عمومیکسب و کار ویژه

تفاوت تعمیر تلویزیون های قدیمی با تلویزیون های جدید

تفاوت تلویزیون های جدید با نسل قدیمی در چیست؟

تلویزیون های جدید چه امکاناتی دارند که تلویزیون های قدیمی تر ندارند؟ و یا به عبارتی تفاوت تلویزیونهای جدید با نسل قدیمی در چیست تلویزیون های جدید به واسطه پیشرفت های تکنولوژی دارای بسیاری از امکاناتی هستند که در تلویزیون های قدیمی وجود ندارد. می توانید برای راهنمایی بیشتر با همکاران ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون در اصفهان تماس بگیرید.

برخی از این امکانات عبارتند از:

  1. رزولوشن بالا: تلویزیون های نسل جدید اغلب دارای رزولوشن های بالاتری مانند 4K یا حتی 8K هستند که تصاویر با جزئیات بیشتر و کیفیت بهتری را نمایش می دهند.
  2. فناوری HDR: اکثر تلویزیون های جدید از فناوری های High Dynamic Range (HDR) پشتیبانی می کنند که باعث نمایش تصاویری با دامنه دینامیکی بالا و رنگ های غنی تر می شود.
  3. اتصالات هوشمند: تلویزیون های امروزی دارای اتصالات هوشمندی مانند Wi-Fi، بلوتوث و پورت های HDMI و USB هستند که امکان اتصال به اینترنت و دستگاه های دیگر را فراهم می کنند.
  4. اسمارت تی وی (Smart TV): بیشتر تلویزیون های نسل جدید دارای سیستم عامل های هوشمند مانند Android TV، WebOS یا Tizen هستند که به کاربران امکان دسترسی به برنامه های مختلف، ویدئو ها و خدمات آنلاین را می دهند.
  5. کنترل صوتی و تصویری: در تلویزیون های نسل جدید کنترل صوتی و تصویری بهتر و باکیفیت تری نسبت به تلویزیون های قدیمی مشاهده میشود.

تلویزیون های جدید از ویژگی های پیشرفته تری نسبت به تلویزیون های قدیمی تر برخوردارند، این ویژگی ها عبارتند از:

وضوح بالای تصویر در تلویزیون های جدید

تلویزیون های جدید از تکنولوژی های نمایشی مانند 4K و حتی 8K پشتیبانی می کنند که باعث افزایش وضوح و کیفیت تصویر می شود.

HDR

بسیاری از تلویزیونهای جدید از فناوری HDR برای ارائه تصاویر با دینامیک بالا و رنگ های زنده تر استفاده می کنند.

در حالی که تلویزیون های قدیمی تر از تکنولوژی SDR استفاده میکردند که کیفیت پایین تری نسبت به فناوری HDR دارد.

نور پس زمینه ای

بسیاری از تلویزیون های نسل جدید دارای صفحه های نمایش لوله ای LED یا OLED هستند که بهبود کیفیت تصویر و کنتراست را فراهم می کنند.

مشکلات تلویزیون قدیمی یکی از آزار دهنده ترین اتفاق برای کلکسیون داران یا صاحبان آن ها است. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان برای حل این مشکل در این مقاله همراه شما است. ابتدا یادآوری کنم که تعمیر تلویزیون های قدیمی به دلیل برق قوی در آنها بسیار خطرناک است. به همین خاطر پیشنهاد می شود این کار را به یک شخص متخصص در کاربلد واگذار کنید. در این مقاله به شما اطلاعات و آموزش تعمیر برخی از مشکلات تلویزیون قدیمی داده می شود. همچنین ممکن است برخی از قطعات مورد نیاز سخت پیدا شود یا اصلاً پیدا نشود. همچنین در صورت هرگونه سوال یا مشکل می توانید با نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی در اصفهان تماس بگیرید.

آموزش نحوه عملکرد و چگونگی کارکردن تلویزیون های قدیمی

گیرنده های تلویزیون ها معمولاً یک دستگاه الکترونیکی است. این دستگاه سیگنال ها را از یک آنتن یا کابل دریافت می کنند و صوت و تصویر تبدیل می کنند. نحوه تبدیل اطلاعات دریافتی از گیرنده به صوت و تصویر در مدل های مختلف تلویزیون متفاوت است. گیرنده تلویزیون تصویری را به صورت خطوط افقی روی صفحه نمایش نشان می دهد. هر خط شامل یک سری نوار قرمز، آبی و سبز است. با ادغام شدن این رنگ ها و خط ها باهم یک تصویر واضح را می بینیم. حل مشکلات تلویزیون قدیمی نیاز به دلیل خطرناک و تخصصی بودن نیاز به شخصی متخصص و کاربلد دارد.

