جزئیات ورود سیل به امامزاده داوود(ع)/اقدام به‌موقع خادمین استان مانع افزایش مفقودین حادثه شد

جزئیات ورود سیل به امامزاده داوود(ع)/اقدام به‌موقع خادمین استان مانع افزایش مفقودین حادثه شد

مدیرکل وقف و امور خیریه منطقه تهران در تشریح جزئیات سیل به امامزاده داوود (علیه السلام) گفت: یکی از اقدامات مهم تولیت آستان مقدس امامزاده داود (علیه السلام) قبل از وقوع سیل است. ، درب اماکن مقدس را بست و بلافاصله زائران را تخلیه و به مکان امنی منتقل کردند که اگر این کار انجام نمی شد تعداد گمشدگان به صدها نفر می رسید.

به گزارش پرتال پارسی، سید حسن میرکریمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه منطقه تهران در خصوص خدمات ارائه شده توسط این اداره کل به سیل زدگان در امامزاده داود (علیه السلام) گفت: بر اساس گزارش ها و اظهارات این اداره کل رهبران و رهبران مدیر حرم مطهر امامزاده داوود (ع)، این سیل پس از بارندگی رخ داد، 14 مرداد ماه جاری، باران سیل آسا که از دقایق پایانی آغاز شده بود، از سمت شمال امامزاده داوود (ع) به درب بسته امامزاده برخورد کرد. با گذر از بازار قدیم، رستوران ها و مغازه های مختلف، با اجناس رستوران ها و مغازه ها، وسایل سنگین و سبک وارد صحن امام حسین (علیه السلام) شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اظهارات مسئولان اجرایی اقدام بخش خصوصی عامل انسداد و طغیان رودخانه بوده است، یادآور شد: ابزار و تجهیزات داخل امامزاده پس از این سیل تخریب شد. بنابر گزارش های واسیل، با ورود سیلاب به معبد مقدس، پس از مدت کوتاهی دیوار معبد شکسته و آب وارد زیرزمین شده است. با ورود سیلاب به اماکن مقدسه، فرش ها و وسایل داخل حرم در امان نبودند.

مدیرکل واقفان و امور خیریه استان تهران امامزاده داود (علیه السلام) اقدام به نمایندگی از خیریه را قبل از وقوع حادثه آغاز کرد و تاکید کرد: در شب فاجعه که فرصت کمک بود. کمک ها بسیار محدود بود، خادمان و مسئولین به صورت جهادی به حرم مطهر امامزاده داوود (علیه السلام) آمدند.

میرکریمی با تشکر از تلاش همه نهادها و مراجع ذیربط برای امداد رسانی به موقع به سیل زدگان خاطرنشان کرد: مسئولان آستان مقدس امامزاده داوود (ع) و عوامل اجرایی نسبت به اطلاع رسانی به مراجع ذیربط اعم از آتش نشانی، اورژانس، پلیس آگاهی در حال انجام است. نیرو، هلال احمر و غیره آنها به سرعت برای کمک به قربانیان سیل وارد عمل شدند. همچنین نمایندگان اوقاف در جلسات مدیریت بحران به ریاست وزیر کشور در سالن اجتماعات امامزاده داود (علیه السلام) حضور فعال داشتند.

امامزاده داود (علیه السلام) با اشاره به برگزاری جلسات متعدد مدیریت بحران در اداره کل وقف و امور خیریه استان تهران از ابتدای وقوع سیل گفت: بر اساس گزارش های دریافتی صبح روز 15 مرداد ماه، سازمان ها و نهادهای مختلف زیر مجموعه وزیر همگی اهل بازارچه و سیل هستند، وقتی اجساد چند تن از هموطنانمان در جاده پیدا شد، کشور شروع به جستجوی مفقودین کرد.

مدیرکل وقف و امور خیریه استان تهران گفت: یکی از اقدامات مهم خادمان حرم امامزاده داوود(ع) قبل از شروع سیل بستن درهای حرم و تخلیه سریع زائران و جابجایی آنها بود. مکان امن تعداد افراد مفقود در این حادثه به صدها نفر رسیده است. در واقع باید گفت که اقدام به موقع خادمان حرم امامزاده داوود (علیه السلام) از افزایش تعداد مفقودین در این حادثه جلوگیری کرد.

میرکریمی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ها میزان خسارت وارده به آستان مقدس امامزاده داود (ع) باید به دو قسمت تقسیم شود. در قسمت اول ساخت و تخریب آستان مقدس، در قسمت دوم خرابی وسایل و وسایل داخل بیت مطهر و زیرزمین بررسی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا