بین الملل

در اولین جلسه دادگاه استیضاح دوم ترامپ چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی ، صبح روز چهارشنبه (به وقت تهران) سنای آمریکا 56 رای مخالف و 44 رای مخالف استیضاح ترامپ به دلیل روی کار نیاوردن وی اعلام کرد

در اولین گام استیضاح ، شش سناتور جمهوری خواه به همراه دموکرات ها روند را پیش بردند. پیش از این ، در اواسط ژانویه ، 10 عضو حزب ترامپ در مجلس نمایندگان رای دادند که در تصویب طرح استیضاح به دموکرات ها بپیوندند.

در اولین جلسه استیضاح ، فقط سناتور جمهوری خواه لوئیزیانا ، بیل کاسی ، که پیش از این از سناتور رند پاول برای غیرقانونی بودن استیضاح حمایت کرده بود ، نظر خود را تغییر داد و گفت که استیضاح ترامپ قانونی است. با این حال ، نتایج نشان داد که دموکرات ها برای جلب حمایت 17 سناتور جمهوری خواه برای متهم کردن رئیس جمهور سابق ، راهی طولانی در پیش دارند.

سناتور روی بلانت ، رهبر جمهوری خواهان که به استیضاح ترامپ رأی مثبت داد ، گفت که استیضاح ترامپ او را توجیه خواهد کرد.

با وجود مثر و فیلمبرداری رهبران استیضاح دموکرات ها که به نظر می رسید در اولین جلسه توجه جمهوری خواهان را جلب می کنند ، بیشتر آنها به غیرقانونی بودن روند رای دادند.

واکنش جمهوری خواهان همچنین گفت که سخنرانی های وکلای ترامپ ، به ویژه بروس کاستور ، مورد انتقاد گسترده جمهوری خواهان در سنا قرار گرفته است ، آنها اغلب از این موضوع فاصله می گیرند و نمی توانند آن را به بخشهای مختلف زندگی حرفه ای خود ربط دهند.

سناتور ماین ، سوزان کالینز ، لیزا مرکووسکی از آلاسکا ، میت رامنی از یوتا ، بن ساس از نبراسکا و پت تامی از پنسیلوانیا پنج جمهوریخواه بودند که در اولین جلسه استیضاح در روز سه شنبه شرکت کردند و ایالات متحده به استیضاح ترامپ رای مثبت داد.

به نقل از هیل نیوز ، میت رامنی گفت: “من هنوز از نظر تجزیه و تحلیل علمی وزن گرفته ام که استیضاح پس از کناره گیری من خلاف قانون اساسی است.”

به امید تغییر نتیجه انتخابات ، در روز پیروزی جو بایدن ، رهبران استیضاح و تیم ترامپ ساعت ها در مورد قانونی بودن استیضاح در جلسه استیضاح رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا متهم به حمله مرگبار به کنگره بحث کردند. آنها رأی دادن را شروع کردند.

سناتورها می گویند نتیجه رای گیری عمدتا همان نتیجه ای بود که ماه گذشته مجبور به تصمیم گیری شدند و جلسه دیروز تغییر چندانی نکرد.

اگرچه انتظار نمی رود ترامپ پس از استماع استیضاح محاکمه شود ، اما حداقل رای گیری درباره قانونی بودن استیضاح اجازه ادامه روند دادگستری را داشت که سنا امروز (چهارشنبه) جلسه استیضاح را ادامه دهد.

جلسات بین فردی معمولاً برای برکناری مقام فعلی برگزار می شود ، اما از آنجایی که دوره ریاست جمهوری ترامپ در 20 ژانویه پایان می یابد و وی مجبور به ترک کاخ سفید می شود ، مسئله اصلی تأثیر آنها بر چشم اندازها و اهداف سیاسی آنها است. تکمیل دوره سیاسی ترامپ زندگی ابدی است.

در صورت محکومیت ، ترامپ برای همیشه از خدمات عمومی منع خواهد شد. با این حال ، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ، وی بارها قصد خود را برای شرکت در انتخابات 2024 اعلام کرد. ترامپ در آخرین سخنرانی خود ، ساعاتی قبل از ترک کاخ سفید ، گفت که “به نوعی” به قدرت برمی گردد.

موفقیت در استیضاح ترامپ در مجلس سنا مستلزم تأیید حداقل دو سوم سناتورها (67 سناتور) است ، بدین معنی که حداقل 17 سناتور حزب وی باید در آزار و اذیت ترامپ به دموکرات ها بپیوندند.

محاکمه ترامپ بعید است در سنا برگزار شود ، زیرا این لایحه با مخالفت شدید سناتورهای جمهوری خواه روبرو شده است. در روزهای اخیر برخی جمهوری خواهان با این اقدام مخالفت کرده و در مجلس سنا این استدلال را مطرح کردند که ترویج جنبش استیضاح ترامپ باعث تشدید تنش در ایالات متحده خواهد شد.

دموکرات ها می گویند عدم پاسخ ترامپ در دادگاه می تواند منجر به رویه ای بد در ایالات متحده شود.

نانسی پلوسی ، رئیس مجلس ، مخالف صریح ترامپ گفت که نباید اقدامات ترامپ را نادیده گرفت زیرا وی اکنون از قدرت خارج شده است.

با این حال ، برخی از تحلیلگران اصرار دموکرات ها برای استیضاح ترامپ را بخشی از سیاست مخالفت بزرگتر و تصمیم کاملاً “حزبی” آمریکا می دانند.

به گفته منابع ، رئیس جمهور پیشین آمریکا فکر می کند تعداد سناتورهای جمهوری خواه که به حکم وی رأی دهند ، کافی نخواهد بود و در نتیجه وی تبرئه خواهد شد.

به گزارش CNN ، ترامپ پس از ترک کاخ سفید ، بر مجازات قانونگذاران جمهوری خواه که به استیضاح وی رأی دادند ، تمرکز کرد. یکی از مشاوران ترامپ گفت که رئیس جمهور سابق از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان می خواهد “گزارش دهند”. مشاور اذعان کرد که این یک رویکرد دشوار برای واقعیت است ، زیرا ترامپ فردی بود که به طور فعال در تلاش برای تغییر اراده رای دهندگان بود.

در اوایل روز ، چاك شومر ، رهبر دموكرات سنا ، گفت كه مجلس نمایندگان ظهر امروز چهارشنبه (چهارشنبه شب ، به وقت ایران) سخنرانی خود را آغاز می كند و نوشتن بیانیه به سنا 16 ساعت طول می كشد. پس از آن ، وکلای ترامپ به همان میزان زمان خواهند داشت و پس از آن می توانند در جلسات سناتور از هر دو گروه حقوقی س questionsال کنند.

دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است که استیضاح خود را برای دومین بار در 13 ژانویه توسط مجلس نمایندگان تصویب کرد.

مجلس نمایندگان ایالات متحده با استناد به طرح استیضاح دونالد ترامپ با 230 رأی در اواسط ژانویه موافقت کرد و 221 دموکرات و 10 جمهوری خواه حاضر در مجلس رأی مثبت دادند.

نظرسنجی ها ، از جمله نظرسنجی های ABC News و Ipsus در روز یکشنبه ، حاکی از آن است که اکثریت آمریکایی ها باید ترامپ را برکنار کنند تا از بازگشت او به قدرت جلوگیری کند.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا