فرهنگ و هنر

ثبت جهانی یزد محوری جذاب برای سینماگران

پرتال پارسی / یزد یزد ، مدیرکل فرهنگ و معارف اسلامی ، گفت: یزد از نظر تعداد سینما نسبت به جمعیت دومین استان بزرگ کشور است. در بهار ، بلکه در کشور.

مجید جوادیان زاده در گفت وگو با پرتال پارسی ، با بیان اینکه سینما به عنوان هفتمین هنر ترکیب هنرهای دیگر ظهور کرده است و برای مردم بسیار جذاب است ، می توان مثال زد.

سینما مانند دیگر هنرهای سال های اخیر رقبایی مانند فضای مجازی دارد.

وی گفت: در حال حاضر 19 تئاتر در استان یزد تأسیس شده است که 9 تئاتر در یزد و مابقی در یزد مستقر هستند. در شهرها وی گفت: برای دستیابی به عدالت سینمایی ، اکثر مردم استان به سینمای ثابت یا سیار دسترسی دارند.

وی گفت: بر این اساس ، 4112 صندلی در سینماهای استان وجود دارد که از میانگین کشوری بیشتر است.

جوادیادزاده با اشاره به جایگاه یزد به عنوان دومین استان بزرگ کشور از نظر تعداد سینماهای کشور ، گفت: آنها برای ترویج سینما ایجاد شده اند و ما در مراحل پایانی آنها هستیم.

وی افزود: در حال حاضر سینما و پردیس های شهر میبد در مراکز خرید مستقر شده و فرصت های خوبی برای یزد فراهم می شود.

این مقام مسئول در مورد کار سینمایی استان در سال 1999 توضیح داد: در سال 1999 اداره کل فرهنگ و مدیریت اسلامی توانست 31 فیلم بلند ، فیلم کوتاه ، بلند و موزیک ویدئو بسازد که 13 مورد از آنها در جشنواره های ملی و بین المللی جایزه و عنوان کسب کردند.

وی افزود: “چهار نوجوان استان با ارسال چهار اثر خود به المپیاد فیلم جوانان توانستند مقام رسمی شوند”.

جوادیان زاده با بیان اینکه تولید منابع فیلمنامه در قالب کتابی با عنوان مجموعه فیلمنامه نویسان یزدی برای کارگردانان و علاقه مندان در حال انجام است ، گفت: 13 فیلم در جشنواره های مختلف شرکت کرده اند و مضامین آنها عمدتا مربوط به یزد است. این فرهنگ مردم و زندگی اجتماعی یزدی ها ، به ویژه رکورد جهانی یزد است که نه تنها در یزد ، بلکه در صنعت فیلمسازی کشور نیز به موضوعی مرکزی و جالب توجه تبدیل شده است.

وی محتوای مورد استفاده در صنعت فیلمسازی را بازتاب فرهنگ جامعه یزد عنوان کرد و گفت: «ما یکی از معدود استانهایی هستیم که تجربه ساخت فیلم های بلند و کوتاه را داریم. در حال حاضر بخش خصوصی با مشکلاتی روبرو است.

وی گفت: “در سال های اخیر ، وضعیت تاج تاثیر زیادی بر صنعت داشته است.”

جوادیادزاده به جشنواره های فیلم و تعامل کارگردانان در یزد و پایتخت اشاره کرد و گفت: «بوم شناسی ، فرهنگ و موقعیت جغرافیایی یزد یکی از عواملی است که فیلمسازان را به خود جذب می کند ، اما کرونا باعث کمبودهایی شده است. منطقه “

وی با بیان اینکه شرایط عروق بیماری کرونا و وضعیت صنعت فیلمسازی شرایط نامساعدی را برای هنرمندان این عرصه ایجاد کرده است ، خاطرنشان کرد: فرم های “هدیه” و “موثر” برای کمک به صنعتگران در نظر گرفته شد. سینماگران می توانند استفاده کنند

یزد ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سال های اخیر به بیمه فیلمسازان توجه بیشتری شده است ، گفت: اگر فیلمساز فاقد بیمه داشته باشیم ، می تواند دو برابر بیمه استفاده کند. ما سینما و هنرمندان داشتیم و تا کنون حدود 1200 هنرمند از خدمات صندوق اعتباری هنر استفاده می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا