بین الملل

تیم مذاکره‌کننده بغداد در مذاکرات راهبردی با آمریکا در پارلمان عراق حاضر می‌شود

کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد که درخواست رسمی برای مشارکت تیم مذاکره کننده عراق در مذاکرات استراتژیک با ایالات متحده ارسال کرده است.

به نقل از پرتال پارسی ، کتی الروکبی ، عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق گفت: “در مذاکرات استراتژیک بین بغداد و واشنگتن ابهاماتی وجود دارد ، به ویژه به این دلیل که بیانیه رسمی کوتاه است و موضوعات مطرح شده در جریان مذاکرات افشا نشده است.” بنابراین ، مستلزم آگاهی از ابهام مذاکرات استراتژیک با ایالات متحده است.

وی افزود: “کمیته دفاع و امنیت مجلس شورای اسلامی بیانیه رسمی را به نخست وزیر اول عراق ، مصطفی ال کاظمی ارسال کرده است و موافقت کرده است که یک تیم مذاکره کننده عراقی را با آمریکا در روزهای آینده دریافت کند تا همه جزئیات را یاد بگیرد.” ما می خواهیم بدانیم که آیا درخواست خاصی از واشنگتن برای خارج کردن نیروهای خود از عراق مطابق قطعنامه پارلمان وجود دارد.

دولت عراق و ایالات متحده در بیانیه مشترک گفته اند كه ایالات متحده در ماه های آینده به كاهش حضور نظامی خود در عراق ادامه خواهد داد.

پس از مذاکرات ، دو دولت گفتند که با توجه به پیشرفت فوق العاده ای که در شکست داعش حاصل شده است ، می توانند به کاهش نیروهای آمریکایی در عراق در ماه های آینده ادامه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا