عمومیکسب و کار ویژه

جایگزین گوگل پلی استور برای دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی

بسیاری از برنامه‌های پلی استور رایگان هستند، اما برای استفاده از تعداد محدودی از آن‌ها کاربران موظف به پرداخت هزینه هستند. همچنین گوگل استور مزایای فوق‌العاده‌ای دارد که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است.

از جمله آنها می‌توان به مواردی از جمله؛ اتصال امن، رایگان بودن اکثر برنامه‌ها، مناسب برای کاربران موبایل، ایجاد محیطی برای اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان و عملکرد خوب آن اشاره نمود.

با وجود این قابلیت‌ها این روزها به علت اختلالات اینترنت، استفاده و دسترسی از گوگل پلی سخت‌تر شده است. البته استورهای داخلی در دسترس‌اند اما ممکن است همه برنامه‌های مورد نظر ما را نداشته باشند.

همچنین ممکن است برنامه‌ای را به دلیل محدودیت‌های منطقه‌ای یا مناسب نبودن شرایط و ضوابط آن برنامه با گوگل پیدا نکنید. به همین علت در نظرگرفتن تعدادی برنامه جایگزین گوگل پلی می‌تواند مفید باشد. در این مقاله از تعدادی از بهترین برنامه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

فروشگاه آمازون با نام آمازون زیرزمینی نیز شناخته می‌شود. آمازون قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند یک جایگزین کامل باشد. در فروشگاه آمازون همانند پلی استور؛ برنامه‌های پولی و رایگان فراوانی وجود دارند.

در این فروشگاه شما می‌توانید برخی از برنامه‌های پولی پلی استور را به طور رایگان دانلود اپ اندروید کنید. همچنین قیمت برنامه‌های پولی در آمازون کمتر از پلی استور است.

مزایا و معایب فروشگاه آمازون

فروشگاه آمازون تفاوت‌هایی با گوگل پلی دارد؛ اما ویژگی‌های آن باعث شده تا به‌ عنوان یک جایگزین گوگل پلی مورد استقبال قرار گیرد. برخی از ویژگی‌های فوق‌العاده این فروشگاه عبارت‌اند از:

  • دانلود و نصب خودکار برنامه‌های دانلود شده
  • امکان ارسال برنامه‌های دانلود شده به حافظه جانبی
  • محیط کاربری ساده و جذاب
  • دانلود راحت و بدون دردسر برنامه‌های رایگان
  • امکان شارژ راحت حساب کاربری با گیفت‌کارت آمازون

موارد ذکر شده در واقع مزیت‌های برنامه آمازون است؛ اما این برنامه یک عیب بزرگ دارد؛ آن هم اینکه فقط برای آمریکایی‌ها طراحی شده است. به همین علت یک فرد ایرانی نمی‌تواند از آن استفاده کند مگر آنکه با هویت یک فرد آمریکایی در برنامه ثبت‌نام کند.

برنامه آمازون در واقع دومین فروشگاه قدرتمند بعد از پلی استور است و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما همان‌طور که گفته شد کاربران ایرانی نمی‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

تنها راهی که برای استفاده از این برنامه وجود دارد ای است که به‌ عنوان یک فرد آمریکایی در این برنامه وارد شوید و از آن استفاده کنید. برای استفاده از فروشگاه آمازون باید مراحل زیر را انجام دهید:

پس از طی‌ کردن این مراحل شما می‌توانید از فروشگاه آمازون استفاده کنید. همچنین کاربران می‌توانند از گیفت‌کارت‌های آمازون برای تهیه برنامه‌های پولی استفاده کنند.

اگر تمایل دارید از تمام قابلیت‌های آمازون استفاده کنید با تهیه یک گیفت‌کارت معتبر می‌توانید حساب خود را شارژ کرده و از تمام قابلیت‌ها بهره‌مند شوید.

شما برای بازدید و یا استفاده از این فروشگاه می‌توانید به سایت آمازون مراجعه کنید. این فروشگاه یک برنامه مثل گوگل پلی است که می‌تواند جایگزین قدرتمندی برای آن باشد. پس اگر به دنبال یک جایگزین گوگل پلی هستید، حتما به فروشگاه آمازون سر بزنید.

این وب‌سایت همانند سایر برنامه‌ای جایگزین پلی استور، مزایا و معایب خاص خودش دارد. البته این برنامه به علت ارائه اپلیکیشن‌های گوناگون با نسخه‌های قدیمی و جدید از لحاظی برتر از گوگل پلی است.

اما این پلتفرم در واقع هیچ برنامه‌ای ندارد و برای دانلود فایل‌ها باید به سایت مراجعه کنید. این موضوع ممکن است از نظر برخی از افراد یک عیب محسوب شود.

همچنین استفاده از این سایت بر روی دسکتاپ عملکرد عالی ای دارد؛ اما در گوشی ممکن است مقداری ناخوشایند باشد. اما قابلیت‌های خوب این وب‌سایت باعث شده است تا یک جایگزین منحصربه‌فرد به شمار بیاید.

در این وب‌سایت تمامی نسخه‌های قدیمی برنامه‌ها بر خلاف پلی استور موجود است. همچنین می‌توانید به جدیدترین و بهترین ورژن برنامه‌های خود دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن‌های این سایت کاملا امن هستند، و هیچ‌گونه بد افزاری در آن‌ها موجود نیست. رایگان بودن تمامی برنامه‌های این وب‌سایت نیز از دیگر ویژگی‌های جذاب آن است.

این سایت برنامه‌های محبوب را به طور روزانه، هفتگی و ماهانه دسته‌بندی می‌کند و در کنار آن، یک نوار جستجو برای تعقیب و گریز برنامه‌ها وجود دارد. استفاده از این سایت بر روی دسکتاپ عملکرد عالی ای دارد؛ اما در گوشی ممکن است مقداری ناخوشایند باشد.

اگر به دنبال یکی دیگر از بهترین برنامه‌های جایگزین گوگل پلی هستید، این فروشگاه می‌تواند برای شما بهترین جانشین گوگل پلی باشد. این فروشگاه امکانات متعددی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و رابط کاربری آن فوق‌العاده است. رابط کاربری پیش‌فرض این فروشگاه تیره است و فضای جذابی را ایجاد کرده است.

در این استور انتخاب‌کردن برنامه‌ها هیچ‌گونه شباهتی با فروشگاه‌هایی با برنامه زائد ندارد. این برنامه بخش‌هایی با عنوان دسته‌بندی‌ها، نمودارهای برتر و برای شما وجود دارد.

این برنامه در واقع یک جانشین پلی استور با ویژگی‌های متفاوت می‌باشد. از مزایای این فروشگاه دسترسی به انواع برنامه‌های مورد علاقه شما است. یکی دیگر از مزیت‌های این فروشگاه این است که در استفاده از سرویس‌های گوگل هیچ اجباری وجود ندارد و انتخاب آن به عهده شماست. افزون بر آن این فروشگاه برنامه‌های شما را بروز نگه می‌دارد.

از قابلیت‌های جذاب این فروشگاه در دسترس‌ بودن برنامه‌هایی است که بنا به هر دلیلی از گوگل پلی حذف شده‌اند. در واقع مزیت منحصربه‌فرد این برنامه وجود برنامه‌هایی است که در سایر پلتفرم‌ها موجود نیست.

همچنین در این برنامه، تمام اپلیکیشن‌های معروف وجود دارند و با نصب این برنامه جای خالی پلی استور را احساس نمی‌کنید.

در مورد معایب این برنامه امنیت آن می‌باشد. البته این برنامه ناامن نیست؛ اما در مورد امن بودن آن به طور کامل نمی‌توان نظر داد. اما می‌توان گفت این برنامه بهترین جایگزین گوگل پلی است که می‌توانید آن را در اینترنت پیدا کنید.

با این‌ وجود این برنامه به علت رشد گسترده گوگل پلی نتوانسته جایگاه خوبی را در بین کاربران کسب کند. در واقع طراحی این برنامه با استانداردهای گوگل کاملا مطابقت دارد و به طور تقریبی همانند پلی استور رابط کاربری خوبی دارد.

آپتوید یک فروشگاه برنامه اندروید است که در آن بیش از ۷۰۰ هزار برنامه یافت می‌شود و در مجموع بیش از ۳ میلیارد دفعه دانلود شده است. پس از راه‌اندازی این برنامه، حدود ۱۵۰ میلیون کاربر از تمام نقاط جهان از این برنامه استفاده کرده‌اند.

در واقع می‌توان گفت محتوای این فروشگاه وابسته به کاربرانش می‌باشد و به آنها اجازه می‌دهد تا فروشگاه خود را بر روی آن ایجاد کنند. حتی کاربران می‌توانند برنامه‌های مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

  • نسخه‌ای برای گوشی و تبلت
  • نسخه‌ای برای و ست تاپ باکس‌ها و تلویزیون هوشمند
  • Aptoide VR و Aptoide Kids برای دستگاه‌های کودکان

این فروشگاه در واقع یک مخزن بزرگ برای دانلود برنامه‌های اندرویدی است. در این فروشگاه تمام برنامه‌های موجود رایگان هستند و بدون پرداخت کمترین هزینه در اختیار عموم قرار می‌گیرند.

شما در این فروشگاه می‌توانید برنامه‌های قدیمی و یا حتی آنهایی که اجازه ورود به پلی استور را ندارند، پیدا کنید. اگر موبایل شما نسخه جدید یک برنامه را پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید نسخه قدیمی آن را در این فروشگاه پیدا و نصب کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های جالب این فروشگاه تلاش بر مصرف کمتر باتری و پردازنده است که این قابلیت موجب شده افراد زیادی این برنامه را برگزینند. همچنین فضای بصری و شخصی آپتوید، رابط کاربری خوبی را فراهم کرده است.

شما برای دانلود و نصب برنامه و بازی‌های این فروشگاه نیاز به پرداخت هزینه و حتی ثبت‌نام ندارید. کاربران پس از نصب این برنامه می‌توانند به‌آسانی به محتوای آن دسترسی داشته باشند و از آنها استفاده کنند.

با توجه‌ به مزیت‌های این فروشگاه، برنامه آپتوید معایبی نیز دارد. از جمله آنها می‌توان به وجود برنامه‌های بزرگسالان، بدافزارها و امن نبودن تمامی برنامه‌ها اشاره کرد.

در این فروشگاه ممکن است برنامه‌ای وجود داشته باشد که به‌ خاطر مسائل گوناگون از گوگل پلی حذف شده است. به همین علت نصب این برنامه‌ها ممکن است برای گوشی شما آسیب‌زا باشد.

البته اکثر برنامه‌های این فروشگاه امن هستند؛ اما برای امنیت بیشتر بهتر است دقت کنید و از آنتی‌ویروس‌ها نیز استفاده کنید. با توجه‌ به قابلیت‌های این برنامه، آپتوید یک جانشین پلی استور است که می‌توان به‌عنوان یک جایگزین از آن استفاده نمود.

فروشگاه SlideME

در واقع می‌توان فروشگاه SlideME را یکی از قدیمی‌ترین ارائه‌کنندگان اپلیکیشن‌ها دانست. این فروشگاه می‌تواند جایگزین گوگل پلی در هر دستگاهی باشد.

در واقع این فروشگاه در دستگاه‌هایی که پلی استور ندارند ارسال می‌شود و هدف آن پیداکردن افرادی است که برنامه‌های آنها در پلی استور با استقبال خوبی مواجه نمی‌شوند. البته این فروشگاه به توسعه برنامه‌های بزرگسالان اجازه نمی‌دهد.

برای دسترسی به این فروشگاه می‌توانید به وب‌سایت رسمی آن به آدرس مراجعه کنید و یا اپلیکیشن آن را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.

همچنین SlideME می‌تواند به منطقی دسترسی داشته باشد که گوگل پلی نمی‌تواند. نکته قابل‌ذکر اینکه برنامه‌های این فروشگاه در معرض فرایند بررسی و کنترل کیفیت قرار می‌گیرند، به همین علت می‌توان از امنیت آن مطمئن بود.

مزایا و معایب SlideME

SlideME در واقع یک برنامه دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی است که در لیست برنامه‌های جانشین گوگل پلی قرار می‌گیرد. به همین علت همانند سایر برنامه‌ها توجه به قابلیت‌های مثبت و منفی آن ضروری است.

یکی از معایب این فروشگاه می‌تواند وجود تبلیغات آزاردهنده باشد. اگر شما روی این موضوع حساس باشید ممکن است برای شما امری ناخوشایند باشد.

اما مزیت‌های این فروشگاه از لحاظی بر گوگل پلی برتری دارد و از لحاظی دیگر این برنامه مثل گوگل پلی است. با اینکه رابط کاربری این فروشگاه مدتی است به‌روزرسانی نشده، اما برای یادگیری بسیار آسان و کاربردی است.

همچنین در زمان دانلود یک برنامه، همانند گوگل پلی توضیحات، بررسی‌ها، گزینه دانلود و اسکرین‌شات‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرند.

این فروشگاه برای افرادی که به مسائل امنیتی اهمیت می‌دهند گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا فرایند بررسی و کنترل برنامه‌ها بادقت بالایی انجام می‌گیرد.

در این برنامه علاوه بر برنامه‌های رایگان، برنامه‌های پولی نیز دیده می‌شوند. در واقع این فروشگاه با وجود قدیمی بودن، جزو بهترین برنامه دانلود اپلیکیشن و بازی‌ها است.

برنامه F-Droid جایگزین گوگل پلی

برنامه F-Droid یکی دیگر از خاص‌ترین اپلیکیشن‌های قدیمی است که در لیست برنامه‌های جایگزین گوگل پلی قرار می‌گیرد. مهم‌ترین وجه تمایز این برنامه با سایر فروشگاه‌ها، وجود برنامه‌های متن‌باز در آن است که این موضوع در مورد خود فروشگاه آن نیز صدق می‌کند. در واقع تمرکز اصلی این برنامه بر روی برنامه‌های اندرویدی منبع‌باز و رایگان است.

اپلیکیشن‌های این برنامه به‌ خوبی دسته‌بندی شده‌اند و با جستجو در آن با حجم گسترده‌ای از برنامه‌های رایگان مواجه می‌شوید. همچنین اداره این برنامه به عهده توسعه دهنگان و کاربران آن خواهد بود.

توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را در این بستر قرار دهند و از سمت کاربران کمک مالی دریافت کنند. البته این کمک مالی برای کاربران هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت.

مورد دیگری که این برنامه را متفاوت می‌کند، دسترسی رایگان به کدهای برنامه‌ها است. این قابلیت باعث می‌شود هم دیگران کارهای شما را ببیند هم بتوانند خودشان از آن‌ها استفاده کنند.

نکته دیگر اینکه بیشتر برنامه‌های متن‌باز فقط از لحاظ پولی رایگان هستند، اما در این برنامه منظور از رایگان بودن آزادی و استقلال است. زیرا توسعه دهنگان برنامه‌های متن‌باز، برای استفاده و یا توزیع نرم‌افزار به اصول اخلاقی و معنوی توجه ویژه‌ای دارند.

مزایا و معایب برنامه F-Droid

برنامه F-Droid یک برنامه کاربردی به‌ عنوان جایگزین گوگل پلی است که می‌توانید برنامه‌های موردنظر خود را از این برنامه دانلود کنید. اما این دو برنامه یک تفاوت بزرگ دارند و آن هم وابسته نبودن F-Droid به گوگل است.

البته ممکن است این موضوع در نظر شما ساده بیاید؛ اما مسئله‌ای مهم است. البته F-Droid بر روی دستگاه‌هایی که خدمات پلی استور را ندارند، عملکرد خوبی دارد.

اگر شما به‌ دنبال‌ داشتن حریم خصوصی بیشتر و مطمئن هستید و می‌خواهید گوشی شما امنیت نسبتا بالایی داشته باشد، F-Droid این امکان را برای شما فراهم می‌سازد.

این برنامه حاوی هیچ‌گونه بد افزاری نیست و در زمان لازم هشدارهای امنیتی را به شما خواهد داد. همچنین تمام برنامه‌های این پلتفرم رایگان است و برای توسعه دهنگان بستر مناسبی است. شما می‌توانید از طریق این اپلیکیشن، برنامه‌های خود را هم به طور دستی و هم از طریق برنامه بروز رسانی کنید.

این برچسب‌ها نشان‌دهنده ویژگی‌هایی از جمله خریدهای درون برنامه‌ای، تبلیغات، در دسترس نبودن کد منبع، ردیابی موقعیت مکانی و… باشند.

همچنین این برنامه یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگر دارد که برای کاربران بسیار جذاب است. با واردکردن نام یا لینک یک اپلیکیشن، این برنامه اطلاعات کامل آن را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

برای دسترسی به این فروشگاه می‌توانید به مایکت مراجعه کنید و اپلیکیشن این برنامه را از همین سایت دانلود کنید.

این فروشگاه در مقایسه با پلی استور تعداد بیشتر و متنوع‌تری از برنامه‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد. علاوه‌ بر آن، شما برای دانلود بازی‌ها و برنامه‌ها دیگر نیازی به دانلود فایل دیتا به‌صورت جداگانه نخواهید داشت. این مارکت می‌تواند به‌ صورت کامل یک جایگزین پلی استور باشد. البته با این‌ وجود، پلی استور در تعداد برنامه‌هایی که ارائه می‌کند، برتری دارد.

از دیگر مزیت‌ها می‌توان به رابط کاربری ساده و آسان این برنامه اشاره نمود. همچنین برنامه‌ها و بازی‌ها در صفحه‌ای جداگانه هستند و در دسته‌بندی خاصی قرار می‌گیرند. همان‌طور که ذکر شد شما می‌توانید برنامه‌های تلفن خود را از طریق این برنامه آپدیت کنید.

برای پیداکردن بازی یا برنامه موردنظر کافی است در قسمت جستجو آن را سرچ کنید و به‌راحتی به برنامه و اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این برنامه، امکان ثبت نظر درباره برنامه‌ها است که این قابلیت مشابه برنامه گوگل پلی است. شما از طریق همین برنامه می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که به آنها نیاز ندارید را حذف کنید. حتی اپلیکیشن‌هایی نظیر دیجی کالا را دانلود کنید.

این برنامه ایراد خاصی ندارد؛ اما از نظر مقایسه با گوگل پلی ممکن است مقداری پایین‌تر باشد؛ اما هنوز یکی از بهترین جایگزین‌های گوگل پلی می‌باشد. به‌طورکلی نقاط قوت این برنامه شامل موارد زیر است:

  • امکان دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌های پلی استور
  • امکان نصب فایل‌های XAPK
  • دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها
  • امکان به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها
  • قابلیت حذف اپلیکیشن
  • رابط کاربری ساده
  • قابلیت جستجو

یکی دیگر از جایگزین‌های قابل‌اطمینان پلی استور، فروشگاه گلکسی است. در این پلتفرم می‌توانید به بهترین بازی‌ها، برنامه‌ها و حتی فیلم‌های رایگان دسترسی داشته باشید.

همچنین شما برای استفاده از این برنامه باید یک ایجاد کنید و اگر از قبل دستگاه سامسونگ داشته باشید، یک تخفیف ویژه به شما ارائه خواهد کرد.

اگر شما از موبایل برند سامسونگ استفاده کرده باشید از قبل با این فروشگاه آشنایی دارید. این برنامه ارائه‌ کننده انواع برنامه‌های اندرویدی امن و قابل‌اعتماد برای کاربران است و شما می‌توانید هر برنامه‌ای را از این فروشگاه دانلود و نصب کنید.

اگر شما از دستگاه‌های سامسونگ استفاده می‌کنید این برنامه به‌صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه شما قرار دارد، همچنین می‌توانید به سایت مراجعه کنید. دانلودکردن از این برنامه نیز بسیار آسان و مانند دانلود کردن از گوگل پلی است.

شاید بزرگ‌ترین نقطه‌ ضعف این فروشگاه این است که فقط برای کاربران سامسونگ کارایی دارد. این موضوع باعث می‌شود تا افرادی که حساب کاربری سامسونگ ندارند، از مزایا این برنامه بی‌بهره بمانند. این برنامه فقط بر روی دستگاه‌های سامسونگ از جمله موبایل‌ها و گوشی‌های هوشمند قابل‌استفاده است.

این برنامه در عین کوچک بودن، از رابط کاربری خوبی برخوردار است و از تعداد زیادی اپلیکیشن محبوب پشتیبانی می‌کند. علاوه‌ بر آن، این فروشگاه برنامه‌های اختصاصی خود را نیز دارد که فقط در این فروشگاه یافت می‌شوند. همچنین این برنامه همانند پلی استور کاملا امن و مطمئن است.

در این برنامه دانلود اپلیکیشن‌ها نیز حالت متفاوت‌تری نسبت به گوگل پلی دارد و این فضای بصری می‌تواند برای کاربران جذاب باشد. افزون بر آن، جستجوی برنامه‌ها در این فروشگاه بسیار آسان و سریع است.

این برنامه برای کاربران سامسونگ می‌تواند برنامه مناسبی به‌عنوان جایگزین گوگل پلی باشد البته می‌توانند از هر دو در کنار یکدیگر بهره بگیرند.

این فروشگاه وب‌سایت ندارد و برای استفاده از آن باید اپلیکیشن آن را بر روی دستگاه خود نصب کنید. برای دانلود از این برنامه نیاز به واردکردن اطلاعات کاربری گوگل ندارید و به طور مستقیم می‌توانید فایل‌ها را دانلود کنید. در این برنامه تمامی مراحل سرچ، نصب و حتی به‌روزرسانی برنامه‌های گوگل پلی، قابل انجام است.

اگر دستگاه شما روت شده باشد، این برنامه امکانات جدید و اضافه‌ای را در دسترس شما قرار خواهد داد. برای دانلود از این فروشگاه کافی است از این برنامه وارد گوگل شوید و برنامه‌های موردنظر خود را دانلود کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید؛ خاموش بودن احراز هویت دومرحله‌ای است؛ زیرا در صورت روشن بودن امکان ورود را نخواهید داشت.

این برنامه به علت چنین قابلیت‌های ویژه‌ای مورد توجه کاربران اندروید قرار گرفته است و ایراد خاصی در آن یافت نمی‌شود. با این‌ وجود دانلود و یا خریدهای اخیر شما برای مدت‌زمان زیادی باقی نمی‌ماند.

همچنین رابط کاربری این برنامه مقداری قدیمی است؛ ولی بااین‌وجود خدمات خوبی را ارائه می‌کند. شایان‌ذکر است که این برنامه برای کاربران اندروید می‌تواند محبوب‌ترین جایگزین گوگل پلی باشد.

میزان دانلود این برنامه چیزی حدود ۱۰۰ میلیون بار است. به همین علت می‌تواند گزینه خوبی برای عرضه بازی و برنامه‌ها باشد. این اپ‌استور بر اساس علایق کاربران، اپلیکیشن‌های گوناگونی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد که این قابلیت باعث می‌شود، بازی شما در توجه مخاطب هدف قرار بگیرد.

Apkpure جایگزین گوگل پلی |برنامه جایگزین گوگل پلی برای شیائومی

برای دانلودکردن این برنامه می‌توانید به سایت مراجعه و برنامه موبایل مارکت را دانلود و نصب کنید.

در واقع این فروشگاه یکی از قدرتمندترین مارکت‌ها در سطح اینترنت است و از همین منظر می‌تواند جایگزین گوگل پلی باشد. در این برنامه شما می‌توانید به برنامه‌های مورد علاقه خود به‌ سرعت دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

همچنین این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا جدیدترین برنامه‌های موردعلاقه خود را از نوار جستجوی بالای صفحه پیدا کنید. همچنین این پلتفرم برای کاربران اندرویدی به‌صورت رایگان است و محتوای غنی و قدرتمندی دارد.

این برنامه از سرعت دانلود بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید برنامه مورد نظر خود را در کمترین زمان دانلود کنید. این برنامه امکانات فوق‌العاده دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • کارکرد آسان
  • محیطی شبیه محیط پلی استور
  • دارای جعبه جستجوی بازی و برنامه
  • دارای بخش نرم‌افزارهای قابل به‌روزرسانی
  • کشف برنامه‌های سرگرم‌ کننده و جالب
  • دارای بخش APK Manager برای مدیریت برنامه‌های نصب شده و نصب نشده
  • دانلود فایل‌های موردعلاقه با یک تپ

شاید تنها نقطه‌ ضعف این برنامه، محدودتر بودن اپلیکیشن‌های آن به نسبت گوگل پلی باشد. با این‌ وجود این فروشگاه می‌تواند برای کاربران اندرویدی که به دنبال یک برنامه جایگزین گوگل پلی هستند، مناسب باشد.

کلام آخر

انتخاب‌ کردن یک مارکت اندرویدی، موضوعی به‌ ظاهر ساده اما فرایندی مشکل است. هر فروشگاه نقاط قوت و ضعف خود را دارد. برخی از فروشگاه‌ها برنامه‌های رایگان و برخی دیگر برنامه‌های پولی را ارائه می‌دهند و برخی فقط اپلیکیشن‌های خاصی را پشتیبانی می‌کنند.

اما با بررسی دقیق این مارکت‌های اندرویدی می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را برای دانلود و حتی ارائه اپلیکیشن‌های خود انتخاب کنید. همچنین از شما خوانندگان این مقاله دعوت می‌کنیم تا در این باره، نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات سایت مطرح کنید.

سنقض قوانین کپی رایت یکی از مهم‌ترین دلایلی است که موجب می‌شود برخی از اپلیکیشن‌ها روی گوگل پلی منتشر نشوند. همچنین مشکلات مرتبط با تحریم‌ها، محدودیت‌های بین المللی و داخلی باعث شده کاربران ایرانی قادر به استفاده راحت از گوگل پلی نباشند. در همین راستا می‌خواهیم در این مطلب بهترین جایگزین های گوگل را به شما معرفی کنیم.

مارکت‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند نقش جایگزین های گوگل پلی را ایفا کنند؛ اما همچنان بهترین گزینه برای کاربران اندروید، بهره‌گیری از مارکت رسمی گوگل است با این حال شاید در برخی مواقع کاربران ایرانی به آن دسترسی نداشته باشند و مجبور شوند به سراغ استورهای جایگزین بروند. مارکت‌های غیر رسمی می‌توانند مشکلات امنیتی در پی داشته باشند و نظارت کمتر روی فایل‌های آپلود شده در آن‌ها می‌تواند ریسک آلوده شدن دستگاه به بدافزارها را افزایش دهد. در این میان برخی گزینه‌ها از اعتبار بیشتری برخوردارند که در پایین به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اپ استور آمازون یکی از جدی‌ترین رقبای گوگل پلی به شمار می‌آید. اولا به خاطر نصب به صورت پیش‌فرض در کتاب‌خوان‌های کیندل، ثانیا به خاطر طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها که مورد پوشش قرار داده. این اپ استور به سادگی روی دیوایس‌های اندرویدی نصب می‌شود و محتوایش قطعا ارزش زمانی که پایش می‌گذارید را دارد.

F-Droid

F-Droid خاص‌ترین فروشگاه اپلیکیشن این مقاله است. اول از این بابت که یکی از قدیمی‌ها و امتحان‌ پس‌داده‌هاست. دوم اینکه تمام اپلیکیشن‌های حاضر در آن، متن باز هستند و این موضوع در مورد خود فروشگاه هم صدق می‌کند. اما این را هم باید بدانید که اپلیکیشن‌های حاضر در F-Droid، عمدتا به کار پاور یوزرها می‌آید. به عبارت بهتر، اکثر اپ‌هایی که در این فروشگاه می‌بینید نرم‌افزارهایی برای بیشتر کار کشیدن از تنظیمات پیش‌فرض کارخانه‌ای اندروید و گوشی شما هستند.

واقعا جای تأسف دارد که فروشگاه گلکسی اپس سامسونگ از دیوایس‌های غیر سامسونگ پشتیبانی نمی‌کند. اگر روزی این اتفاق بیفتد، گوگل پلی باید به شدت نگران شود چرا که فروشگاه اپلیکیشن‌های سامسونگ در عین کوچک‌تر بودن، رابط کاربری بسیار خوبی دارد و طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های محبوب را پشتیبانی می‌کند. به غیر از این یک سری اپلیکیشن‌های اختصاصی دیوایس‌های سامسونگ هم هست که فقط می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید.

Uptodown

وب سایت Uptodown در سال ۲۰۰۲ و بسیار پیش از معرفی سیستم عامل اندروید توسعه یافته است؛ اما امروزه یکی از بهترین جایگزین های گوگل پلی به شمار می‌رود. هدف اصلی سازندگان آن در ابتدا، متصل کردن مستقیم توسعه‌دهندگان به کاربران برنامه‌های ویندوز و مک بوده است؛ ولی به مرور زمان اپلیکیشن‌های اندروید هم به این پلتفرم اضافه شده‌‌اند. در کنار نسخه تحت وب، می‌توانید اپ رسمی آن را هم روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید تا از به روز بودن سایر برنامه‌ها اطمینان کسب کنید.

SlideMe

مارکت SlideMe هم یکی از بهترین جایگزین های گوگل پلی است که سابقه طولانی در کارنامه دارد. حتی در گذشته برخی از دستگاه‌ها به صورت پیش‌فرض همراه با اپلیکیشن این مارکت عرضه می‌شدند. فرایند بررسی فایل‌ها در آن از دقت نسبتا بالایی برخوردار است و گزینه مناسبی برای افرادی محسوب می‌شود که به امنیت و حفظ حریم شخصی اهمیت می‌دهند. همچنین در کنار برنامه‌های رایگان می‌توان عناوین پرمیوم را هم در آن پیدا کرد.

توجه داشته باشید که دانلود از منابعی به غیر از گوگل پلی ریسک‌های خاص خودش را دارد. بنابراین در صورت استفاده از منابعی که در این مقاله معرفی کردیم حتما حواستان به این موضوع باشد.

سوالات متداول کاربران

این مطلب توسط «امین بیگ‌زاده» نوشته شده و در تاریخ 23 مهر 1401 توسط «امیر امام جمعه» بروزرسانی شده است.

دکمه بازگشت به بالا