فرهنگ و هنر

جزئیاتی از مراسم بیست‌ونهمین سالگرد شهید آوینی

20 فروردین مصادف با بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی است و از پوستر آن رونمایی شد.

در بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی با حضور سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مهدی متولیان دبیر ستاد کل و محمد حبیبی مدیر انجمن تجسمی حوزه انقلاب و مقدسات . دفاع، دیوید مرادیان، مدیر گروه مستند گزارش فتح و چند تن از مدیران ارشد.

خبرگزاری پرتال پارسی به نقل از بنیاد فرهنگ روایت فتح گفت: مراسم پوستر بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی با حضور سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگ روایت فتح و مهدی متولیان دبیر این بنیاد برگزار شد. محمد حبیبی مدیر ستاد یادواره، انجمن تجسمی، داود مرادیان مدیر گروه مستند روایت فتح و تنی چند از مدیران ارشد بنیاد فرهنگی داستان فتح به تالار شهید آوینی بنیاد معرفی شدند.

مهدی متولیان طی گزارشی از فعالیت های چند ماهه این ستاد گفت: مراسم سالگرد امسال در سالن خلیج فارس باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می شود. بسته به پروتکل های بهداشتی و پیش بینی آب و هوا.

همچنین درباره برنامه های بیست و نهمین سالگرد: «امسال بحمدالله که تب عروق کرونا فروکش کرده و بیماری به کمترین حد خود رسیده است، تصمیم گرفتیم همانند سال های گذشته مراسم سالگرد شهید آوینی را به صورت متمرکز برگزار کنیم. اما اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.» آن را هم بگیریم. به ویژه از آنجایی که میهمانان مراسم امسال هنرمندان و پیشکسوتان ماجرای فتح بودند، از دعوت عمومی که معمولاً با شادی فراوان استقبال می شود، اجتناب کردیم. این برنامه امسال همزمان با سالروز شهادت آقای آوینی در تالار باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود. حاوی سخنان و تشکر خانواده های معظم شهدا و خانواده هنرمند فقید جهانگیر خسروشاهی است.

وی همچنین درباره شعار «هنر حق» که شعار اصلی مراسم سال گذشته بود، گفت: بنیاد فرهنگی داستان فتح در چشم انداز جدید خود در رنج است. زمینه های “. به نظر من این بهترین کاری است که باید در بزرگداشت شهید انجام شود و اساساً تمام فعالیت های هنری و تولیدی بنیاد باید متاثر از اندیشه ها و تأملات عمیق آنها در عرصه هنر باشد و ما در تلاش هستیم تا رسیدن به این هدف نمونه ای از این تصمیم، انتخاب شعار هنر برای رسیدن به حق است که در این همایش به عنوان خط مشی روایت فتح و مستقیما برگرفته از مباحث شهید آوینی درباره هنر انتخاب شد.

متولیان امر همچنین با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی ستاد یادواره آوینی خاطرنشان کردند: اگرچه این برنامه یک کار سالانه بنیاد است. این در حالی است که مرکز تحقیقات و نظارت بنیاد فتح در واقع مسیر دبیرخانه شدن در بزرگداشت شهید آوینی را طی کرده است. زیرا تحقیقات و مطالعات این مرکز مبتنی بر دیدگاه ها و نظریات شهید آوینی بوده و در جهت هدف اصلی نتایج و توصیه های آن مورد استفاده قرار می گیرد. در مرکز پژوهش ها به سمت طرح های کلی حرکت می کنیم: اول انتشار مقالات پژوهشی و پژوهشی کاربردی مطابق با نیازهای نظری و مدیریتی بنیاد گزارش فتح که همگی با نگاه و الهام شکل گرفته است. اندیشه های شهدا به ویژه سعی می کنیم از همکاری پژوهشگرانی که از آثار و دیدگاه های شهید آوینی در حوزه هنری مطلع بوده و با ایشان آشنایی دارند بیشتر استفاده کنیم. ثانیاً در کنار این پژوهش، برگزاری محافل و جلسات علمی برای طرح و تحلیل این گونه مسائل و تکالیف نظری در حوزه هنر. انشاالله بتوانیم به این اندیشمند شهید احترام کامل داشته باشیم و از این سرمایه ارزشمند و عظیم فکری نهایت استفاده را ببریم.

مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی به همت بنیاد فرهنگ داستان فتح، شنبه 20 فروردین ماه در تالار خلیج فارس، موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می شود. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا