اقتصادی

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نوعی اصلاح نظام یارانه‌ای در کشور است 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با حذف 4200 تن و لزوم اصلاح نظام یارانه ای مشکلی وجود ندارد. این جهت ارائه یارانه از طریق شرکت ها است.» بیمه به مردم پرداخت می شود.

به گزارش پرتال پارسی، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با خانه ملت به برخی مسائل مربوط به تخریب 4200 تن در کشور پرداخت. حذف 4200 تن در کشور اما اکنون برای دام، تخم مرغ، لبنیات و… یارانه باید به مصرف کننده پرداخت شود.

وی ادامه داد: در واقع کشور در حال اصلاح نظام یارانه ای خواهد بود که به دولت اجازه می دهد به جای غیرمستقیم، یارانه را مستقیم به مردم پرداخت کند.

یارانه ها به جای دارو بین مصرف کننده نهایی توزیع می شود

فاطمی امین همچنین با اشاره به چشم انداز کاهش یارانه تامین دارو در کشور گفت: یارانه دارو لغو نمی شود، بلکه به تدریج به سمت پرداخت این یارانه به مردم از طریق شرکت های بیمه پیش می رود که به این معناست که یارانه دارو را از بین نمی برد. ادامه هید. حمایت از بیماران به ویژه از گروه های خاص ادامه خواهد یافت.

صمت گفت: این موضوع به معنای تغییر نحوه پرداخت یارانه دارو است و به نوعی یارانه به جای پرداخت دارو به مصرف کننده نهایی توزیع می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اکنون زمان مناسبی برای اصلاح نظام یارانه ای کشور است، گفت: دولت دو راه دارد، اول ادامه روند توزیع 4200 جلدی فعلی و دوم اصلاح روند. تمام شده است

فاطمی امین: ادامه وضعیت اقتصادی فعلی غیرممکن است، زیرا در بحث تامین اعتبار و ایجاد کسری مشکل ایجاد کرده و دارد، بنابراین روند فعلی نیاز به اصلاح دارد، اما اصلاح این روند قطعا زیان آور خواهد بود. این منجر به بسیار کمتر از ادامه وضعیت موجود می شود.

وزیر صمت گفت: کارگروه هماهنگی به ریاست سخنگوی معاون اول رئیس جمهور برای مدیریت اصلاح نظام یارانه ها در کشور تشکیل شده که هفته ای چندین جلسه برگزار می کند. در این راستا تمامی دستگاه ها با یکدیگر هماهنگ و پیش بینی های لازم انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت برای اصلاح یارانه 4200 تنی ارز کشور پیش بینی های لازم را انجام داده است، گفت: در صورت اصلاح قیمت محصولات دامی، نقدینگی مرغداری ها، دامداری ها و عوامل تولید مشکلی ایجاد نمی کند. . .

فاطمی امین تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این موضوع فرض بر این است که نقدینگی واحدهای تولیدی تامین شود تا از تاخیر در تامین کالاهای اساسی در کشور جلوگیری شود. خوشبختانه در چند ماه اخیر کشور از تامین مواد اولیه خوبی مانند کنجاله، سویا، روغن خام و روغن خام برخوردار بوده و جای نگرانی بابت کمبود کالا در کشور وجود ندارد.

امزایای نظام یارانه به گونه ای تحقق می یابد که اکثریت مردم از آن بهره مند شوند

وزیر صمت گفت که این تصمیم بر اساس 1400 بودجه دولت گرفته شده است. روند در نیمه دوم.” جابه جا شده است، بنابراین اکنون باید نظام یارانه ها را طبق قانون اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت تمهیدات لازم را برای این امر انجام داده است، گفت: به محض اینکه دولت متوجه آماده شدن کار شود، قیمت ها تغییر می کند، بنابراین اگر دستگاه های نظارتی و ذخایر کالایی به طور جدی معرفی شود، انجام می شود. ” موفق باشید.

فاطمی امین خطاب به ملت گفت: مردم نگران نباشند و به ما بپیوندند چرا که دولت پیش بینی های لازم را انجام داده و حتی نحوه پرداخت نقدی و گروه های هدف را مشخص کرده است که این طرح به نوعی اجرا می شود.

وزیر صمت در خاتمه تاکید کرد: این بدان معناست که دولت در صورت پاسخگویی، طرح اصلاح نظام یارانه را در کشور اجرا می کند، اما در ابتدا ممکن است نواقصی وجود داشته باشد که قابل رفع است. همدلی و مشارکت را حل کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا