود تجدید نظر کنند.

کارهای طولانی مدت و پروازهای خصوصی در کانون توجه قرار دارند ، اما در نهایت نوآوری (در بلیط ها ، قیمت ها و اقدامات عمومی) کلید جذب دوباره گردشگران تجاری خواهد بود. مهمترین و مهمترین نکته این است که اطمینان حاصل شود که پروتکل های ایمنی و بهداشتی در اسرع وقت اجرا می شوند ، اما ابهام در سفرهای تجاری و تفریحی در سال های آینده روند اصلی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا