اقتصادی

تبلیغ سایت‌های فیشینگ در صفحه اینفلوئنسرها !

در حال حاضر برخی از تأثیر گذاران در اینستاگرام سایت های تبلیغاتی بسیار مناسب هستند که اکثر آنها فیشینگ هستند و کاربران می توانند با مراجعه به این سایت ها و پرداخت هزینه های قابل توجهی متحمل شوند.

به گزارش پرتال پارسی ، یکی ترفندها جمع آوری اطلاعات کاربرسایت های فیشینگ نظارت بر فضای مجازی سایتهای جعلی را نشان می دهد که اعتبار کاربر را برای خدمت به کاربران و سوءاستفاده یا به اشتراک گذاری این اطلاعات با دیگران جمع می کند. به عنوان مثال ، ثبت نام خودرو ، دستیابی به رایانه ، سهمیه سوخت و غیره. وب سایت های جعلی از کاربران می خواهند در این سایت ها ثبت نام کنند یا در برخی موارد پس از تماس با شهروندان خود را به عنوان نماینده شرکت ها یا سازمان ها معرفی کنند.

پلیس فتا بارها و بارها از ارسال اطلاعات شخصی یا شغلی در سایت های جعلی هشدار داده است ، زیرا این امر می تواند منجر به عواقب ناخواسته شود. همچنین به سایتهای تبلیغ شده در شبکه ها و شبکه های اجتماعی اعتماد نکنید و اطلاعاتی از قبیل نام ، تاریخ تولد ، شماره شناسنامه ، کد ملی و اطلاعات بانکی را در این سایت ها بارگذاری نکنید ، زیرا مجرمان سایبری می توانند با دانستن این اطلاعات به راحتی شما را فریب دهند. .

ابوالفضل عبدالهی ، متخصص ITNA در گفت و گو با پرتال پارسی ، اظهار داشت: فیشینگ هر روشی برای جمع آوری اطلاعات مانند حساب و کارتهای اعتباری است و می توان به روشهای مختلفی انجام داد. از کار استفاده کنید. بسیاری از افراد مشهور در اینستاگرام اکنون سایتهای شرط بندی را تبلیغ می کنند که منجر به فیشینگ و سرقت اطلاعات کاربر می شود.

وی ادامه داد: “از دو سال پیش ایجاد پورتال جعلی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد حساب بانکی نیاز به تجزیه و تحلیل در مورد طراحی سایت داشت ، اما اکنون سایتهایی وجود دارند که درگاه های جعلی را می فروشند ، کلاهبرداران می توانند از 3 درگاه بدون دانش سایبری و اطلاعات مربوط به درگاههای بانکی مطلع شوند.” از آن سایت پیام های جعلی دریافت کنید ، درگاه های اجتماعی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و قربانیان خود را فریب دهید.

عبدالله با بیان اینکه هنگام فعال کردن رمز عبور یک بار ، بسیاری از افراد انتظار دارند که دیگر با حمله به فیشینگ مورد حمله قرار نگیرند: “با فعال کردن رمز عبور پویا ، فیشینگ کاهش می یابد ، اما رمز یکبار مصرف 100٪ ایمن نیست.” سایتی وجود ندارد که خدمات پورتال بانکی بتواند رمز عبور یک بار را ارائه دهد و حساب شما را آزاد کند.

این متخصص IT با اشاره به لزوم توجه به امنیت و سواد رسانه ای برای توجه به URL های صحیح سایت ها خاطرنشان کرد: در هنگام مراجعه به سایت ، باید اطمینان حاصل کنید که shaparak.ir در دامنه اصلی قرار دارد ، این روش را می توان به روش های مختلفی تعریف کرد. shaaparak.ir یا shaparack.ir یا اشیاء دیگر را در آدرس سایت قرار دهید ، بنابراین باید به آدرس دقیق سایت ها توجه کنید.

عبدالله با اشاره به روش های جلوگیری از انتشار اطلاعات ، گفت: در هیچ سایتی ثبت نام نکنید و اطلاعات بانکی را وارد نکنید ، کافی است که در شبکه های اجتماعی پیوندی در اختیار آنها قرار دهید ، می توانید به این لینک بروید ، پرداخت کنید و قربانی شوید. اطمینان حاصل کنید که لینک را بررسی کرده اید و سایتی که بازدید می کنید سایتی است که به دنبال آن هستید. بنابراین قبل از ورود به آن سایت لازم است صحت آدرس را بررسی کرده و سپس تراکنش پرداخت را انجام دهید.

وی گفت: “این ایده خوبی است که به همان اندازه که می خواهید کارت های بانکی دریافت کنید.” “برای امنیت بیشتر ، به هیچ سایتی مراجعه نکنید و بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی ، به سایت shaparak.ir مراجعه نکنید.” ، می توانید کارت دوم دریافت کرده و هر نوع رابطه جنسی را از طریق یک بانک موبایل یا وسایل دیگر منتقل کنید و با این کارت خریداری کنید ، اگر در معرض صید یا بیدادگرایی قرار بگیرید ، خراب می شود. پول زیادی خرج نکنید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا