اقتصادی

تولید ماسک‌های ۵ و ۶ لایه برای جلوگیری از ورود آلاینده‌های هوا و عوامل بیماری‌زا به بدن

پنج شرکت دانش بنیان نانو ماسک هایی را برای کودکان ، بزرگسالان و استفاده های عمومی و صنعتی ارائه داده اند و ماسک های 5 و 6 لایه آنها نقش مهمی در فیلتراسیون ماسک دارند.

به گزارش خبرگزاری پرتال پارسی در حال حاضر ، پنج شرکت دانش بنیان در زمینه تولید ماسک های نانو فعال هستند و محصولات خود را به بازار عرضه کرده اند.

آنچه باعث می شود ماسک های نانو خوب به نظر برسند این است که این ماسک ها حاوی مواد نانوساختار مانند ساختارهای نانو هستند که ظرفیت جذب ماسک ها را افزایش می دهند ، به طوری که ذرات بسیار کوچک حتی از طریق ماسک از 2.5 میکرون فراتر نمی رود. ماسک را جذب کنید.

نام تجاری ماسک N95 از این شرکت ها قادر به از بین بردن باکتری ها و ذرات ویروس است. بنابراین ، می توان از آنها برای جلوگیری از شیوع بیماری هایی مانند آنفلوانزا یا بیماری عروق بیماری کرونا قلب استفاده کرد.

یکی از شرکت های مبتنی بر این دانش ماسک های نانو برای کودکان و بزرگسالان و همچنین ماسک های نانو ویژه در زمینه پزشکی را تولید و به فروش رسانده است. این نانو ماسک قادر است آلودگی ها را حتی در مقیاس نانومتر نیز جذب کند.

یک شرکت دیگر همچنین توانسته است فناوری تولید ماسک نانو ، تولید الیاف نانو برای کودکان ، ماسک های نانو صنعتی و ماسک های به روز شده با استفاده از ماسک های نانو برای بزرگسالان را که در شهرهای بزرگ در معرض آلودگی هوا و شهرهای جنوبی قرار دارند ، جدا کند. سایر استان های کشور به بهبود سلامت مردم کمک می کنند.

ماسک های تنفسی شرکت دیگری در دو نوع عمومی و صنعتی موجود است. این ماسک متعلق به کلاس N99 است و 99٪ ظرفیت فیلتر دارد.

ماسک های N99 ، 5 لایه علاوه بر لایه های محافظ مورد استفاده در بسیاری از ماسک ها ، این شرکت دارای یک لایه نانوالیاف است. این لایه نقش مهمی در فیلتر کردن ماسک دارد.

یکی دیگر از تولیدکنندگان فیلترها و ماسک های نانو ماسک های حاوی نانوالیاف پلیمری PAN را برای افزایش بازده جذب گرد و غبار و عوامل بیماری زا معرفی کرده است.

محققان یکی از این شرکت ها که ظرفیت تولید روزانه 10 هزار ماسک را دارند ، محصولی تولید می کنند که به لطف فیبر نان قادر به جذب آلاینده ها با بازده بالا است. این ماسک ها دارای 6 لایه و نانولوله با قطر 25 تا 50 نانومتر هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا