اقتصادی

در این اوضاع اقتصادی، حداقل حقوق کارگر باید ۸ میلیون تومان باشد

پرتال پارسی / خوزستان رئیس مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان با بیان اینکه حقوق کارگران هرگز به پایان ماه نمی رسد گفت: اگر یک خانواده کارگر با دو فرزند در این شرایط اقتصادی با حقوق و دستمزد تا پایان ماه زندگی کند حداقل باید هشت میلیون تومان دریافت کند. بار.

هوشنگ درویش در مصاحبه با پرتال پارسی اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی ، شرایط زندگی و دستمزد کارگران خوب نیست. دستمزد کارگران البته به آنها اجازه زندگی نمی دهد اما بسیاری از کارفرمایان حقوق معوقه خود را به موقع یا چند ماه تأخیر پرداخت نمی کنند.

وی با بیان اینکه حقوق کارگران در شورای عالی کار معیاری برای معیشت است ، خاطرنشان کرد: برای بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران ، شورای عالی کار حقوق کار را تصویب کرده است و این بسیار ناچیز است. ، دیر پرداخت کنید ، که برای کارگران بسیار دشوار است.

این کارگر فعال توضیح داد: در این حالت کارگر مجبور است نیازهای خانواده را جدا از مغازه ها خریداری کند و با دریافت حقوق خود مبلغ کامل بدهی های خود را پرداخت کند.

درویش گفت: “در این وضعیت اقتصادی ، یارانه معیشتی که به مردم و کارگران پرداخت می شود صفر است و در پایان به اندازه خانواده کارگران است.”

وی افزود: چیزهای اساسی یک خانواده 350 چیز است که همه آنها در 35 چیز ذخیره می شود. حقوق کارگران برای تأمین این سبد 35 امتیازی کافی نیست و بسیاری از خانواده های کارگری در تلاشند تا زندگی خود را تأمین کنند.

وی با اشاره به اینکه دستمزد کارگران هرگز به پایان ماه نمی رسد ، گفت: “از ابتدای امسال ، همه کالاها حداقل 100 درصد افزایش قیمت داشته اند و آنچه شورای عالی کار به عنوان لایه کار تعیین کرده است ، واقعاً پاسخگوی نیازهای یک خانواده است.” این کارگری با هزینه های بالای زندگی نیست.

درویش گفت: اگر یک خانواده کارگر دارای دو فرزند تا پایان ماه با حقوق در این شرایط اقتصادی زندگی می کردند باید حداقل هشت میلیون تومان دریافت کنند.

وی افزود: امیدواریم شورای عالی کار در سال آینده با در نظر گرفتن هزینه های زندگی تصمیمات خوبی درباره سطح حقوق کار اتخاذ کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا