عمومیکسب و کار ویژه

تفاوت تعمیر تلویزیون ال ای دی با ال سی دی

برای خرید تلویزیون، یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌هایی که باید در همان ابتدا انجام دهید، انتخاب بین انواع ال ای دی و ال سی دی است. اگر تفاوت این دو را نمی‌دانید، لازم است پیش از پا گذاشتن به مغازه‌ها و یا تصمیم برای خرید، فرق‌های این دو نوع را خوب بشناسید.ادامه این مطلب کمک زیادی به انتخاب درست می‌کند. دقت داشته باشید دانستن این نکات نه تنها برای خرید، بلکه برای تعمیر تلویزیون در اصفهان هم کمک زیادی به شما می‌کند.

تفاوت بین تلویزیون های LCD و LED - کامتک

چگونگی عملکرد تلویزیون

پیش از آنکه بخواهیم تفاوت تلویزیون LED با LCD را بررسی کنیم، خوب است بدانید نور از طریق چندین لامپ فلورسنت در پشت صفحات تلویزیون ایجاد می‌شود و کریستال در این زمینه هیچ گونه نقشی را ایفا نمی‌کند. در این قسمت حد فاصلی وجود دارد که دارای منافذی است که با باز و بسته شدنشان، مسیر انتشار نور ایجاد می‌شود.

زمانی که یکی از منافذ نوری باز شود و با رنگ‌ها ترکیب شود، تشکیل یکی از پیکسل‌های اصلی را می‌دهند. این پیکسل بسیار کوچک است اما با ترکیب تعداد زیادی از آنها، تصویر ساخته می‌شود. این عملکردی است که تمامی تلویزیون‌ها از آن پیروی می‌کنند.

یکی از مهمترین نکاتی که اکثر افراد از آن بی‌خبر هستند، آن است که تلویزیون‌های LED همان تلویزیون‌های LCD هستند؛ با این تفاوت که کمی پیشرفته تر هستند و این روزها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

5 تفاوت تلویزیون LED با LCD

  1. تلویزیون‌های LCD تصاویر بسیار با کیفیتی را تولید می‌کنند ولی نمی‌توانند در ابعاد بسیار نازک هم تولید شوند؛ از این رو ممکن است برای همه کاربردها مناسب نباشند. نمایشگرهای LED بسیار شبیه به LCDها هستند. تفاوتی که سبب به وجود آمدن این دو نوع از تلویزیون‌ها شده‌است، منبع نور موجود در پشت صفحه نمایشگر آنها است. به طوری که در ال سی دی، از لامپ‌ های فلورسنت و در ال ای دی از دیودهای نورانی استفاده می‌شود.
  2. از جمله دیگر تفاوت تلویزیون LED با LCD، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تلویزیون‌های ال ای دی در مقایسه با انواع ال سی دی از کنتراست بهتری برخوردار هستند. کنتراست یکی از مهمترین ویژگی‌های هر تلویزیونی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم مقاله “انواع کیفیت صفحه نمایش تلویزیون” ما را از دست ندهید.
  3. در تلویزیون‌های LCD برای ایجاد قسمت‌های تیره تصاویر باید کریستال‌ها را بچرخانند تا راه نور را سد کنند. این یکی از ایرادات بزرگ این نوع از تلویزیون‌ها است؛ چرا که با این روش کنتراست تصویر بسیار کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که در تلویزیون‌های LED به جای منع ورود تابش نور، پشت تصاویر مشکی را کمرنگ می‌کنند و کیفیت بهتری از این بخش از تصاویر را در اختیار بیننده قرار می‌دهند.
  4. از دیگر موارد تفاوت تلویزیون LED با LCD می‌توان به عمر این دو نوع اشاره کرد. معمولاً برای عمر تلویزیون‌های LCD با عددی حدود 60 هزار ساعت و یا همان هفت سال استفاده مداوم و شبانه‌روزی یاد می‌شود. در مقابل عمر تلویزیون‌های ال ای دی را چیزی در حدود بیش از 100 هزار ساعت بیان می‌کنند! بعد از این مدت زمان، احتمالاً به تعمیر تلویزیون نیاز خواهید داشت!
  5. از دیگر مهمترین تفاوت تلویزیون LED با LCD می‌توان به مصرف انرژی آنها اشاره کرد. در واقع این مورد یکی از مزیت‌های فوق‌العاده تلویزیون‌های LED محسوب می‌شود. تلویزیون‌های ال ای دی دارای کمترین مصرف انرژی هستند؛ به طوری که می‌توانند مصرف حتی تا 40 درصد هم کاهش دهند! این مقدار برای انواع ال سی دی بسیار کمتر است و LCD جزو تلویزیون‌های پر مصرف به‌شمار می‌آید.

تلویزیون‌های ال سی دی یکی از محبوبترین انواع در بازار هستند که در تنوع قیمت و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. اگر چه این تلویزیون‌ها دیگر مانند قبل به روز نیستند و شاید بتوان گفت انواع LED جای آن‌ها را گرفته‌است! در هر صورت اگر قصد خرید تلویزیون را دارید، به احتمال زیاد می‌توانید هر دو نوع را انتخاب کنید. تنها نکته این است که سایز انتخابی تان متناسب با خانه باشد.

