سلامت و تندرستی

در روزهای کرونایی از چه خوراکی هایی استفاده کنیم؟/ فست فودها سیستم ایمنی را ضعیف می کنند

دسترسی:

وی گفت: البته در اینجا تغذیه نقش مهمی دارد ، بنابراین برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، قبل از هر چیز باید دو کار مهم انجام شود تا از ورود ویروس به بدن جلوگیری شود ، یعنی با حفظ سلامت و فاصله اجتماعی از ترافیک جلوگیری شود. روش شستن دست توسعه یافته است ، اما اگر ویروس در تمام این اقدامات وارد بدن شود ، مسئله تغذیه و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم خواهد بود.

نقش ویتامین ها در تقویت سیستم ایمنی بدن

وی با تمرکز بر تنوع ، تعادل و نسبت مصرف مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، گفت: “ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشند ، که متاسفانه در ایران ، مشکلات ژنتیکی کمی دارد. بهترین منبع این ویتامین نور خورشید است که کلسترول موجود در چربی زیر پوست را به این ویتامین تبدیل می کند اما تخم مرغ ، شیر ، کره و کره غنی شده با این ویتامین بسیار مناسب هستند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سه ، چهار روز در هفته دست ها ، پاها ، آرنج ها و زانوها را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهیم ، این ویتامین برای ما فراهم می شود ، اما اگر چنین نیست یا سطح ویتامین D در بدن انسان پایین است ، طبق تجزیه و تحلیل مربوطه. باید تعیین کند

وی افزود: دوزهای 800 تا 1000 واحد بین المللی به صورت قرص برای همه بی ضرر است و مصرف ماهی 50 هزار قرص برای دریافت این ویتامین کافی است.

این مشاور تغذیه درباره مصرف مواد معدنی مانند روی یا روی گفت: گوشت ، مرغ ، کبد ، حبوبات ، دانه کدو تنبل منبع خوبی از مواد معدنی مانند روی یا روی است ، به خصوص در زنان با کمبود آهن. مراقبت از صورت نقش مهمی در سلامتی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

وی گفت: سلنیوم ماده معدنی دیگری است که در آجیل ، ماهی ، سبوس گندم و برنج و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی ، گردو ، روغن کانولا ، روغن بذر کتان و دانه های آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد. بدن نقش مهمی دارد.

ویتامین های لازم را از منابع غذایی تأمین کنید

والدین با تمرکز بر اهمیت ویتامین های A و E برای تقویت سیستم ایمنی بدن توضیح دادند: مصرف موادی مانند هویج ، کلم ، انبه ، تخم مرغ ، منابع غنی شده ویتامین A و موادی مانند کدو تنبل ، آجیل ، زیتون ، انبه ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد نیاز است.

مشاور تغذیه با تأکید بر اهمیت ویتامین B6 گفت: سینه مرغ ، حبوبات ، ماهی ، جگر ، بوقلمون علاوه بر تأمین این ویتامین ، به جذب پروتئین هایی که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند نیز کمک می کند.

والدین در مورد منابع ویتامین C که یکی از مهمترین ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است ، افزودند: آناناس ، پرتقال ، نارنگی ، لیمو ، گریپ فروت ، کیوی و همچنین مرکبات مانند گوجه فرنگی ، فلفل قرمز و سبز ، پیاز همراه با قرص. جوشیدن منبع غنی از ویتامین ها است.

وی گفت: غذاهایی مانند فست فود و غذاهای فرآوری شده و کنسرو شده و همچنین غذاهای سرشار از قند ، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند. 6 تا 8 ساعت خواب با کیفیت در روز کافی است ، واضح است که از 10 تا 12 شب و حداکثر 6 یا 8 صبح طول می کشد. برای جلوگیری از علل استرس حاد و مزمن ، تقویت سیستم ایمنی بدن به مدت 30 دقیقه با ورزش هوازی روزانه و مداوم مثر است.

سرانجام به والدین توصیه شد که هنگام بیماری کرونا قلب غذا بخورند: “اگر فردی به این بیماری مبتلا باشد ، علاوه بر قرنطینه و مایعات گرم ، مصرف سبزیجات و میوه ها ، آب سبزیجات ، آب مرغ و عصاره های گوشت نیز به اندازه کافی ضروری است.” . سرعت خود را کم کنید و استراحت کنید تا به راحتی با این بیماری مبارزه کنید.

دکمه بازگشت به بالا