اقتصادی

تلاش برای اتصال آب دز به طرح غدیر تا شهریور ۱۴۰۱

پرتال پارسی/ خوزستان مدیر کل بهره برداری و حمل و نقل آب شرکت گدیر گفت: تلاش دولت برای رساندن آب به شهرهای هدف در شهریور ماه 1401 است که اقدامات بسیار خوبی برای تحقق این هدف انجام شده است.

داوود حری در نشست خبری در اهواز گفت: پروژه آبرسانی غدیر تقریباً در کشور بی نظیر و بزرگترین پروژه آبرسانی کشور است که با هدف تامین حدود 900 کیلومتر خط لوله و تامین آب برای بیش از 2000 سال انجام شده است. در 15 مارس 12 شهر و بیشتر این یکی از 1200 روستای خوزستان است.

به گزارش پرتال پارسی، وی گفت: در حال حاضر بخشی از این شبکه که در شهرهای اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان و شادگان قرار دارد فعال است که بخشی از آب مورد نیاز این موارد را تامین می کند. شهرها

مدیر کل شرکت بهره برداری و حمل و نقل آب غدیر: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در خرداد 1401 شهرهای شوشا و الوان نیز مشمول این چرخه می شوند.

حوری گفت: آب پروژه گدیر در حال حاضر مستقیماً از بند کرهه منتقل می شود و در حال حاضر آب از طریق سد کره تامین می شود، اما هدف اصلی تامین آب از دس است.

بیش از 60 درصد آب اهواز توسط طرح گدیر تامین می شود

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد پروژه غدیر توسعه یافته است، گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد آب اهواز از این طرح تامین می شود و درصد بالایی از آب اهواز تا پایان پروژه تامین می شود. از پروژه گدیر “.

مدیر کل بهره برداری و حمل و نقل آب شرکت گدیر گفت: تلاش دولت برای رساندن آب به شهرهای هدف در شهریور ماه 1401 است که اقدامات بسیار خوبی برای تحقق این هدف انجام شده است.

حوری گفت: منابع مالی سرمایه گذاری شده در این پروژه در سال گذشته با دولت های گذشته قابل مقایسه نبود.

وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو و رئیس جمهور بر تکمیل پروژه گدیر تاکید کردند، افزود: این تاکید باید گفت که پروژه گدیر اولین پروژه وزارتخانه است. انرژی برای فروش آب در شهرهای هدف به خوزستان می رسد.

مدیر کل شرکت بهره برداری و حمل و نقل آب گدیر در خصوص مشکلات بهره برداری از پروژه گدیر اظهار داشت: برداشت غیرمجاز، ترک در شبکه ها و …. وی گفت: یکی از عواملی است که کار را برای ما سخت می کند. کیفیت آب را کاهش می دهد.

حوری در ادامه با بیان اینکه آب شرب باکیفیت حق مردم خوزستان است و تلاش می کنیم آب دس با کیفیت بالاتری را وارد چرخه آب گدیر کنیم، ادامه داد:

وی افزود: شعار ما در طرح گدیر تنها کیفیت آب و پایداری آب نیست، بلکه تمامی اقدامات لازم برای تحقق این طرح انجام شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا