اقتصادی

تصمیم به تعلیق هیئت مدیره بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار



وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای ارشد بورس اوراق بهادار از تصمیم تعلیق هیات مدیره بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار خبر دادند که براساس خلاصه اعضای شورای ارشد بورس بود.

به گزارش پرتال پارسی ، پس از استعفای شاپور محمدی ، فرهاد دژپسند از انتخاب حسن قالیباف اصل به عنوان رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

وزیر امور اقتصادی گفت: تصمیم به استعفا و تعیین جانشین روسای سابق بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار ، دستور جلسه امروز شورا بود. وی گفت که پس از بحث های تفصیلی ، اعضای شورا از تلاش های آقای محمد ابراز قدردانی کردند. وی آقای کریبافا را ترک کرد و به اساتید مشهور دانشگاه تبدیل شد و بیش از 10 سال تجربه اجرایی در زمینه بازار سرمایه دارد و به عنوان عضو بورس و کمیسیون اوراق بهادار و رئیس هیئت مدیره انتخاب شد.

وی ادامه داد: “ دستور دوم جلسه چهارشنبه گذشته بحث تصمیم در مورد تعلیق بورس و بورس اوراق بهادار بود. شورای عالی بورس اوراق بهادار نتیجه گرفت که براساس نیاز ما و مردم موفق باشید جدیت مردم و مؤسسات دولتی غیر دولتی در خصوص عرضه اولیه سهام سهام در بورس کالا بهترین حالت برای تعلیق این تصمیمات است.

با استفاده از بورس سهام شرایطی برای تأمین اعتبار شرکتهای تولید کننده فراهم کنید

دژپسند افزود: با جمع بندی اعضای هیئت مدیره ، به این نتیجه رسیدیم که به منظور استفاده کامل از توانایی های بازار سرمایه و در نظر گرفتن انتصاب رئیس جدید هیئت مدیره ، تصمیم قبلی هیئت مدیره پیشنهاد شده است. “تقاضای بورس به تأخیر می افتد ، سپس ، پس از آنكه شورای عالی بورس اوراق بهادار نتیجه گیری لازم را انجام داد ، هیئت مدیره نیز به این شکل اقدام خواهد كرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جلسه امروز شورای عالی بورس ، هیات مدیره بورس و سازمان بورس اوراق بهادار قصد دارد یک برنامه جامع را پیشنهاد کند تا بازار سرمایه بتواند به طور کامل در تأمین مالی شرکت های تولید کننده مشارکت کند تا به جهش تولید برسد. سرمایه توانایی لازم ما برای ایفای نقش در تأمین اعتبار سرمایه در گردش شرکتهای بزرگ است.فکر می کنم تصمیم شورای عالی بورس در ثبات این بازار بسیار مؤثر باشد.

اولین انتشار دارایی دولت در دو یا سه هفته آینده

در پایان سخنان ، وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی درباره عرضه دارایی های دولتی مشخص شده در بورس اوراق بهادار گفت: در این راستا به تصویب دولت زیادی احتیاج داریم .این اولین فرصت است و اکنون اولین دارایی دولت در بازار سرمایه است. این صندوق (ETF) طی دو تا سه هفته آینده راه اندازی می شود.

انتهای پیام


این نوشته از سایت طبق سامانه آنلاین، اقدام به خبررسانی می نماید، لذا مسوولیت نوشته های سایت بر عهده سایت های منبع بوده و سامانه آنلاین پرتال پارسی هیچ مسوولیتی در قبال انتشارات سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا