اقتصادی

حذف «ارز دولتی» نان رانت‌خواران را آجر کرد/ کارشکنی رسانه‌های معاند به در بسته خورد

پرتال پارسی/ گلستان دولت سیزدهم این بار با زدودن رانت های جعلی و انبوه خطرناک فساد از بطن اقتصاد دست به عملیات بزرگ اقتصادی زد تا رانت و دست سودجویان را از جیب مردم دربیاورد.

مشکل معیشتی یکی از مشکلات اصلی خانواده های امروزی است که متاسفانه امروزه بسیاری از خانواده ها از وضعیت اقتصادی فعلی گلایه دارند چرا که تورم سال های گذشته با درآمد مردم همخوانی نداشت.

دولت ها نیز سعی کرده اند با پرداخت یارانه به بخش تولید از هزینه های جدید اقتصادی برای خانواده ها جلوگیری کنند، اما شواهد نشان می دهد که تخصیص ارز دولتی به درستی مدیریت نشده است و تولیدکنندگان تمایلی به پرداخت یارانه های دولتی ندارند. فقرا فقیرتر می شدند و ثروتمندان هر روز ثروتمندتر می شدند.

این مشکل باعث افزایش قیمت بسیاری از کالاها و اقلام شده است و هر روز شاهد افزایش قیمت برخی اقلام و کالاها در بازار هستیم. جراحی اقتصادی انبوهی از پرداخت های جعلی و مفاسد اقتصادی بی شمار را از بدنه اقتصاد کشور می زداید.

با ابتکار دولت مردمی دیگر یارانه به بخش تولیدی نمی رسد، بلکه یارانه دولتی به صورت کارت الکترونیکی یا یارانه نقدی به خانوارها پرداخت می شود و این یارانه ها به جای خرید کالا پرداخت می شود. از تولید کنندگان به تولید کنندگان.

در زمینه توزیع گسترده و توزیع مساوی یارانه ها، دولت پیشنهاد یارانه پنج کالای کره، شیر، مرغ، تخم مرغ و نان را داده است که یارانه ها در قالب کاربرگ الکترونیکی پرداخت می شود.

400 هزار تومان برای سه دسی لیتر اول و 300 هزار تومان برای دسی لیتر چهارم تا نهم پرداخت شد. هزار نفر در 6 دهک بعدی درآمد و 82 هزار و 147 گل در دهک دهم.

در مجموع 300 و 400 هزار تومان یارانه در سه دسی لیتر اول و شش دسی لیتر بعدی به حساب مشمولان واریز می شود و یارانه گیرندگان گلستان نیز ماهانه 648 میلیارد تومان دریافت می کنند.

گلستانی ها نباید از نظارت بر بازار توسط دولت در زمینه یارانه/ دموکراتیزه سازی مسئولان غافل شوند.

با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها آمدیم نظر مردم را در مورد این طرح بدانیم.

در راه زنی میانسال را دیدم. من همیشه با او صحبت می کنم، او معتقد است. با اینکه خانواده پرجمعیتی داریم، من به عنوان یک خانم خانه دار از خرید زیاد پرهیز می کنم، مردم بیشتر غذا بخرند و در خانه نگذارند، بلکه به اندازه نیازشان بخرند.

علی نعیمی، دانشجوی حقوق درباره طرح یارانه سهم می افزاید. چرا ما مردم باید با اجرای این طرح مخالف باشیم در حالی که بسیاری از کارشناسان و مسئولان از آن حمایت می کنند و معتقدند که مانع از قاچاق، رانت و فساد و جلوگیری از گران فروشی می شود؟ البته ما با دولت هستیم و فقط از مسئولانی که بازار را کنترل می کنند انتظار داریم.

حسن آقا، کارمند بازنشسته، از تلاش های دولت برای توزیع یارانه قدردانی کرد. اجرای این طرح خوب است، اگر کنترل بازار تشدید شود، اگر طرح حذف ارز ترجیحی برای قطع دست ذینفعان اجرا نشود، برخی از افراد در بازار شروع به کسب سود، جذب سرمایه می کنند. و پول جمع کنید فروش کالاهای گران قیمت

محمد ناظمی، معلم، افزود: تلاش دولت برای افزایش یارانه ها اقدامی بزرگ و غافلگیرکننده بود. هرچند دولت های گذشته برای اجرای این طرح شعار داده اند، اما محقق نشده است.

او ادامه می دهد؛ البته دستگاه های نظارتی نباید بازار را نادیده بگیرند. برای دستیابی به قیمت جدید، برای فروش، دولت باید در برخورد با دلالان، فروشندگان و فروشندگان جدی باشد.

اما در دو روز اول طرح اصلاح یارانه ها شاهد رونق بازار و هجوم مردم برای خرید برخی کالاها از جمله کره و مرغ بودیم و خوشبختانه قیمت های جدید اعلام شد و دوباره به بازار بازگشت. در حال حاضر استان با تامین کالاهای اساسی گلستان مشکلی ندارد.

در حالی که بسیاری از اقتصاددانان این 4200 جلد را ناشی از رانت و فساد دانستند و از تلاش‌های متهورانه مردم برای توجیه یارانه‌ها حمایت کردند، رسانه‌های معاند و کارکنان خارجی به طور سنتی به این طرح اعتراض کردند و ناخودآگاه به کسانی پیوستند که از دولت انتقاد کردند و با طرح بازسازی اقتصاد مخالفت کردند. .

در روزهای ابتدایی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، رسانه های خاموش، مردم را به آشوب کشاندند و آگاهی مردم را از صید در آب گل آلود برهم زدند، اما خوشبختانه بازار آرام شد، اوضاع بهتر تنظیم شد و از این به بعد. on مردم انتظار دارند مسئولان برای ساماندهی اوضاع و بازار گام های بیشتری بردارند تا ذائقه مردم به ویژه اقشار ضعیف شیرین شود.

فرماندار گلستان درباره طرح اصلاح پرداخت یارانه ها گفت: علیرغم تمام اراده ها برای اجرای طرح عمومی سازی یارانه ها، برخی گروه ها در فضای مجازی مکان های کثیف را هدف قرار داده اند که خوشبختانه جواب نداد و وضعیت کلی. استان به خوبی اداره می شود.»

علی محمد زنگنه ادامه داد؛ امروز کی می تواند بگوید روش قبلی پرداخت یارانه باعث رانت خواری و فساد نمی شد؟ تا کی باید شاهد رانت، فساد و توزیع ناعادلانه یارانه باشیم؟

تخریب ارز دولتی یک تکلیف قانونی است/ ایجاد پایگاه شهید امانی در گلستان

وی با بیان اینکه اکنون دولت مردمی به رهبری رئیس جمهور برای اجرای دستور قانونی قانون بودجه 1401 طرح توزیع یارانه مردم و توزیع عادلانه آن را اجرا کرده است، افزود: آیا این طرح اجرایی شده است؟

فرماندار گلستان با اشاره به اینکه علاوه بر گزارش‌های معمول دولت‌ها، حرکت دولت سیزدهم به سمت این وظیفه مشروع و اجرای جسورانه آن شگفت‌انگیز و شجاعانه است، افزود: نظام پرداخت ایجاد شده و سازوکار مدیریتی هم‌افزا و هماهنگ ایجاد شده است. در استان گلستان به ویژه در حوزه اطلاع رسانی و رسانه معرفی شده است.

زنگنه اعلام کرد: قرارگاه شهید امانی برای اطلاع رسانی طرح مردمی سازی و ارائه رسانه و محتوای هماهنگ برای توزیع عادلانه یارانه ها راه اندازی شده است و دستگاه های اجرایی مختلف باید به میدان بروند و این موضوع در سطح خود باشد. در رأس مسائل توضیحی قرار دارد.

گلستان، مدیرکل تعاون کار و تامین اجتماعی در گفت وگو با پرتال پارسی، ارز ترجیحی را نوعی ناکارآمد در پرداخت یارانه عنوان کرد و گفت: یکی از کاستی ها ورود هزینه های بالا به اقتصاد کشور و به دنبال آن ناکارآمدی بود. تخصیص منابع و ایجاد رانت و فساد.

حسینعلی حاجه مظفری از پرداخت 65 میلیارد دلار ارز ترجیحی از سال 1397 خبر داد و افزود: متأسفانه در آن سال ها ارز ترجیحی نقشی در رفاه مردم نداشت و این موضوع با تصمیم کارشناسان مختلف اقتصادی گرفته شد. .

کلیه اعتراضات به انحلال خانواده رسیدگی خواهد شد

وی با بیان اینکه برای مردمی شدن و توزیع عادلانه یارانه ها جمعیت کشور را به 10 دهک تقسیم کرده است، گفت: سه دهک اول 400 هزار تومان، دهک چهارم و نهم 300 هزار تومان و دهک دهم به دلیل محدودیت مالی تقریباً از لیست دریافت کنندگان حذف شده است. .

حاجی مظفری معتقد است که تقریباً 96 درصد احراز هویت و قرار دادن انسان در دسیلتیشن ها به درستی انجام می شود و می گوید: دهک یارانه ها بر اساس گردش خانوار است، ممکن است برخی افراد در دهک برخورد مناسبی نداشته باشند، می توانند برای اعتراض به دهک و سایر موارد گزارش یارانه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 09200006369 تماس بگیرند.

گلستان، مدیرکل تعاون کار و تامین اجتماعی گفت: تمامی اعتراضات مردمی به طبقه بندی یا کاهش یارانه ها رفع می شود. اکنون برای ادامه روند اجرای طرح بازنگری پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا