بین الملل

ترس وزیر دفاع آلمان از عملیات بعدی ماشین جنگی روسیه

به گزارش خبرگزاری بین المللی «فارس»، وزیر دفاع آلمان روز شنبه نگرانی های اعضای برلین و ناتو را از تحرکات احتمالی ارتش روسیه در آینده بیان کرد.

به گزارش رویترز، کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان، روز شنبه در دیدار از نیروهای آلمانی در لیتوانی، گفت که ناتو باید برای امنیت مشترک بیشتر تلاش کند تا از خود در برابر اقدامات احتمالی روسیه محافظت کند.

لامبرشت گفت: «حقیقت این است که ما و ناتو باید برای امنیت مشترکمان بیشتر تلاش کنیم، زیرا نمی‌دانیم توهمات پوتین تا کجا پیش خواهد رفت».

وی گفت: تهدیدهای روسیه علیه لیتوانی را شنیده ایم، این اولین تهدید نیست، باید آنها را جدی بگیریم و آماده باشیم.

معاون فرمانده نیروی دریایی آلمان اخیرا در مصاحبه با روزنامه آلمانی “ولت” اعلام کرد که آمادگی رزمی نیروی دریایی روسیه پس از پایان درگیری در اوکراین افزایش خواهد یافت.

ودریا سالار، معاون فرمانده نیروی دریایی آلمان “یان کریستین کوک” در مصاحبه ای گفت: وقتی به دکترین دریایی جدید روسیه نگاه می کنم، می بینم که این بخش از نیروهای مسلح روسیه نسبت به قبل اولویت بیشتری دارد. با روزنامه “ولت”.

جانشین فرمانده نیروی دریایی آلمان در بخشی از این گفتگو گفت: در حال حاضر شاهد ساخت مستمر یگان های جدید بسیار مجهز هستیم. این واحدها به سلاح های مافوق صوت یا موشک های بالستیک «اسکندر» مجهز خواهند شد. ما باید برای چنین روزی آماده باشیم.»

به گفته وی، نیروی دریایی روسیه پس از درگیری در اوکراین بسیار قوی تر خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان رژه دریایی اخیر در سن پترزبورگ اعلام کرد که تحویل سامانه های موشکی پیشرفته مافوق صوت به نیروهای مسلح روسیه در ماه های آینده آغاز خواهد شد. به گفته پوتین، تجهیزات نظامی نیروی دریایی روسیه به طور مداوم در حال بهبود است.

انتهای پیام/م




این مقاله را به صفحه اول ارسال کنید

دکمه بازگشت به بالا