ال سی دی بهتر است یا ال ای دی

و در نهایت به عنوان جمع‌بندی از این مطلب تفاوت تلویزیون LED با LCD لازم است بگوییم، بی شک انتخاب تلویزیون LED بهتر است. دلیل این حرف مزیت‌هایی است که این نوع از تلویزیون برای شما دربردارد! اکنون که از انتخاب تلویزیون‌های LED اطمینان حاصل کردید، وقت آن است تخت یا منحنی بودن آن را انتخاب کنید. شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

بررسی و مقایسه و تفاوت ال‌سی‌دی با ال‌ای‌دی

تفاوت اصلی LED و LCD در این است که LED که مخفف Light Emitting Diode است از دیود برای قرار دادن نور استفاده می کند و تصویری واضح ارائه می دهد. در حالی که LCD که مخفف نمایشگر کریستال مایع است از چراغ های فلورسنت برای قرار دادن نور استفاده می کند.

ال ای دی را می توان به عنوان زیرمجموعه ای از LCD دسته بندی کرد که امروزه به دلیل عمر طولانی، محبوبیت زیادی برای ساخت وسایل الکترونیکی دارد. ال ای دی ها بهترین کیفیت تصویر را ارائه می دهد و همچنین خروجی با وضوح بالایی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های ال ای دی کم مصرف بودن آن است که به همین دلیل مصرف برق کمتری دارد.

تکنولوژی ال سی دی پیش از اختراع ال ای دی استفاده گسترده‌ای داشت. ال سی دی ها اساسا از لوله های فلورسنت برای روشن کردن تصویر استفاده می کند. یکی از ویژگی های اصلی LCD این است که سبک تر از LED است و دارای تعدادی رنگ است.

LED چیست؟

(LED) به ما نشان داد که چگونه تکنولوژی صفحه‌های نمایش می‌تواند به اوج خود برسد. در ال ای دی بجای استفاده از لوله های فلورسنت از با فناوری نور پس زمینه استفاده کرده است. که به آن کمک می کند تصویری دقیق و واضح ارائه دهد. 3 نوع LED عبارتند از Edge-LED، Dynamic RGB LED و Full-Array LED.

LED ها در ساخت مانیتور کامپیوتر، لامپ و تلویزیون استفاده می شود. تلویزیون های ال ای دی به دلیل ویژگی ها و مزایای فوق العاده ای که ارائه می دهند در حال حاضر تقاضای زیادی دارند. دیودهای ساطع کننده نور در پشت لوله تصویر یا در اطراف لبه های آن قرار دارند.ال ای دی بر اساس اصل الکترولومینسانس کار می کند. نور در یک LED زمانی تولید می شود که ذرات حامل جریان الکترون، به طور جمعی در مواد نیمه هادی قرار می گیرند.

گیمرها از صفحه نمایش LED برای انجام بازی های گرافیکی بالا استفاده می کنند زیرا صفحه نمایش های LED کنتراست بسیار بهتری در مقایسه با صفحه نمایش های LCD دارند. هزینه نگهداری ال ای دی ها بسیار کم است و همچنین یکی از ویژگی های جالب این است که هیچ نوع انرژی گرمایی تولید نمی کند.

LCD چیست؟

نمایشگر کریستال مایع (LCD) از ماده ای به نام کریستال مایع ساخته شده است که نوعی ماده است که نه مایع است و نه جامد اما جایی در وسط این دو قرار می گیرد. ال سی دی ها اساسا در دستگاه هایی مانند ساعت های هوشمند، دوربین های دیجیتال و حتی لپ تاپ ها استفاده می شوند.

به طور کلی، سه نوع تلویزیون ال سی دی وجود دارد که عبارتند از: LCD های صفحه تخت، ال سی دی های پروجکشن جلو و ال سی دی های پروژکتور عقب. برخی از مهمترین مزایای شناخته شده صفحه نمایش LCD این است که آنها سبک، باریک و کاملا صاف هستند.

LCD ها روی مکانیسم مسدود کردن نور کار می کنند که به آن کمک می کند تا با استفاده از نور پس زمینه تصویری تولید کند. عناصر اصلی که برای نمایش یک تصویر در صفحه LCD ضروری است نور، رنگ و روش تنظیم نور و رنگ های روی صفحه نمایش است.

تفاوت اصلی بین LED و LCD

  1. LED هیچ نوع نور پس زمینه ای را ارائه نمی دهد، در حالی که LCD با کمک یک لامپ فلورسنت کاتد سرد نور پس زمینه را فراهم می کند.
  2. وضوح و توان مورد نیاز LED ها زیاد است، در حالی که وضوح و توان مورد نیاز LCD ها کم است.
  3. همه ال ای دی ها زیرمجموعه ای از ال سی دی ها هستند، در حالی که ال سی دی ها زیرمجموعه ای از ال ای دی ها نیستند.
  4. LED ها بر اساس اصل شناخته شده الکترولومینسانس کار می کنند، در حالی که همه LCD ها بر اساس اصل اساسی مسدود کردن انرژی نور عمل می کنند.
  5. اگر در مورد ارتباط LED و LCD در عصر مدرن بحث کنیم، LED بسیار مرتبط تر و مورد استفاده تر از LCD هستند
دکمه بازگشت به بالا