اقتصادی

دلار در معاملات جهانی بالا رفت

شاخص دلار در آستانه تصرف 92 کانال بود.

به گزارش رویترز ، افزایش بازده اوراق قرضه همچنان توجه بسیاری از معامله گران را به خود جلب می کند ، آنها منتظر واکنش فدرال رزرو ایالات متحده در برابر بدهی ، نقدینگی و معاملات نرخ بهره هستند. از ابتدای ماه مارس ، حدس و گمان هایی مبنی بر تغییر سیاست پولی فعلی توسط فدرال رزرو وجود دارد. برای اولین بار در چند ماه گذشته ، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری آمریکا از 1.6 درصد فراتر رفته و باعث کاهش جذابیت معاملات ارزی شده است. در حال حاضر ، نرخ بهره ایالات متحده از صفر تا 0.25 درصد است و تورم به دو درصد می رسد.

نگرانی در مورد وضعیت واکسیناسیون در اروپا بار دیگر نگرانی هایی را در تجار ایجاد کرده است که نسبت به بهبود سریع رشد اقتصادی در قاره سبز تردید دارند. در بیانیه ای ، پنج کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار جلسه ای درباره نحوه توزیع واکسن شدند. به گفته سباستین کورز ، صدراعظم اتریش ، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است با تولیدکنندگان واکسن که به دنبال دوزهای بالاتر واکسن هستند ، توافق نامه های سری انجام دهند. در نامه مشترک اتریش ، جمهوری چک ، لتونی ، اسلوونی و بلغارستان از توزیع نامتعادل واکسن در کشورهای عضو ابراز نگرانی کردند.

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا اعلام كرد كه 10 درصد مردم واكسینه می شوند و قول داده است كه برنامه واكسیناسیون را در اسرع وقت ادامه دهد. بایدن گفت: “تعداد کشته شدگان مراسم تاج گذاری در ایالات متحده بیشتر از تعداد کشته شدگان در جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام بود.” ما واکسن را خریداری کردیم. در ابتدای تابستان ، ما در واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر در برابر تاج پیشرفت قابل توجهی خواهیم داشت.

اگرچه از شدت تاج در بسیاری از مناطق کاسته شده است ، اما انتظار می رود که تأثیر کرونا بر اقتصاد جهان برای مدت طولانی ادامه یابد. اندرو بیلی ، رئیس بانک انگلیس گفته است که اقتصاد بیش از 300 سال گذشته آسیب دیده است. روند بهبود اقتصادی ، البته زمان بر است و حتی تا شروع ویروس نیز ممکن است اوضاع هرگز برنگردد.

افزایش جریان نقدینگی به بازارهای مالی منطقه یورو با افزایش تورم در بسیاری از کشورهای منطقه منعکس شد. این بالاترین نرخ تورم مثبت در 12 ماه گذشته در این کشور است. بانک مرکزی اروپا تورم را 2 درصد تعیین کرده و انتظار می رود به زودی این کار را انجام دهد.

همانطور که انتظار می رفت ، نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد جهان در اواخر فوریه بار دیگر کاهش یافت و به 6.2 درصد رسید. نرخ بیکاری که 0.5 درصد کمتر از ماه قبل است ، کمترین میزان در 11 ماه گذشته در کشور است. در این مدت تعداد بیکاران نسبت به ماه قبل کاهش چشمگیری داشته و به 9 میلیون و 970 هزار نفر رسیده است. با این حال ، نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد جهان هنوز قبل از بسته شدن بیشتر اقتصاد ایالات متحده به دلیل تاج گذاری ، از نرخ بیکاری 3.5 درصدی در ماه فوریه ثبت نشده است.

در ژانویه ، کسری تجاری ایالات متحده به رشد خود ادامه داد و به 68.2 میلیارد دلار رسید که 1.2 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل افزایش داشت. خبر خوب برای دارندگان دلار این است که صادرات ایالات متحده در این ماه به 191.9 میلیارد دلار رسیده است که بالاترین میزان در 11 ماه گذشته است. از سوی دیگر ، واردات با 1.2٪ افزایش به 260.2 میلیارد دلار بالاترین میزان از آگوست سال گذشته رسیده است. مانند ماه های گذشته ، چین همچنان بزرگترین شریک تجاری آمریکا است.

روابط انگلیس و اتحادیه اروپا بار دیگر بر سر مفاد توافق نامه Brexit متشنج شد و اتحادیه اروپا آن را متهم به نقض توافق Brexit پس از اینکه انگلیس گفت به کنترل واردات و صادرات مواد غذایی به ایرلند شمالی ادامه می دهد ، متهم کرد. قرار بود توافق نامه Brexit برای جلوگیری از هرج و مرج احتمالی ، گذرگاه ها را تا فوریه کنترل کند ، اما دولت انگلیس گفته است که این حرکت را به طور یک جانبه تا ماه سپتامبر تمدید خواهد کرد. ایرلند شمالی به استثنای انگلستان و ایرلند جنوبی یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. انتظار می رود در آینده نزدیک نرخ بیکاری در انگلیس به 7.5 درصد برسد.

امیدهای سرمایه گذاران برای ایجاد ثبات در وضعیت و تقویت رشد اقتصادی از زمان پایان تاج گذاری خشونت آمیز در کشورهای مختلف افزایش یافته است. این احتمال وجود دارد که بانک های مرکزی به تدریج از شدت حمایت و سیاست های تشویقی کاسته و برای جذابیت بیشتر بازارهای مالی نرخ بهره را افزایش دهند. با این حال ، الگوی بهبود در ایالات متحده و اروپا یکسان نیست و ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا نرخ بهره در اروپا به بالاترین حد خود برسد. نرخ بهره منطقه یورو در حال حاضر 0.5 درصد منفی است ، در حالی که در ایالات متحده 0.25 درصد است.

تاکنون بیش از 120 میلیون و 597 هزار و 420 مورد تاج ثبت شده است که از این تعداد 2 میلیون و 668 هزار و 102 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین هزینه در ایالات متحده 547،325 ، برزیل 278،323 ، مکزیک 194،710 ، هند 158،892 و انگلستان 125،580 بوده است.

ING نوشت: “نتایج وضعیت فعلی نشان می دهد که هیچ تغییری اساسی و سریع در سیاست سیستم فدرال رزرو ایالات متحده رخ نخواهد داد.” نرخ بهره واقعی منفی یا صفر خواهد بود و تغییر در سیاست های فعلی ما را ملزم می کند تا پایان سه ماهه دوم بازیابی کنیم و به سطح قبل از تاج برگردیم. در حال حاضر ، چنین چشم اندازی غیرممکن است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزی جهان اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز در 91 هزار و 812 واحد بسته شد که 0.15 درصد افزایش نسبت به روز گذشته دارد.

نرخ هر فرانک سوئیس 1077 دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در معاملات اخیر پوند با 0.2 درصد افت به قیمت 1،389 دلار بسته شد. با 1.19 یورو 0.16 درصد افت کرد و به 1119 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افزایش 0.1 درصدی به 109129 ین رسید. در مقابل دلار استرالیایی خود به ازای هر دلار آمریکا 1،290 دلار فروخت. نرخ دلار 1.50 یوان چین بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا