تهیه طرح هادی در ۵۸ روستای استان زنجان طی ۶ ماهه اول سال جاری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تهیه طرح هادی در ۵۸ روستای استان زنجان طی ۶ ماهه اول سال‌جاری - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین رضا خواجه ای با بیان اینکه طرح هادی روستایی به عنوان سند و برنامه ای ۱۰ ساله جهت توسعه موزون و هدایت صحیح توسعه و عمران روستایی تلقی می شود اظهار کرد: همه اقدامات عمرانی در روستاها از جمله تهیه و اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی لازم است مطابق با ضوابط برنامه ها و سیاست های طرح های مذکور انجام گیرد.

وی تصریح کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵. ۶۴ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد و همچنین تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۴۶۰ روستا است.

مدیرکل بنیاد مسکن تاکید کرد: بنیاد مسکن به عنوان متولی امر ساخت و ساز و اجرای طرح هادی در روستاها تلاش دارد تا با تعامل دهیاران و اعضای شورای اسلامی درجهت توسعه و تقویت روستاها قدم بردارد.

خواجه ای به ارائه خدمات فنی و مهندسی از سوی بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: خدمات فنی و مهندسی برای ارائه خدمات در صدور پروانه ساختمان های روستایی بر اساس ضوابط مقررات فنی طرح هادی مصوب و نظارت بر اجرای ساختمان های روستایی با هدف جلوگیری از ساخت و ساز غیراصولی و غیرمجاز در روستا افزایش کیفیت ساخت و سازهای روستایی و دسترسی روستاییان به خدمات فنی و مهندسی است.

وی افزود: در ۶ ماهه سال جاری ۴۷۰۰ فقره خدمات فنی و مهندسی در زمینه های مختلف در استان ارائه شده است.

دکمه بازگشت به بالا