رویدادها و حوادث

خسارت به ۹۲۵۰ خانه در خوی/ زمان احتمالی تصویب وام

رییس بنیاد مسکن گفت: طبق آخرین آماری که تا کنون تهیه شده در جریان زمین‌لرزه خوی ۱۷۵۰ واحد مسکونی تخریب و ۷۵۰۰ واحد دچار خسارت شده که باید تعمیر شود.

اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با پرتال پارسی اظهار کرد: آواربرداری ساختمان‌هایی که تحت تاثیر زمین لرزه ۵.۹ ریشتری خوی در آذربایجان غربی قرار گرفتند از چهار روز قبل آغاز شده که علاوه بر همکاران ما در بنیاد مسکن آذربایجان غربی، چهار استان دیگر شامل آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان هم با ماشین‌آلات و نیروی انسانی در محل حادثه حاضر شده و به کمک زلزله‌زدگان آمده‌اند.

وی افزود: طبق آخرین آمار بنیاد مسکن در جریان زمین‌لرزه خوی ۱۷۵۰ واحد مسکونی احداثی و ۷۵۰۰ واحد تعمیری داریم که جمع واحدهای دچار خسارت به ۹۲۵۰ مورد رسیده است.

یکشنبه احتمالا وام تصویب می‌شود

رییس بنیاد مسکن درباره زمان پرداخت تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی گفت: آن‌چه برعهده ما قرار داشت بحث آواربرداری و ارایه آمار از میزان خسارات بود. گزارشات مربوطه را به مسئولان دولتی ارایه کردیم. تصور می‌کنم در جلسه یکشنبه هفته آینده هیات دولت میزان وام و کمک بلاعوض واحدهایی که تحت تاثیر زلزله خوی قرار گرفته‌اند به تصویب برسد.

نیکزاد با بیان این‌که زلزله‌زدگان در ساختمان‌های عمومی مثل مساجد، مدارس، ورزشگاه‌ها و غیره اسکان داده شده‌اند گفت: موضوع امدادرسانی و اسکان موقت به عهده هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادرسان است. ما برای گرفتن آمار و آواربرداری در کنار این دستگاه‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه وقوع زمین‌لرزه برخی مناطق دچار قطعی برق،  گاز یا مسدود شدن جاده شدند. در حال حاضر تمامی انشعابات وصل، مسیرها بازگشایی و اقلام غذایی بین مردم توزیع شده است.

رییس بنیاد مسکن، وضعیت ارایه خدمات شهری را نیز مطلوب دانست و گفت: با همکاری مردم و کسبه بسیاری از مغازه‌ها، مثل نانوایی، سوپرمارکت و غیره فعالیت خود را از سر گرفته و خدمات ارایه می‌دهند.

نیکزاد درباره مدت زمان بازسازی واحدهای تخریب شده اظهار کرد: نوسازی واحدهای روستایی که عموما یک طبقه هستند است حدود شش ماه زمان می‌برد. بنابراین با دریافت تسهیلات و وام بلاعوض به دست متقاضیان انتظار داریم تا پایان شهریورماه سال آینده فرآیند نوسازی واحدهای روستایی به اتمام برسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا