اقتصادی

حذف ۱۹ نقطه ورودی فاضلاب به کارون تا مهرماه امسال

پرتال پارسی/ خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با تلاش های صورت گرفته تا پایان شهریور یا اوایل مهرماه، 19 نقطه از 24 نقطه ورود فاضلاب به رودخانه کارون حذف می شود.

محمدرضا کرمی نژاد در مراسم افتتاح رسمی تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز در 24 اردیبهشت در اهواز گفت: افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز یکی از آرزوهای دیرینه زیست محیطی منطقه است. خوشبختانه امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش پرتال پارسی، وی افزود: این پالایشگاه در سال 1388 با انتخاب پیمانکاری که از سال 2008 قرارداد بسته بود و کنسرسیوم کویتی-ایرانی بود، شروع به کار کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: قرارداد این پروژه 13 میلیون یورو به اضافه 36 میلیارد تومان بوده که اکنون حدود 450 میلیارد تومان است و در صورت امضای آن در شرایط فعلی نیز همینطور خواهد بود. هزار میلیارد تومان هزینه می شد.

کرمی نژاد گفت: تجهیزات این تصفیه خانه بسیار مدرن و در نوع خود بی نظیر است. ظرفیت این تصفیه خانه 112 هزار متر مکعب فاضلاب در روز است و برای 522 هزار نفر طراحی شده است.

وی افزود: این تصفیه خانه در سال 1393 ساخته شد اما به دلایل مختلف در زنجیره عملیات قرار نگرفت که پس از آن خط خروجی پروژه به سرقت رفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: این پروژه سال گذشته به درخواست اهواز و دولت سیزدهم راه اندازی شد که تمام تلاش خود را برای حل مشکل فاضلاب خوزستان انجام داده است.

کرمی نژاد گفت: این پالایشگاه از نظر کیفیت در ایران و جهان بی نظیر است و امروز به طور رسمی به بهره برداری رسیده است.

کرمی نژاد با اشاره به آخرین وضعیت تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز گفت: این تصفیه خانه با بودجه خارجی و با هزینه 36 میلیون یورو در حال ساخت است. در بحث وام دهی مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه با حمایت استاندار خوزستان این مشکل برطرف شد.

وی افزود: خوشبختانه پیمانکار این پروژه در حال انجام است و اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شده است. ظرفیت پالایشگاه غرب اهواز حدود 200 هزار متر مکعب در روز است.

کرمی نژاد گفت: گلدشت، ملاشی، سلیم آباد، کوچه گردشگری، کروشات و غیره. همچنین در حال گرفتن زمین در منطقه گلدشت و احداث تصفیه خانه فاضلاب در مناطقی مانند این سه تصفیه خانه دیگر فاضلاب را وارد رودخانه کارون نمی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تا پایان شهریور یا اوایل مهرماه 19 نقطه از 24 نقطه ای که به رودخانه کارون می ریزد، تخلیه می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا