فرهنگ و هنر

جشنواره تصویرگری استان قم برگزار می‌شود

پرتال پارسی/قم دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم از برگزاری افتتاحیه این نمایشگاه در هشتم تیرماه خبر داد.

محمد کاظم رضوانی در نشست خبری سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم که ششم تیرماه در نگارخانه فرهنگ برگزار شد، عنوان کرد: یکی از رویکردهای مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بهره‌گیری از ظرفیت‌های انجمن‌های فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به نقش انجمن‌ها در اجرای برنامه‌های باکیفیت، بیان کرد: در همین راستا جشنواره‌ها، همایش‌ها و دوسالانه‌های مختلفی در قم به همت انجمن‌های هنری در طول سال برگزار می‌شود.

وی در رابطه با سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم بیان کرد: این رویداد هنری به همت انجمن هنرهای تجسمی استان و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

رضوانی با بیان اینکه هنرهای تجسمی جامعه مخاطب قابل توجهی در استان قم دارد، یادآور شد: مجموعه‌های نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور و تصویرسازی و مباحث نظریه هنر زیرمجموعه این انجمن هستند.

وی با بیان اینکه انجمن هنرهای تجسمی جزو انجمن‌های فعال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم محسوب می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته چهار نمایشگاه گروهی نگارگران استان قم، نمایشگاه تجسم هنر، نمایشگاه نقاشی خلاق کودک و نوجوان و نمایشگاه نگارگری ثقلین برگزار شد و در سال جاری نیز رویدادهای متنوعی نظیر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پیش‌بینی شده است.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: این جشنواره از ۸ تا ۲۲ تیرماه در نگارخانه صدر واقع در میدان دستغیب و نگارخانه فرهنگ در خیابان شهید فاطمی برگزار می‌شود.

استان قم در هنرهای تجسمی سرآمد است 

سلیمانی، مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی استان قم عنوان کرد: استان قم در هنرهای تجسمی و برگزاری دوسالانه های مختلف سرآمد سایر استان‌ها است.

وی با اشاره به پتانسیل های قوی دوسالانه‌های تصویر سازی اظهار کرد: هنر تصویرسازی در کشور ما پیشینه‌ای طولانی دارد و در این زمینه شاهکارهای تصویرسازی فراوانی داریم.

وی با بیان اینکه این سابقه و پیشینه پشتوانه فرهنگ ما است، اضافه کرد: با توجه به شرایطی که در استان قم داشتیم این هنر رشد و پیشرفت زیادی داشته است.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی استان قم با اشاره به موفقیت های متعدد تصویرگران قمی اظهار کرد: جوانان هنرمند و خلاق و حضور انتشارات متعدد از دلایل رشد این هنر در قم بوده است. انتشارات متعدد و کتاب های کودک شروع خوبی برای شکوفایی تصویرگران بود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها سبب کارآفرینی برای هنرمندان می‌شود؛ زیرا ناشران با تصویرگران جوان و با استعداد آشنا می‌شوند، افزود: امیدواریم با کمک همه کسانی که دغدغه مسایل فرهنگی را دارند این دوسالانه بهتر از سال‌های قبل برگزار شود و اثرات خوبی در فرهنگ و هنر به جا بگذارد.

سلیمانی با بیان اینکه بعد از تهران بیشترین تعداد هنرمند در رشته تصویرگری داریم، یادآور شد: بیش از هزار هنرمند قمی در بخش هنرهای تجسمی با انجمن همکاری دارند که ۱۵۰ هنرمند آن تصویرگر هستند.

جشنواره تصویرگری استان قم برگزار می‌شود

نسبت به اهمیت رسانه آگاه هستیم

وحید بهرامی، دبیر اجرایی جشنواره نیز عنوان کرد:‌ با توجه به شیوع بیماری کرونا این جشنواره بعد از وقفه‌ای شش ساله در قالب جدید برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش حساسیت‌ها دو تن از داوران از تهران انتخاب شدند، اضافه کرد: محمد مهدی نوری، مجید ذاکری یونسی و سید حسام‌الدین طباطبایی هیئت داوران جشنواره را تشکیل می‌دهند. فرهنگ اسلامی ایرانی و دارای پیام فرهنگی بودن یکی از ملاک های داوران در انتخاب برگزیدگان بوده است.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از ۶ تا ۲۹ خرداد بوده است، ادامه داد: در این مدت ۵۲۳ اثر از ۱۱۴ هنرمندان استان دریافت شد که پس از داوری اولیه ۶۲ اثر از ۳۸ هنرمند برای بخش رقابتی انتخاب شدند که در اختتامیه از برگزیدگان جشنواره تقدیر می‌شود.

دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم اضافه کرد: افتتاحیه نمایشگاه در هشتم تیرماه در نگارخانه فرهنگ واقع در خیابان شهید فاطمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ اثر نیز از اساتید در نمایشگاه حضور دارد، ادامه داد: در دوران برگزار جشنواره ورک‌شاپ های تخصصی نیز برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره با بیان اینکه سعید سروش، محمد مهدی نوری و حدیث برازنده، اعضای شورای سیاست‌گذاری این رویداد هنری هستند، اظهار کرد: نسبت به اهمیت رسانه آگاه هستیم.

انتهای پیام 

نشر علوم هنری

با استفاده از ابزارهای زبانی، شما را به دنیای تخیل و هنر می‌برم.
دکمه بازگشت به بالا