رایج ترین مشکلات تلویزیون قدیمی و آموزش حل آن

اگر تلویزیون خود را روشن می کنید و هیچ تصویری روی صفحه نمایش وجود ندارد. برای حل مشکلات تلویزیون قدیمی ابتدا باید مطمئن شوید که اتصالات به منبع تغذیه ایمن همچنان برقرار است. اگر منبع تغذیه درست است، تنظیمات را بررسی کنید. اگر تصویر با کیفیت پایین و خم شده به نظر می رسد ممکن است به دلیل مدارهای داخلی باشد. معیوب بودن مقاومت ها یا فیوزهای داخلی یکی از دلایل مشکلات تلویزیون قدیمی است. یکی دیگر از مشکلات تلویزیون قدیمی می توان به یک خط عمودی یا افقی در صفحه نمایش است. این اتفاق زمانی می افتد که یکی از سیم پیچ ها سوخته باشد. همچنین سوختگی در خازن ها می تواند علت بعدی این مشکل باشد.

اگر یک آهن ربا نزدیک تلویزیون خود کنید می بینید که باعث ایجاد لکه های رنگی می شود. آهنرباها معمولاً در بلندگوهای صوتی یافت می شوند؛ بنابراین بلندگوهای صوتی را در نزدیکی تلویزیون قرار ندهید. همچنین برسی کنید هیچ دستگاه آهنربا داری در اطراف تلویزیون نباشد. اگر با این کار مشکل برطرف نشد با دست خود ضربه ای آرام به قسمت رنگی بزنید. اگر حلقه های رنگی با امواج در آن مشاهده شد؛ یعنی صفحه آسیب دیده است.

توصیه هایی برای شروع تعمیر و حل مشکلات تلویزیون قدیمی

قبل از شروع به تعمیر و حل مشکلات تلویزیون قدیمی چند مورد مهم را توصیه می کنیم. اول اینکه داشتن مهارت کافی در زمینه الکترونیک ضروری است. دانستن نحوه کار مقاومت، خازن و ترانزیستور ها از بسیار مهم است. داشتن مهارت کافی در لحیم کاری یکی از مهم ترین موارد است. اینکه بدانید هرکدام از قطعات چگونه و کجای تلویزیون لحیم کاری می شوند اهمیت بالایی دارد. عدم وجود مهارت کافی و دست به کار شدن صرفاً باعث ایجاد هرچه بیشتر مشکلات تلویزون قدیمی شما می شود.

همچنین بدانید تعمیر و حل مشکلات تلویزیون قدیمی مانند تعمیر یک خودرو می ماند! ممکن است به یکسری قطعات برخورد کنید که پیدا کردن قطعه سالم و نو آن ها سخت باشد. البته از کمیابی و سخت پیدا شدن این قطعات نترسید. ممکن است بتوانید قطعه مورد نیاز برای حل مشکلات تلویزیون قدیمی خود را در مدل اوراق شده مشابه پیدا کنید. یا قطعه مورد نظر خود را در یک مغازه تعمیر تلویزیون قدیمی یا وسیله برقی دیگر پیدا کنید

عدم رویت تصویر، دلیل بر خرابی بک لایت

در پاسخ به این سوال باید بگوییم پی بردن به این مشکل، کار دشواری نیست. همینکه ببینید صدا از تلویزیون پخش می شود، اما تصویر ندارید؛ یعنی بک لایت دستگاه دچار مشکل شده است. البته تصویر هست، ولی فقط با چشمان خود نمی توانید آن را تماشا کنید؛ چون مشکلی در بک لایت ایجاد شده که چنین وضعیت بدی را به وجود آورده است. نشانه دیگری هم وجود دارد که به شما می فهماند بک لایت دچار مشکل شده و آن بروز خطوط و یا لکه تاریک در صفحه تلویزیون است که اگر پس زمینه تصویر، روشن باشد؛ این خطوط را بهتر خواهید دید. بروز نقطه های نورانی در تصویر هم می توانند به شما خبر از خرابی بک لایت بدهند. در هر صورت هر یک از این نشانه ها را که رویت کردید، معطلی را کنار گذاشته و سریعا با تعمیرکار تماس بگیرید.

ارائه دهنده بهترین خدمات به شما

در قسمت نخست گفتیم که یکی از مراکز تعمیراتی مجاز که برترین خدمات تعمیر را خدمت شما سروران گرامی ارائه خواهد داد؛ سرویس است. مجموعه فوق در زمینه خدمات پس از فروش محصولات الکترونیک نیز فعالیت دارد. سوابق کاری طولانی به اضافه تجربه چند ساله،سرویس را تبدیل به یکی از مطرح ترین و موفق ترین مراکز خدماتی نموده اند. پس اگر تا به حال جستجوی زیادی را در رابطه با بهترین مرکز تعمیر تلویزیون انجام داده بودید و نتیجه ای عایدتان نشده بود؛ حالا با سرویس، تمام راه را رفته اید.

دکمه بازگشت به بالا