بین الملل

تعرض به هواپیمای ایرانی ضعف آمریکایی‌ها را اثبات کرد/ لزوم برتری بر آمریکا در جنگ نرم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، حضرت مهدی (ع)؛ 1152 برای پرواز ماهان ، حادثه در خاک سوریه نشانه قدرت آمریکا نبود ، بلکه نشانه ضعف بود. اگرچه ارتش آمریكا از نظر آماری قدرتمندترین نیروی نظامی جهان است ، اما به نظر می رسد كه سیاست های غلط رئیس جمهور دونالد ترامپ را كه در حال حاضر در آسیب پذیرترین موقعیت خود قرار دارد ، در حال تكرار است.

جو در روابط بین الملل از قدرت ناشی می شود ، نه حقوق بین الملل ، اما باید توجه داشت كه ایالات متحده با ادبیات خود در مورد “حمایت از حقوق بین الملل” توانست هژمونی آمریكا را نه تنها با زور بلكه با قدرت نرم نیز برقرار كند. شکل گیری در آگاهی عمومی جهان؛ یعنی به گفته جوزف نئی ، دانشمند سیاسی در ایالات متحده ، ایالات متحده از ابزارهای انرژی هوشمند برای دیکته هژمونی برای تثبیت قدرت هژمونیک استفاده کرده است ، و به نظر می رسد این دلیل اصلی موفقیت آمریکا در گذشته بوده است. .


بیشتر بخوانید:

حمله ایالات متحده به هواپیمای ایران یک نزاع مشترک بین ایالات متحده و رژیم صهیونیستی است


این سیاست با روی کار آمدن دونالد ترامپ ، 45مین رئیس جمهور ایالات متحده تغییر یافت ؛ یعنی قدرت روشنفکر آمریکا اجازه نشان دادن قدرت برهنه را داشت. در حالی که اعتماد ترامپ به این موضوع ممکن است در کوتاه مدت فواید اقتصادی را برای ایالات متحده به همراه داشته باشد ، در دراز مدت تأثیر متضادی را برای واشنگتن خواهد داشت ، زیرا ترامپ عملا این ماسک را از چهره آمریکایی هایی که سالها بر آن سلطه یافته اند ، برداشته است. حقوق بین الملل و فعالان حقوق بشر حتی خود را معرفی کرده و تجاوز نظامی را در سایر کشورها در این زمینه توضیح داده اند.

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ فضا را در جهت دیگری قرار داد و با قطع نظر از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل با کنار گذاشتن معاهدات بین المللی از جمله توافق نامه اقلیم پاریس؛ ایالات متحده دیگر مدافع حقوق بشر و جامعه جهانی نیست ، بلکه عنصری است که در آینده قابل چالش است. این مسئله نه تنها برای مردم این کشور بلکه برای سایر مردمان جهان نیز پس از اعتراضات گسترده جمعی در ایالات متحده به وجود آمد.

ترامپ نشان داده است كه آمریكا نه تنها منافع سایر اعضای جامعه بین المللی را فدای منافع خود می كند ، بلكه آمریکایی ها نیز می توانند قربانی این رویكرد شوند.

ظهور ترامپ به قدرت و سودمندی ممکن است حوزه وسیعی از جامعه آمریکا را در بر بگیرد. بنابراین ، حمله به پرواز مسافری ایرانی توسط دو سرباز آمریکایی ممکن است تکرار خطایی باشد که در قتل جوان “جورج فلوید” آمریکایی انجام شده است. بنابراین ، آمریکایی ها نشان داده اند که آماده هستند برای حمایت از دولت و مانور ، هر کاری انجام دهند ، حتی اگر برخلاف آنچه می گویند ، زندگی مردم عادی و شهروندان را تهدید کند نه رژیم سیاسی.

جورج فلوید

ایالات متحده در اعتراض به مرگ جورج فلوید است

پس از سفر به دمشق سرلشکر محمد باقری ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و تحویل سیستم 3 ژوئن که اثربخشی آن را با شلیک گلوبال هاوک آمریکا اثبات کرد ، به نظر می رسد آمریکایی ها قصد دارند هواپیمای دیگری در اوکراین طراحی کنند. جبران از دست رفتن بخشی از فضای هوایی سوریه در ارتباط با استقرار این سیستم دفاعی. بنابراین ، این مرحله نشان دهنده سقوط نیروهای آمریکایی است نه نیروهای آمریکایی.

این موضوعی است که توجه دستگاه های سیاست خارجی ایران و رسانه های کشورمان را به خود جلب می کند. ادعای ایران مبنی بر اینکه هواپیماهای جنگنده آمریکایی به هواپیماهای مسافربری ایرانی حمله کرده اند ، بعید است که به بخشی از جامعه حقوقی برسند ، زیرا هیچ داوری عادلانه در عرصه بین المللی وجود ندارد ، و یا حتی یک داوری صالح ، متأسفانه علیه ایالات متحده انجام نخواهد شد.

وزارت امور خارجه

شکایت و مطالبه حقوق ایران می تواند پیروزی دیگری در جبهه نبرد برای کشور ما باشد و واشنگتن از زمان تصدی ترامپ نه تنها قوی نبود بلکه پاشنه آشیل برای آمریکا شده است. ایران باید ثابت کند که این تهدیدی برای صلح بین المللی نیست ، بنابراین جامعه بین المللی برای محافظت از کشتی ها در خلیج فارس و تنگه هرمز به یک ائتلاف بین المللی احتیاج دارد. در مقابل ، ایالات متحده با امنیت و صلح در غرب آسیا مخالف است.

سرانجام ، چنین رویدادهایی نه تنها به منافع واشنگتن خدمت می کنند ، بلکه با از بین بردن یکی از دو طرف مخالف قدرت نرم ایالات متحده ، گسترش و حفظ هژمونی آن را دشوار می کند ، زیرا دیگر نگران کننده افکار عمومی آمریکا نیست. آنها منجی و حافظ صلح را نمی بینند ، اما آن را تهدید و آزمایش می دانند.

انتهای پیام / 4106/4033 / پ

دکمه بازگشت به بالا