رویدادها و حوادث

جزئیات سرقت از بانک ملی

اولین اظهارات سارقان بانک ملی حاکی از خرید خودروهای خارجی با سکه های مسروقه است. این هم یکی دیگر از دزدان حرفه ای با پول دزدیده شده – هدیه تولد برای خواهرش. هدیه تولد 50 میلیون تومانی برای سه خواهر. در تحقیقات اولیه پلیس جزئیات بیشتری از این سرقت و نحوه ملاقاتشان فاش شد.

به گزارش پرتال پارسی، عظمت آنلاین وی نوشت: روز 16 خرداد با ورود کارکنان شعبه بانک ملی به بانک، منظره عجیبی را در مقابل خود دیدند. سارقان با نفوذ به بانک، درها را شکستند و 168 صندوق را سرقت کردند. سارقان پس از سرقت با ورود از پارکینگ بانک خارج شدند. بلافاصله تحقیقات آغاز شد. تیمی از کارآگاهان حرفه ای پلیس برای بررسی این حادثه تعیین شد. تا صبح روز جمعه 19 خردادماه هر 13 متهم این پرونده دستگیر شده و در بازداشت پلیس به سر می برند. همچنین محتویات جعبه ها در مخفیگاه متهمان کشف شد.

سارقان اصلی و سه برادری که این سرقت را سازماندهی کردند. او قصد داشت با سه نفر از بستگان نزدیک خود دست به سرقت بزند. قبل از رسیدن به صندوق، بیش از 12 ساعت در بانک بودند. آنها یک برنامه بسیار حرفه ای دارند. صورت خود را پوشانده و به موتور و پلاک خودروهای خود آسیب رسانده و راهی محل سرقت شدند. مدت کوتاهی پس از سرقت، دو برادر به همراه همسرانشان به خارج از کشور رفتند. یعنی قبل از اینکه کسی از حرفه ای ترین سرقت سال خبر داشته باشد کشور را ترک کردند.

معلق در شمیراندا

حال در تحقیقات و بازجویی های اولیه راز این سرقت حرفه ای، جنجالی و بدنام را فاش کردند. یکی از آنها به پلیس گفت: «از زمانی که قصد سرقت از بانک را داشتیم، خانه‌ای در نزدیکی پیچ شمیران اجاره کرده‌ایم. ابتدا می خواستیم پس انداز را آزاد کنیم. ما نقشه سرقت را خیلی حرفه ای و با دقت انجام دادیم، اما یک اشتباه در آن سرقت شکست خورد. یعنی کولر را با خود نبردیم. بنابراین ما نتوانستیم در را بشکنیم. دزدی ما بی نتیجه بود و به جلسه برگشتیم. این بار بانک ملی را انتخاب کردیم. آن بانک هم خیلی به جلسه ما نزدیک بود. بنابراین این بار با دقت برنامه ریزی کردیم و وارد بانک شدیم. این بار تهویه هوا داشتیم. به راحتی توانستیم در ورودی را بشکنیم و وارد شویم. همه چیز را از قبل می دانستیم و برنامه ریزی کرده بودیم. بلافاصله پس از سرقت به هتل خود برگشتیم.

خرید کادو تولد برای خاله

«در ابتدا یک ماشین به قیمت 100 طلا و دیگری به قیمت 83 تین خریدیم. یک ماشین اپتیما و یک ماشین خارجی خریدیم. 300 میلیون تنگه هم گرفتیم و بدهی هایمان را پرداخت کردیم. البته از آن مبلغ 50 میلیون هم گرفتیم و برای تولد خواهرم هدیه گرفتیم. از آنجایی که تولد او بود و ما خواهرمان را خیلی دوست داشتیم، یک هدیه ارزشمند برای او دریافت کردیم. باید بقیه طلاها را آب می کردیم و به خارج می بردیم.

البته برادرانم که به خارج رفتند دلار و یورو گرفتند. سه چهار ماه بعد از بیرون آمدن آب از آسیاب باید برمی گشتند و این بار در حال برنامه ریزی و اجرای طرح سرقت بزرگ دیگری بودیم. به چند نفر از اقواممان مقداری طلا دادیم که به آنها آویزان کنند و به عنوان طلای خودشان از مرز ببرند، اما تعجب کردیم. دستگیری به ذهنمان نرسید. تا چند ماه دیگر باید یک سرقت دیگر از بانک را برنامه ریزی می کردیم، اما لو رفتیم.

محکومان از اموال مسروقه فیلمبرداری و عکسبرداری کردند. از این رو دستور بررسی این موضوع صادر شد که چرا این کار را کرده اند و آیا از شخص خاصی دستور دریافت کرده اند یا خیر. مالباختگان نیز می توانند با حفظ اظهارنامه به بانک مراجعه و اموال خود را دریافت کنند. تحقیقات درباره این پرونده و متهمان اصلی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا