سلامت و تندرستی

حذف تعرفه خدمات داروسازان را پیگیریم / هنوز پاسخ رسمی نگرفته‌ایم

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازی ایران در مورد تمدید تعرفه حقوق فنی داروسازان گفت:

در مصاحبه با پرتال پارسی ، حمید حری گفت: وی در مورد آخرین پرونده اعتراض به تصمیم خود مبنی بر حذف تعرفه خدمات داروسازان ، گفت: و خدمات خود را تقسیم کرد.

وی ادامه داد: “در هیچ کجای دنیا نمی توانید مکانی پیدا کنید که داروخانه ها و داروخانه ها سرو نکنند. وقتی به هر گروه پزشکی مراجعه می کنید ، هزینه خدمات را پرداخت می کنید و داروسازان حق قانونی برای ارائه خدمات را دارند ، تعرفه خدمات داروسازی ، هزینه خدمات داروسازی باید رعایت شود. در غیر این صورت ، بی معنی نیست که یک داروساز در داروخانه باشد و پس از آن هیچ نکته ای در مسئولیت دارویی وجود ندارد.

هری اضافه کرد: “دسته هایی که در تلاش هستند تا تعرفه های خدمات داروسازی را حذف کنند ، واقعاً نیاز به نظارت و شناسایی دارند.”

وی اظهار داشت که ممکن است یک زنجیره داروخانه در پشت این پرونده وجود داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازی ایران افزود: حقیقت این است که بزرگترین اشتباه در مراقبت های بهداشتی در استراتژی آنها است. ما این کار را بر اساس سلامتی انجام دادیم نه سلامتی. با این حال ، پیشگیری از مدتها پیش درمان شده است. هزینه پیشگیری ارزانتر از درمان است.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته ، داروخانه ها به عنوان “پایگاه درمانی” در نظر گرفته می شوند. آنها معتقدند مواردی مانند غربالگری فشار خون ، قند خون و واکسیناسیون باید در داروخانه ها تحت نظارت داروساز استفاده شود. اطلاعات بیمار و کیفیت زندگی ابتدا در داروخانه ها ارزیابی می شود ، جایی که خود داروخانه “یک ایست بازرسی” است و بیماران از آنجا به پزشک مراجعه می کنند. با این حال ، داروسازان در ایران از فرصت کافی در این زمینه برخوردار نیستند.

به گفته هیری ، حدود 13000 داروخانه در سراسر کشور سوء استفاده شده اند و مشکل اینجاست که ما راهکار مشخصی نداریم. به نظر می رسد استراتژی مناسبی برای آموزش داروسازان نداریم. نتیجه چنین تصمیماتی است.

وی افزود: “انجمن داروسازی ایران در نظر دارد تا تعرفه ها را حذف کند ، اما تجدید نظر نسبت به تصمیم دیوان عدالت اداری هنوز به طور رسمی پذیرفته نشده است.” البته وزارت بهداشت به خوبی با فعالیت داروسازان آشنا است و از این نظر از فعالیت داروسازان و جامعه داروسازی حمایت می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا