خلأ قانونی سبب به یغما رفتن اطلاعات کاربران می‌شود

خلأ قانونی سبب به یغما رفتن اطلاعات کاربران می‌شود

به گفته کارشناسان فن آوری ، تخلفات منجر به سرقت اطلاعات کاربران شده است ، اما هنگام ورود به کشور ، لازم است با موضوعات اولویت کار کنید ، بنابراین ایمنی ، محرمانه بودن و تنظیم عملکردها مهم است.

به گزارش پرتال پارسی ، در سالهای اخیر به دلیل ظهور تلفن های همراه نسل سوم و چهارم در جهان ، چندین سال شایعاتی در مورد تلفن های همراه نسل 5G یا پنجم وجود داشته است. تأخیر ، میزان دسترسی زیاد ، قابلیت اطمینان بسیار بالا ، بسط پهنای باند سلولی و امکان اتصال و اتصال اشیاء در مقیاس بسیار بزرگ از جمله ویژگی های ارتباطات نسل پنجم است که فناوری ارتباطات جدید را به عنوان یک فناوری تبدیل کرده و جنبه های دیگر فناوری را دگرگون کرده است. مطرح شده شبکه تلفن همراه نسل پنجم (5G) در مرداد 1 و تهران در ایران راه اندازی شد.

شاهپور دولتشاهی ، عضو کانون وکلا ، محمد بیکر عسگری آگامشاهدی ، پزشک حقوق فناوری اطلاعات و استاد دانشگاه ، در پنجاهمین جلسه چندین جلسه انتقادی و تفکرات با موضوع “به روزرسانی در مورد فناوریهای جدید از جمله ورود 5G به ایران” حضور یافت. وزارت ارتباطات و فناوریهای اطلاعاتی جلسه را با جزئیات توضیح داد.

دولتشاهی با بیان اینکه فقه علمی است که در تدوین قوانین به محاکمه و خطا نیاز دارد ، افزود: با گذشت زمان ، فقه راه حلهای خوبی برای موضوعات مختلف ارائه می دهد ، اما تدوین قوانینی در فناوری اطلاعات مبتنی بر نوآوری های نوین است. وکلا محکم تر می شوند. ما با فناوری جدید سر و کار داریم و فوروارد باید در قوه قضاییه اتفاق بیفتد زیرا باید بدانیم که هر پدیده جدیدی که بوجود می آید نیازی به قانون جدید ندارد و در هنگام قانونگذاری باید به اصل قانون حداقل توجه کنیم. .

ما نمی توانیم جلوی معرفی فناوری را بگیریم

وی گفت: “فناوری اینترنت متعلق به کشور ما نیست.” چند سال پیش ، آنها تصمیم گرفتند با فرهنگ اسلامی و ایرانی در کشور فوتبال بازی کنند ، اما این اتفاق نیفتاد. آیا با فناوری 5G این امکان وجود دارد؟ “من معتقدم که نمی توانیم و نمی توانیم 5G را مطابق فرهنگ خود بومی سازی کنیم. صد سال پیش همه فناوری ها به کشور وارد می شدند. ما تولید کننده فناوری نیستیم. از طرف دیگر ، این فناوری ها از فرهنگ ما فاصله زیادی دارند و ما نمی توانیم مانع از نفوذ فناوری شویم.

رئیس کل دادگستری با انتقاد از کسانی که سعی در ایجاد “اینترنت پاک” در کشور دارند ، اضافه کرد: “وقتی صحبت از فناوری و اینترنت است ، همه دستها بالا می رود ، اما ما مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی کاری را انجام می دهیم و تولید می کنیم.” ایجاد اینترنت رایگان همه چیز ساکت است.

تولید محتوای داخلی و مفید

دولتشاهی درباره حل مشکل “اینترنت پاک” نیز گفت: تنها راه حل “اینترنت پاک” تولید محتوای سالم و بومی سازی مدل آن است. در عین حال ، تعامل با نهادهای مسئول در عرصه بین المللی ضروری است. به عنوان مثال ، با Google تماس بگیرید تا محتوایی را نقض کنید که حقوق بشر یا امنیت ملی را نقض می کند. بنابراین ، می توانید محتوای سیاه را از اینترنت حذف کنید.

وی پس از تعامل با مدیران تلگرام ، در مورد از بین بردن خشونت از تلگرام در دسامبر سال 1996 صحبت کرد و گفت: سه سال پیش ، در ماه دسامبر ، یکی از کانال های تلگرام محتوای خشن ارسال کرد که از طریق وزیر ارتباطات به رئیس تلگرام ابلاغ شد. دلیل ارسال محتوای سوء استفاده مسدود شده است.

وی گفت: “بسیاری از مردم کشور این تصور را دارند که چیزی در جریان است.” رهبر فناوری کره جنوبی نتوانسته است روبان را برای دسترسی به 5G پاره کند. ” فناوری 5G در کشور ما کپی شده است و مردم از اعتبار و فرصت دسترسی به آن برخوردار می شوند ، اما در پایان آنها مردم را تنها می گذارند.

دولتشاهی با اشاره به پنج لوایح که هنوز در مجلس تصویب نشده است ، اظهار داشت: این لوایح بدون تخصص نوشته شده است و مشکلات زیادی وجود دارد. تنظیم کننده دیگر نمی تواند با اپراتور متخلف همکاری کند ، بنابراین در آینده قادر به مقابله با جرایم 5G نخواهد بود.

آیا در پاسخ به این سؤال که آیا وکلا و قضات با جرایم سایبری آشنایی دارند؟ وی توضیح داد: “ما نباید انتظار داشته باشیم كه وكلا و قضات درباره چیزهایی كه قانونی نیستند ، اطلاعاتی کسب كنند. ما تحت تأثیر ناآگاهی مردم هستیم و این یک شکاف در آموزش است. “

یک وکیل 5G گفت: “اطلاعات بسیاری از کاربران طی یک سال گذشته به سرقت رفته است ، بنابراین باید ابتدا درباره حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها فکر کنیم و سپس 5G را وارد کنیم.” بیایید یک کشور درست کنیم.

بسیاری از دستگاه ها معتقدند که فناوری مسئولیت پذیر است

محمد بیکر اصغری آقامشهدی همچنین با بیان اینکه ما در انقلاب صنعتی چهارم هستیم اظهار داشت: این واقعه نوعی تحول است ، ما در این زمینه تجربه ضعیفی داریم ، بنابراین نمی توانیم آن را درون آب پرتاب کنیم. وقتی صحبت از فناوری مؤثر در جامعه است ، بسیاری از دستگاه ها آن را مسئول خود می دانند ، اما وقتی تحقیق می شود ، هیچ کس مسئولیتی ندارد و فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی گفت: “پنج سال پیش ، جشن توسعه 5 پیش نویس قانون در مورد فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد ، اما این قوانین هنوز هم زیر نظر کمیته های مجلس است و وظایف آنها مشخص نیست.” تجزیه و تحلیل دوره نشان می دهد که این لوایح کپی از قوانین سایر کشورها هستند و قوانین آنها با اکوسیستم ما مطابقت ندارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این تخلفات منجر به سرقت اطلاعات کاربران شده است ، افزود: “در کشور ما کسی به دلیل سرقت اطلاعات گوش نکرده است.” تعداد ما از هزاران کاربر تجاوز می کند ، و ما با افرادی روبرو هستیم که مشکلات را دیده اند اما جواب نمی دهند. میزان بی تفاوتی به اطلاعات کاربر با معرفی 5G بی نظیر است. اجرای قانون محافظت از داده دشوار است ، آخرین قانون ما در این زمینه به دهه 1980 باز می گردد ، شاید ما پنج لوایحی داشته باشیم که می توانند برخی از این جرائم را کنترل کنند زیرا ما قانونی نداریم.

اصغری آقامشهدی: قبل از ورود 5G به ایران ، ما باید روی موضوعات اولویت ، امنیت ، حفظ حریم شخصی ، تنظیم اپراتور کار کنیم. اپراتورها در ایران انحصار پاسخگویی را دارند. ما باید اپراتورها را پاسخگو باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا