اقتصادی

تورم اروپا منفی ماند – پرتال پارسی

میانگین نرخ تورم در کشورهای عضو منطقه یورو همچنان منفی است.

میانگین نرخ تورم در 19 کشور منطقه یورو برای دوازده ماه از نوامبر تا نوامبر نسبت به ماه قبل با 0.1٪ کاهش به 0.3٪ کاهش یافته است. از هدف 2٪ تعیین شده توسط بانک مرکزی منطقه خودداری کنید. در سطح اتحادیه اروپا ، میانگین نرخ 0.2٪ بود که 0.1٪ نسبت به ماه قبل کمتر است.

تورم در هر دو خط خدمات و غذا 0.36 درصد پیشتاز بود ، در حالی که کاهش تورم عمدتا توسط 0.82 درصد انرژی منفی هدایت می شد. تورم کالاهای صنعتی در این مدت نیز منفی بوده و 0.07٪ بوده است.

بانک مرکزی اروپا (ECB) تورم را برای رسیدن به اهداف خود 2٪ تعیین کرده است و کریستین لاگارد رئیس جمهور جدید کشور را برای نگه داشتن تورم در آن سطح دشوار می کند. بانک مرکزی اروپا برای تقویت رشد اقتصادی منطقه یورو ماهانه 20 میلیارد یورو اوراق قرضه دولتی خریداری می کند.

در میان کشورهای منطقه یورو ، تورم در لهستان با 3.7 درصد بیشترین میزان ، و پس از آن مجارستان و جمهوری چک با 2.8 درصد و رومانی با 1.7 درصد قرار دارند. از سوی دیگر ، کمترین تورم در یونان با 2.1 درصد ثبت شد و پس از آن استونی با 1.2 درصد و قبرس با 1.1 درصد قرار گرفتند.

از سوی دیگر ، تورم در بلژیک 0.2 درصد ، در آلمان 0.7 درصد ، در فرانسه 0.2 درصد و در ایتالیا صفر درصد اندازه گیری شد. در میان کشورهای غیر اتحادیه اروپا ، تورم در انگلیس 0.3٪ و در سوئیس 2.8٪ بوده است.

منطقه یورو شامل 19 کشور است: بلژیک ، آلمان ، استونی ، ایرلند ، یونان ، اسپانیا ، فرانسه ، ایتالیا ، قبرس ، لتونی ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، اتریش ، پرتغال ، اسلوونی ، اسلواکی و فنلاند. آنها از خودشان استفاده می کنند. اتحادیه اروپا 27 عضو دارد ، از جمله 19 عضو منطقه یورو ، از جمله بلغارستان ، مجارستان ، لهستان ، دانمارک ، سوئد ، کرواسی ، جمهوری چک و رومانی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا