اقتصادی

جزئیات بسته حمایت از صادرات گمرک ایران

به گفته معاون وزیر گمرک ، امور فنی و گمرکی ایران ، این بسته از صادرات صادرات گمرک ایران به همه گمرکات پشتیبانی می کند ، در راستای اهداف عالیه این سازمان برای حمایت از توسعه صادرات غیر اصلی و حمایت از واحدهای تولیدی برای افزایش تولید و جهش.

به گزارش خبرگزاری پرتال پارسی ، مهرداد جمال ارونگی ، مسئول فنی و گمرک ایران ، توضیحاتی در مورد امکانات موجود در بسته پشتیبانی ارائه داد.

1- مطابق با اجرای طرح اعلامیه نهایی تحویل صادرات ، کلیه فعالان تجاری و ذینفعان می توانند بصورت شبانه روزی از ابزارهای ارائه شده در این زمینه استفاده کنند.

2- ورود موقت برای پردازش و بازپرداخت هزینه های ورودی:
– صدور و تمدید مجوز ورود موقت برای پردازش و تمدید مجوز دسترسی موقت برای پردازش به مناطق نظارت گمرکی و کنترل گمرکی مراکز استانها و همچنین امکان حل پذیرش موقت در مراحل (قبل از صادرات کامل) منتقل شده است.

بازپرداخت عوارض واردات کالاهای وارداتی که مستقیماً از کشور دوم صادر می شود و همچنین مواد اولیه مورد استفاده در تولید محصولات صادراتی به مناطق کنترل گمرکی و گمرکی مراکز استانها منتقل می شود. همچنین ، برای تسریع در پردازش درخواست های بازگشت واردات از صادرکنندگان ملی و استانی ، و همچنین اشخاص اقتصادی مجاز (EEA) مطابق با مفاد بخشنامه صدرالعشرا.

3- صادرات موقت کالا:
ارائه مجوزهای صادرات موقت برای تعمیر کالاها ، شرکت در نمایشگاه ها ، خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات مورد نیاز صادرکنندگان خودرو به گمرکات تهران ، مراکز استانها و همچنین گمرکات مرزی و …

4- صادرات غیر اولیه:

– توانایی ارائه خدمات “حمل کامل” و “ارزیابی در محل” به واحدهای تولیدی هنگام انجام تشریفات گمرکی محموله های صادراتی و همچنین صادرات واحدهای تولیدی از طریق بازارهای مرزی (به استثنای برخی کالاها مانند فرآورده های نفتی). بنابراین ، مناسب است که مقامات گمرکی اقدامات لازم را برای اجرای آن انجام دهند و همچنین اقدامات لازم را برای ارائه خدمات و اماکن خارج از ساعت کار و تعطیلات انجام دهند.

با توجه به نیاز به ایجاد شرایط مطلوب برای ساده سازی تشریفات گمرکی هنگام حمل کالاهای صادراتی در گمرک خروج ، از جمله عدم مراجعه به محموله اظهارنامه صادراتی مسیرهای سبز و زرد برای توزین و اجازه دادن به صادر کنندگان برای ثبت داده های حامل در اظهارات صادراتی این مسیرها به جای پول نقد ضمانت نامه بانکی صادر کنندگان کالاهای وارداتی ، مشکلات کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امکان تعهد بخشی از کالاهای صادراتی تولید شده در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی اجازه صادرات بدون نیاز به اسناد و مدارک ، داروهای سریع و کالاهای خطرناک امکان تخصیص درب های ویژه و مسیرهای صادراتی به ویژه در متداول ترین گمرکات مرزی وجود دارد. همانطور که در بالا ذکر شد برای اقدام.
– برقراری تماس منظم با سازمانهای همسایه فقط به منظور اخذ کلیه مجوزهای نظارتی مربوطه ، تسریع و ساده سازی تشریفات گمرکی محموله ها و فقط اخذ مجوزهای مربوطه به صورت منظم را در نظر بگیرید.

5- صادرات نفت:
مطابق اصلاحات “دستورالعمل صادرات ، واردات ، ترانزیت (ترانزیت) و مبادله فرآورده های نفت خام و میعانات گازی ، فرآورده های نفتی و مشتقات” ، مقامات گمرکی از ضرورت اجرای آن مطلع شدند.
– بررسی حذف فرآیند معتبر در صادرات روغن مایع و مشتقات گاز مطابق دستورالعمل اصلاح و بهبود فرآیند صادرات ، واردات ، ترانزیت و مبادله (مبادله) نفت خام ، میعانات گازی و فرآورده های نفتی و مشتقات گمرک. ترخیص کالا از گمرک برای محموله های صادراتی (صادر شده توسط واحدهای تولیدی یا تجاری) متعلق به تأسیسات تولیدی یا کانتینرهایی با علامت استاندارد ملی و همچنین لوازم غیر مشمول کدگذاری و خریداری شده از طریق حلقه صادرات بورس اوراق بهادار ، پس از نمونه برداری .

– بررسی امکان ذخیره سازی محموله های صادراتی محصولات مایع نفت و گاز مایع متعلق به تاسیسات تولیدی در انبارهای جداگانه ، اجازه و ایجاد شرایط ذخیره سازی محموله صادراتی محصولات مایع نفت و گاز مایع تولید شده در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در انبارهای جداگانه ؛ ، نفت سفید ، گازوئیل و مازوت) از طریق تمام مرزهای رسمی کشور ، اقدامات لازم را در گمرکات مناسب انجام دهید.

6- فراهم آوردن فرصت برای نهادهای اقتصادی مجاز (AEOs):
مطابق با اهداف عالیه سازمان در حمایت از اشخاص مجاز اقتصادی ، لازم است فرصتهای زیر را در اختیار این گروه از مشتریان محترم در بخش صادرات قرار دهیم:
– پذیرش و تسهیل دسترسی موقت به پردازش
– رسیدگی به درخواست های بازپرداخت هزینه های ورودی را تسریع کنید
استفاده از ابزارهای “ارزیابی محلی”
– ارائه نهادهای اقتصادی مجاز با قابلیت های کامل بسته پشتیبانی صادرات.
– از آنجا که رسیدگی به اختلافات گمرکی بلافاصله و خارج از نوبت توسط کمیسیون اختلافات گمرکی مجاز است ، مقامات مجاز گمرک باید در انتقال موارد مربوط به کمیسیون توسط مقامات اجرایی گمرک تسریع کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا