اقتصادی

تجدیدپذیرها توسعه می یابند – پرتال پارسی

موسسه تحقیقات نیرو و SATBA تفاهم نامه ای را برای افزایش استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی و افزایش بهره وری برق در کشور به منظور استفاده از فرصت های مشترک طرفین برای توسعه پایدار برق در کشور امضا کردند.

به گزارش پرتال پارسی ، به منظور تحقق مقام معظم رهبری انقلاب در تدوین سیاست کلی برنامه ششم توسعه و همچنین ارتقاء موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در مورد انرژی تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ، تنوع در منابع انرژی و ظرفیت بالا. ایجاد و توسعه فرصت هایی برای افزایش بهره وری انرژی و همچنین امنیت انرژی.

یکی از اهداف این تفاهم نامه حداکثر استفاده از پتانسیل ملی برای توسعه پایدار انرژی تجدیدپذیر و بهره وری انرژی کشور مطابق با استراتژی ملی انرژی ، فصل 10 قانون اصلاح مصرف انرژی و برنامه استراتژیک وزارت نیرو است.

همچنین هسته اصلی این تفاهم نامه ایجاد و ایجاد آزمایشگاه مرجع آزمایش و آزمایش سیستم های انرژی تجدیدپذیر و راندمان برق در سطح وزارت نیرو ، اجرای و نظارت بر فعالیت ها و فرآیندهای مربوط به مدیریت ، کنترل و ممیزی نیروگاه های تجدیدپذیر ساخته شده یا در حال ساخت است. شامل می شود. درباره روند بومی سازی به منظور ارزیابی حجم ساخت تجهیزات و دستگاه های مرتبط با نیروگاه های تجدید پذیر ، ایجاد ، توسعه و استفاده از ظرفیت بهره وری انرژی ، برای شناسایی و توسعه استانداردهای لازم در زمینه انرژی تجدید پذیر و بهره وری

همکاری در زمینه تحقیقات آینده در زمینه توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر در کشور ، فعال سازی و کنترل شرکت های انرژی ، به دست آوردن مدل های تجاری در زمینه بهره وری انرژی و تأمین انرژی ، ایجاد سیستم ارزیابی صلاحیت در مدیریت انرژی های تجدید پذیر و مصرف برق ریسک های سرمایه گذاری ، همکاری منطقه ای و جهانی نکته دیگر در این تفاهم نامه ایجاد و تقویت روابط ملی و استفاده از وجوه حمایتی برای اجرای برنامه های ملی ، همکاری در زمینه تحقیق و توسعه انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی در سطح ملی و اجرای مکانیسم های توسعه بازار ملی پاک (CDM) است.

مطابق تعهدات طرفین ، با امضای این تفاهم نامه ، مؤسسه تحقیقاتی SATBA از مؤسسه تحقیقاتی نیرو برای پاسخگویی به نیازهای کشور در زمینه انرژی تجدید پذیر و بهره وری انرژی ، بسته به توانمندی ها و قابلیت های پژوهشگاه نیرو استفاده می کند.

برهمین اساس ، پژوهشکده تلاش می کند مأموریتهای تعیین شده توسط ساتبا را با بالاترین کیفیت انجام دهد و از آن در جهت تسریع و بهبود کیفیت و دستاوردهای مراکز تخصصی و عملی و سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی استفاده کند. از اهداف تعیین شده استفاده کنید و شانس خود را افزایش دهید تا بهتر به این مأموریت ها پاسخ دهید. در این تفاهم نامه همچنین آمده است که برای اجرای مفاد این تفاهم نامه ، باید کمیته ای متشکل از نمایندگان احزاب تشکیل شود تا دستگاه های اجرایی و نظارت بر اجرای این تفاهم نامه تشکیل شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا