بین الملل

حمله پهپادی ترکیه به اردوگاه آوارگان در شمال عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی، یک منبع امنیتی در استان نینوا عراق روز شنبه از هدف قرار گرفتن کمپ آوارگان در شهر «محمور» خبر داد.

این منبع به دجله نیوز گفت که این کمپ در جریان حمله ترکیه بمباران شد، اما تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است.

اما تلگرام صابرین نیوز گزارش داد که این حمله توسط پهپادهای ترکیه انجام شده و خودروهای غیرنظامی هدف قرار گرفته اند.


عکس ماشین خراب

در همین حال برخی رسانه ها از حمله نظامیان ترکیه به شمال شرق عراق بامداد امروز خبر دادند.

بر اساس گزارش رسانه ها، در حمله هوایی ترکیه به مواضع پ.ک.ک در منطقه جامجمال بین سلیمانیه و کرکوک، سه تن از اعضای این گروه و دو غیرنظامی کشته شدند.

به گفته یک منبع امنیتی، جنگنده های ترکیه منطقه حج در استان سلیمانیه را بمباران کردند و مقر پ ک ک را به طور کامل منهدم کردند و یک خودرو را به آتش کشیدند.

ترکیه مدت هاست که تمامیت ارضی شمال عراق را با مخالفت با حزب کارگران کردستان (PKK) نقض کرده است. پ.ک.ک که در 35 سال گذشته با دولت آنکارا اختلاف داشته است، از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود. ترکیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (PKK) را مسئول کشته شدن بیش از 40 هزار شهروند ترکیه از جمله زنان و کودکان می داند.

در شمال عراق، پ.ک.ک چندین عملیات علیه شبه نظامیان انجام داده است که همواره مورد انتقاد شدید مقامات عراقی قرار گرفته است.

آنکارا می گوید که این عملیات پایگاه های نظامی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را هدف قرار داده است، اما روستاییان منطقه بارها گفته اند که شهرک های صلح آمیز را هدف قرار داده اند.

انتهای پیام/




این را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا